Perryx schreef:Fleecedeken voor het schuren dat het niet zo schuurt, + 300 grams staldeken + 250 grams deken.
Een fleecedeken gaat toch juist schuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blon_D schreef:vanaf welk moment halen jullie de paarden weer onder de dekens uit? die van mij zijn in november geschoren staan nu onder 200 gr met regendeken maar vraag mij af wanneer ik kan overgaan op alleen regendeken en daarna kaal..
Nouvel schreef:Ik heb 'm maar ik heb 'm nog niet heel veel gebruikt eigenlijk.
Ik vraag me af of 'ie echt zo warm is als een 200 grams liner, denk eerder dat 'ie vergelijkbaar is met 100, misschien 150
Nouvel schreef:Ik gebruik 'm een heel enkele keer als hij overdag met rijden erg nat is geworden en het lang duurt voor hij echt helemaal droog is.
Dan doe ik de fleeceliner onder een buitendeken en dan kan hij toch naar buiten (als hij onder een gewone zweetdeken voldoende is afgekoeld).
Als hij weer binnen komt haal ik de fleece er af, poets ik 'm en gaan de gewone dekens er weer op.
Ik was ook van plan om 'm te gebruiken na de clubles 's avonds als hij niet droog genoeg was om hem onder gewone dekens weg te zetten, maar dat is nog niet nodig geweest.
Ess_Ramona schreef:Kasmir schreef:Oeps, maar past je deken dan gewoon niet goed genoeg? Zo erg hoort die niet te schuren, lijkt me ook niet zo fijn voor je paardje.
Was een losse hals met ruwe binnenkant.. Hebben nu een gladde binnenkant en zijn manen zijn nog heel!
Maar de angst zit er altijd in na zo'n "ongelukje".
Yvank_ schreef:Welnee... gewoon werken met dikke dekens + liners dan is er niks aan de hand. Ik heb een 370 rhino deken op liggen met een 200 grams liner. Niks geen geschuur, heb de 100 grams er ook nog bij onder gehad dan schuurt er ook niks.
Amiigo schreef:Yvank_ schreef:Welnee... gewoon werken met dikke dekens + liners dan is er niks aan de hand. Ik heb een 370 rhino deken op liggen met een 200 grams liner. Niks geen geschuur, heb de 100 grams er ook nog bij onder gehad dan schuurt er ook niks.
Hier wel dus. Ook een 270 rhino + 200 liner en mijn paard krijgt schuurplekken op de boeg.