Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
prugelpiet schreef:Borstbeschermers vind ik echt de grootste ondingen die bestaan. Als je daar mee moet gaan werken, past je deken gewoon niet.
Maar worden hier nu niet schoft- en borstbeschermers door elkaar gehaald?

ApplePapple schreef:Mijn Haflinger van 4, welke ik vorige week heb geschoren, staat onder 400 gram…
Overdag buiten nachten op stal. Het is nu volgens de weer apps wel 10 graden maar gevoelstemperatuur echt veel lager. ze staat er prima onder.
prugelpiet schreef:Ik weet niet hoe warm het is, maar het is hier 6 graden met regen en wind. Dan ga je het niet redden met 100gram imo. Heb je niks er tussenin? Als je gaat scheren, moet je nou eenmaal regelmatig dekens wisselen. Dan is alleen 100 of 230 een groot verschil.
Macs schreef:ApplePapple schreef:Mijn Haflinger van 4, welke ik vorige week heb geschoren, staat onder 400 gram…
Overdag buiten nachten op stal. Het is nu volgens de weer apps wel 10 graden maar gevoelstemperatuur echt veel lager. ze staat er prima onder.
Heeft ze 24/7 ruwvoer beschikking?
Heb al eerder gemeld maar die van mij staat nu geschoren 24/7 buiten onder 50 gram lekker warm.
Wat een verschil. Heb haar warmer gezet maar toen kwam het stoom er bijna vanaf. 18 jaar met IBD.. kacheltje doet het gelukkig nog.
Voor degene die haar paard gaat verhuizen naar 24/7 buiten, hou er rekening mee dat ze veel meer kunnen en gaan bewegen en je ze dus niet te warm wilt zetten. Zeker op een nieuwe plek gaan ze toch wat rennen (vaak), dan wil je geen oververhit paard.
xHaithi schreef:Mijn ongeschoren, bejaarde koukleum staat sinds gisteren onder 100 gram + nek (kwam van 200 gram + nek) en morgen gaat er kort terug 0 op want het wordt gewoon echt warm. Nachten nog minstens 10 graden en overdag 13/14 graden. Woensdag of donderdag wordt het waarschijnlijk wel weer 100 gram + nek. Overdag rond de 10 maar snachts een stuk minder. Die van mij staat overdag (meestal) buiten en 's nachts binnen.