[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:37

Kasmir schreef:
Nouvel schreef:
dan zou ik toch ook de rambo wug maat 6.6 nog eens proberen, de wug van rambo schijnt net even groter te vallen dan die van rhino, misschien is dat net goed?
en de amigo wug al geprobeerd?

Enig idee hoe de amigo wug valt? Ik moet zeggen dat ik €240,- voor een deken wel erg slikken vind.. :o Zeker omdat ik absoluut geen sloper heb..

geen idee, maar je zou het altijd kunnen proberen! Rambo kan je eventueel ook eerst passen en dan weer terugsturen, en dan op mp kijken of er één te koop staat

MoniekV

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:39

Ik zou idd bij de paardendrogist de Amigo en Rambo wug bestellen, en wat niet past sowieso terug sturen. Dan weet je iig zeker of het wel/niet past.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:53

Ik kijk ook vaak of ik een 2e hands kan vinden om te kijken of merk/model/maat bevallen en koop dat evt. later nieuw.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:54

Op Facebook is een pagina met alleen horseware dekens. Misschien is dat wat voor aantal mensen.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:38

Ik heb mijn paard alweer een tijdje onder een 200 gram + 200 liner + hals staan. Als het weer warmer wordt dan haal ik de liner eronder vandaan en bij kou dan krijgt ze hem er weer bij onder. Ze is trouwens geheel geschoren.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:46

Gisteren weer omhoog gezet van 300 naar 400 gram.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:39

Kasmir schreef:
Ik heb haar nu maar weer even onder de Amigo Bravo gezet.. 'T is het allemaal precies niet, om gek van te worden x). Ik dacht dat ik een vrij standaard paard had qua bouw xD. Bucas is hem dus ook niet, dat heb ik ook al geprobeerd -O- .

Wat is je paard z'n ruglengte? Ik denk dat je opzoek moet naar een merk met een korter dan gemiddelde ruglengte en niet te veel zijkant. Je paard is best smal.

6'6" is ongeveer 145 ruglengte en 198 deken maat.
6'0" is ongeveer 155 ruglengte en 206 deken maat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:26

6'9 bedoel je denk... 8-)

De bravo valt wel heel diep naar beneden, misschien dat een ander model daarin al scheelt, maar je hebt ook iets nodig dat qua ruglengte er precies tussen in valt, als nu het ene te lang en het andere te kort is...

Ik heb ze vanmorgen vroeg voor mijn werk maar even snel de halzen op gedaan, regenen ze niet zo in met die rare buien...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:26

Hier een beetje hetzelfde, onderlengte is precies goed. Maar bovenlengte zou iets korter mogen, en dan precies tussen de 6.0 en 6.3 in. 185 van andere merken is ook te kort en 195 is dan weer veel te groot

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:27

Ik heb zo net de bucas big neck besteld. Ondanks ik ook wel wat negatieve schuurplek verhalen over hoor ga ik het toch proberen want er zijn ook veel positieve verhalen. Het is toch een beetje zelf ervaring op doen voordat je mag oordelen. Hoop zo dat die past want dan kan ze de hele winter hetzelfde deken op :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:03

je moet het altijd proberen om het te weten, elk paard is anders en op elk paard past weer een andere deken goed!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:04

Ik heb de Rambo & de Amigo wug ook maar even besteld om te passen, ik doe deze beide Rhino terug. Vind ze niet goed genoeg liggen, de 6.6 te kort en de 6.9 aan de achterkant toch wat te lang/wijd. Ben bang dat die op den duur toch naar achteren gaat trekken en scheef zal gaan zakken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:07

spannend, ben benieuwd! :D

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:22

Jammer dat je er soms ook pas achter kom als het deken er al weeeeeken op lig.. grrr

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:23

Ik ook Nouvel, ik kan straks van bijna elk deken zeggen hoe hij valt :')
1 ding scheelt. Zodra ik een deken heb dat goed ligt zal ik voorlopig geen nieuwe hoeven te kopen :') Ze is geen sloper en laat ook echt niet aan haar lijf/deken trekken x) Moet zeggen dat ik de paardendrogist wel echt een super webshop vind, super klantvriendelijk.

Idd doemaar, heb nog 5 dekens om te verkopen -O- .

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:53

Hmm, mijn knollie wordt redelijk 'gepest' af en toe door zijn buurmannen. Staan ze met zijn tweeën aan zijn deken te trekken. Vandaag ging hij uit frustratie ook maar aan zijn eigen deken trekken. Iemand toevallig een idee wat ik hier aan kan doen?

In zijn stal is hij inprincipe veilig zegmaar, en ze staan ook vaak heel leuk te spelen. Maar dan is hij met zijn ene buurman aan het kloten en dan begint zijn andere buurman gek heen en weer te springen en die begint dan aan zijn deken te trekken

weet niet of er antibijt of iets op een deken kan worden gesprayd?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:59

Nou ik ben inmiddels een echte wug-kenner :')
Nu haat ik mijn paard helemaal, natuurlijk is het enige deken dat goed lag de Rambo _-:( Heb 'm direct maar opgelaten..

Het verschil is best wel opmerkelijk vind ik, allemaal 6.6

Voor de geïnteresseerden; dit is de Amigo bravo wug. Lag heel redelijk, alleen achter voor het mooie íets te kort en aan de voorkant wat strakker dan ik zou willen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik uiteindelijk laten liggen, dit is de Rambo wug (200gr)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na een wandelingetje langs de weg.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 30-01-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:00

Damelza schreef:
Hmm, mijn knollie wordt redelijk 'gepest' af en toe door zijn buurmannen. Staan ze met zijn tweeën aan zijn deken te trekken. Vandaag ging hij uit frustratie ook maar aan zijn eigen deken trekken. Iemand toevallig een idee wat ik hier aan kan doen?

In zijn stal is hij inprincipe veilig zegmaar, en ze staan ook vaak heel leuk te spelen. Maar dan is hij met zijn ene buurman aan het kloten en dan begint zijn andere buurman gek heen en weer te springen en die begint dan aan zijn deken te trekken

weet niet of er antibijt of iets op een deken kan worden gesprayd?

Ik heb toevallig laatst zo'n anti-bijt spray gehaald bij de Welkoop. Was iets meer dan 10 euro geloof ik. Je ruikt het verder niet, maar als je het opspuit, dan slaat het wel op je longen. Even de deken van het paard halen, buiten inspuiten en daarna nog even laten luchten is het handigst. Je moet het wel regelmatig even opnieuw inspuiten.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:07

Zit mooi inderdaad Kasmir! Dit is de medium die je op hebt?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:09

Jups heb haar nu onder 200gr staan :)
Heeft iemand een idee wat uiteindelijk het verschil is tussen een rambo duo liner, een gewone liner en een rambo onderdeken? xD

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:21

fijn dat de rambo past! *\o/*

duo liner en rambo liner zijn volgens mij hetzelfde, rambo onderdeken is van meer katoen achtig materiaal en heeft geen klittenbandjes voor de ringen aan de buitendekens

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:22

Fijn dat je nu een passende deken hebt Kasmir! Dat is toch wel het belangrijkste, en dan is het natuurlijk de duurste die goed past :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:50

Paardjes staan nu onder de 500 en 700 gram. Helemaal gelukkig.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:23

Wat ben ik dan super blij dat mijn haflinger het goed doet onder de nika horseproducts en ej dekens. Nu het eerste jaar met hals (ej combo deken) en zie ook nog niet dat haar manen afbreken ofzo. Heb zelfs het idee dat ze erg hard groeien. Heb ze nu wel standaard in vlechten onder haar halsdeken. Gelukkig maar dat ze het goed doet want mijn budget is niet zo heel groot.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:38

Mooie deken die rambo !!

Dure smaak heeft je paard :P

Hier allemaal lekker dik ingepakt, met dat gore weer.
Ondanks de zon vond ik nog flink koud.