[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:07

Ik ga straks de 300gr bucas irish high neck op doen.
Ookal heeft hij het niet koud....totdat ik de hals binnen heb houd hij deze lekker op.
Is weer iets ingevallen en maakt nog totaal geen haar aan op zijn lijf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:52

cinniz123 schreef:
Een vraag aan de meiden die hun dekens wel eens zelf repareren/aanpassen met naaimachine.....Welke garen gebruiken jullie?
Degen die ik nu heb gebruikt heeft t niet gehouden vandaar mn vraag.

Ik gebruik supersterk garen van Gütermann. De verkoper heeft me uitgelegd dat ze dat garen ook gebruiken voor leren bankstellen. Het is het enige garen wat ik niet met mijn gebit op maat kan maken, heb d'r echt een schaar voor nodig. Met dit garen heb ik ook hoofdstellen gemaakt. Ik doe reparaties wel met de hand, heb geen machine.

Mijn ruin was een beetje doorgelekt onder de Bravo dus hem gisteravond onder de Weatherbeeta gezet. Mijn merrie al een paar dagen onder de Rhino, die is al wel zwaar maar houdt 't denk ik nog wel een paar uur. Allebei ongevoerd. Mijn merrie heeft ook het halsdeel er op en die houdt het wonderwel. Is ook wel verzadigd maar pony is nog grotendeels droog.

Vanavond wordt het kouder en krijgen ze allebei 100 grams op. Voor mijn ruin omdat dat de enige deken is die ik nog droog heb voor hem :+ en voor mijn merrie omdat ik toch ga wisselen en dan er dan meteen een liner onder frommel. Zij heeft het eerder koud en haar nu nog droge regendeken is dunner dan de Rhino.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:07

Koper schreef:
cinniz123 schreef:
Een vraag aan de meiden die hun dekens wel eens zelf repareren/aanpassen met naaimachine.....Welke garen gebruiken jullie?
Degen die ik nu heb gebruikt heeft t niet gehouden vandaar mn vraag.

Ik gebruik supersterk garen van Gütermann. De verkoper heeft me uitgelegd dat ze dat garen ook gebruiken voor leren bankstellen. Het is het enige garen wat ik niet met mijn gebit op maat kan maken, heb d'r echt een schaar voor nodig. Met dit garen heb ik ook hoofdstellen gemaakt. Ik doe reparaties wel met de hand, heb geen machine.

Mijn ruin was een beetje doorgelekt onder de Bravo dus hem gisteravond onder de Weatherbeeta gezet. Mijn merrie al een paar dagen onder de Rhino, die is al wel zwaar maar houdt 't denk ik nog wel een paar uur. Allebei ongevoerd. Mijn merrie heeft ook het halsdeel er op en die houdt het wonderwel. Is ook wel verzadigd maar pony is nog grotendeels droog.

thanx die zat ik indd aan te denken maar wist niet of deze sterk genoeg was,top die ga ik zo even halen!
Vanavond wordt het kouder en krijgen ze allebei 100 grams op. Voor mijn ruin omdat dat de enige deken is die ik nog droog heb voor hem :+ en voor mijn merrie omdat ik toch ga wisselen en dan er dan meteen een liner onder frommel. Zij heeft het eerder koud en haar nu nog droge regendeken is dunner dan de Rhino.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:15

Don't worry, de eerste de beste keer dat ik met dat hoofdstel op pad ging (met paard aan de hand) hadden mijn ruin en ik een verschil van mening over welke kant we op zouden lopen. De stiksels zijn meteen grondig getest en hebben het goed gehouden. Daarna nog jaren plezier gehad van dat hoofdstel.

Heb d'r ook al diverse keren reparaties mee aan dekens gedaan. Singels die er af gesloopt waren, voorsluitingen die niet klopten. Blijft allemaal netjes vast.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:55

De mijne staat nu ongeschoren onder een 0 gram amigo deken. Staat 's nachts binnen en met extreem weer ook. Ik heb ook nog een 100 grams global deken van de tentenkamp. Maar m'n ruin is flink aangekomen en nu die dikker is zit die niet meer zo mooi. En die zit vol met bijt gaten door de ruinen. De amigo heb ik ook ingesprayd met anti bijt en al geplakt.

Ze maken nu alles stuk en alles zit strak om z'n schouders. Ik hoop dat ze snel zonder dekens kunnen. En dan volgend jaar maar weer verder met het deken drama.

Hebben jullie nog tips wat echt sterk is en goed breed om de schouders/ borst?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:57

Rambo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:29

Omdat ik voor mijn pony nog graag een 100 grams deken er bij zou willen hebben ben ik eens om mij heen aan het snuffelen en kom deze tegen:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2322.html

Supersnoezig, mijn pennyhart slaat er meteen van op hol <3 /3

Maarrrr. Er zitten geen schoudersplitten in en de onderste borstsluiting ziet er wel erg laag uit. Ben bang dat ze dan niet genoeg ruimte heeft voor haar voorbenen. Heeft er iemand ervaring met dekens met vergelijkbare symptomen?

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:30

Ik heb de Amigo Hero besteld, mooie deken maar geen ripstop maakt dat veel uit?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:34

Ik heb ook amigo Hero gehad voor mijn fjord en mijn Arabier heeft ook een. Geen problemen met scheuren gehad.

Mijn pony staat heerlijk onder zijn enorme pak dekens :D
Net een stal geknutseld maar daar wil hij niet in dus dan maar weer buiten.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:39

No_No schreef:
Ik heb ook amigo Hero gehad voor mijn fjord en mijn Arabier heeft ook een. Geen problemen met scheuren gehad.

Mijn pony staat heerlijk onder zijn enorme pak dekens :D
Net een stal geknutseld maar daar wil hij niet in dus dan maar weer buiten.

Ik zat even op je profiel te kijken mag ik vragen welke maat Sweet itch jij hebt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:42

Had :o het was een 6.3 Perfecte maat voor hem! Was ook wel een grote fjord van 153 ongeveer

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:55

Ik heb het probleem bij de staart zit de 6.0 goed maar wel blote billen.. mijne is klein maar meestal wel dekenmaat 190 vond alleen de Sweet itch toen te groot.. twijfel nu ze uitgegroeid is toch opnieuw te proberen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:01

Kan je niet van iemand passen?

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:09

Nee, kan natuurlijk altijd retouren hoor!

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:06

Zidore schreef:
No_No schreef:
Ik heb mijn bucas eens laten wassen bij de welkoop en kreeg hem brandschoon en heel weer terug.

hoeveel kost dat?

Bij de Welkoop hier in Bodegraven kost Bucas dekens wassen met Bucas rug wash € 16,00 ( met behoud van je Bucas garantie! ) door paardendekenwasserij reeuwijk
Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:37

Koper schreef:
Rambo.

Dankje!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:33

By_Chantal schreef:
Bij de Welkoop hier in Bodegraven kost Bucas dekens wassen met Bucas rug wash € 16,00 ( met behoud van je Bucas garantie! ) door paardendekenwasserij reeuwijk
[ [url=m/WSbJVW.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAuw! Die is goed schoon geworden :)) . Goede tip, heb ook een onwijs smerige Bucas en moet binnenkort toch nog naar de Welkoop, ga gelijk vragen of ze het in Berkel Rodenrijs ook doen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:39

Wauwwww! super schoon zeg! engeen geld, dank voor de tip!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:20

Iemand hier de oplossing voor? Afbeelding

Dit gebeurt dus bij bijna al mijn dekens, na tien minuten begint die voorkant al te schuiven.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:20

Klitteband lam/vies?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:24

Dat zou ik ook denken maar deze deken is amper een halve maand oud en doet dit al sinds ik hem heb.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:32

Heb je meer foto's? Ik zou denk dat je paard veel schouder beweging heeft en daardoor ruimte creëert tussen de voorkant van de deken en z'n houd.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:35

Afbeelding
Beetje een ezelfoto van de zijkant, maar is wel zo goed te zien denk ik.

Paard is een tuigermerrie met een zeer rechte rug, 1,78m hoog en deken is maat 215 van BR.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:00

Deken oogt vrij groot maar gok maatje kleiner dat dat te krap gaat worden. Met de voorsluiting kan ik je niet helpen, ik heb dat probleem niet maar heel veel andere paarden op werk wel en geen idee wat je er tegen kan doen.

Ja, voorkant vast naaien maar of dat nu zo handig is.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:27

Wat is jullie ervaring met het wassen van dekens thuis? Bijvoorbeeld met bucas rug wash, blijft de deken dan ook mooi waterdicht? En past een deken makkelijk in een wasmachine? Wij hebben wel een 8kg trommel, kan redelijk wat in.