Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:53

ik ben gisteren overgegaan op de fleece gevoerde regendeken , hij is echt al een wintervacht aan het aanmaken, en stond gisteravond met zijn haren opgezet , ach wat zal ik zeggen ,hij is een koukleum net zoals ik hahaha

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:58

Ra_chel schreef:
ik ben gisteren overgegaan op de fleece gevoerde regendeken , hij is echt al een wintervacht aan het aanmaken, en stond gisteravond met zijn haren opgezet , ach wat zal ik zeggen ,hij is een koukleum net zoals ik hahaha



Hahah ja dat is t dan ook bij mij denk ik.. ik lig ook al een maand onder een extra dikke deken en zit met vesten en sloffen aan alsof het dik winter is :')

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:03

ik lig het hele jaar door onder mijn dikke dekbed haal der nooit een af :o

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:04

Hihi.. duidelijk diagnose: Koukleum!! (btje offtopic maar wel grappig ;) )

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:05

en niet te vergeten mijn pyjama....die heb ik ook altijd aan..nou ja komt mij gedeeltelijk door mijn reuma.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:08

Da's dan weer minder -O- reuma sucks!

maar goed.. weer even ontopic ;)

Voor mensen die nog een deken nodig hebben, kijk hier eens op! Super service en goede dekens voor weinig geld.
http://www.goedkopepaardendekens.nl/

Ik heb zelf deze:
Afbeelding
(200 grams)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:11

wat een kou kleumpjes hier, ik zelf niet maar mijn paardje wel :+

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:21

Ik heb mijn oudje(is nu 18) onder 200 gram staan.
Hij voelt er lekker onder maar ik heb helaas niet de tijd om overdag een dunnere op te doen dan in de avond.
Mijn beestje staan nu nog 24/7 buiten en ik merkte dat hij gevoellig werd op zijn rug(dus zijn spieren).
Heb toen besloten om toch maar een gevoerd dekentje op te gooien..

Hij voelt lekker aan er onder en hij reageerd niet meer op zijn spiertjes van zijn rug met borstelen..

Tancreda4

Berichten: 24166
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:26

Zelf lig ik het hele jaar door onder mijn zomerdekbed, maar wel met extra fleecedeken. Maar die gaat ook schuiven vaak helaas ;)

Paardlief staat nu onder 50, voelt ze niet te warm onder. Vandaag wordt het nog best wel warmig, maar gisteren was dat ook zo en voelde ze er oo kniet te warm onder. Hier blijft ze even onder staan.

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:32

LHS_80 schreef:
Da's dan weer minder -O- reuma sucks!

maar goed.. weer even ontopic ;)

Voor mensen die nog een deken nodig hebben, kijk hier eens op! Super service en goede dekens voor weinig geld.
http://www.goedkopepaardendekens.nl/

Ik heb zelf deze:
[img]http://www.goedkopepaardendekens.nl/product_images/o/DSCN0057__64065_zoom.jpg[/img*]
(200 grams)


hier heb ik nu ook een partij dekens weg! echt super kwaliteit, niet duur, en die mensen willen je ook overal mee helpen!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:37

Ja idd.. dat is ook mijn ervaring. Die deken hierboven kost nu maar 35 euro! Dat is toch gewoon geen geld!? :D

Tancreda4

Berichten: 24166
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:39

Fijne koopjes idd, maar ik durf niet zo goed meer andere dekensoorten uit te proberen, goedkopere merken hebben bij Wiet nog nooit gepast.... Irish Turnout van Bucas ligt nog het beste. Gelukkig ook niet de duurste variant van Bucas.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:41

Inderdaad net als die harry''s horse dekens.. Die past mijn pony helaas ook niet..

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:54

Ik heb een vraagje waar jullie mij vast wel mee kunnen helpen.
Het wordt langzaamaan steeds wat kouder en ik zit eraan te denken om dan de 200gr dekens op te gooien bij mijn beide (verzorg)pony's. Voor mijn heb ik genoeg dekens om hem onder ong 400gr te zetten, dat is dus ook veel genoeg voor als het echt weer koud wordt. (vorig jaar stond hij onder max ong 270gr)
Alleen voor mijn merrie heb ik maar 3 dekens, waarvan 2 ongevoerde regendekens zijn (1 is niet meer waterdicht maar heb het idee dat die wel iets gevoerd is, 50gr?) en een 200gr. Ik wil de eigenaar niet vragen om nóg meer dekens aan dekens vragen, ook omdat ze zelf niet zo van de dekens is.
Ik wil haar wel graag zo kort mogelijk in het haar houden, ze wordt namelijk echt een monster. Iemand tips hoe ik dat zo goed mogelijk aan kan pakken zonder nieuwe dekens te hoeven halen?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:04

Jouw merrie ?? maar je wil de eigenaar niet vragen om dekens te halen huh ik snap hem niet..
En niet waterdicht & buiten die kun je zelf wel invullen gok ik toch ?

Dan ga je opzoek naar goedkope deken op marktplaats ofz.. zat te koop
En veel webshop's hebben ook dekens voor weinig geld.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:47

Piekosjj schreef:
Ik heb een vraagje waar jullie mij vast wel mee kunnen helpen.
Het wordt langzaamaan steeds wat kouder en ik zit eraan te denken om dan de 200gr dekens op te gooien bij mijn beide (verzorg)pony's. Voor mijn heb ik genoeg dekens om hem onder ong 400gr te zetten, dat is dus ook veel genoeg voor als het echt weer koud wordt. (vorig jaar stond hij onder max ong 270gr)
Alleen voor mijn merrie heb ik maar 3 dekens, waarvan 2 ongevoerde regendekens zijn (1 is niet meer waterdicht maar heb het idee dat die wel iets gevoerd is, 50gr?) en een 200gr. Ik wil de eigenaar niet vragen om nóg meer dekens aan dekens vragen, ook omdat ze zelf niet zo van de dekens is.
Ik wil haar wel graag zo kort mogelijk in het haar houden, ze wordt namelijk echt een monster. Iemand tips hoe ik dat zo goed mogelijk aan kan pakken zonder nieuwe dekens te hoeven halen?


mm... dit puzzeltje zou ik niet kunnen oplossen voor je.. ik denk toch dat je er goed aan doen een deken erbij te kopen. Je zegt dat je 2 regendekens hebt, waarvan er dus 1 nog wel goed waterdicht is? Dan zou ik er een onderdeken bij kopen, die zijn ook niet zo heel duur. Het voordeel daarvan is dat je kunt stapelen waardoor je ook nog iets meer warmte kunt genereren als dat nodig is. Je kunt hem bovendien ook onder de 200 grams leggen. Ik heb zelf een onderdeken van Horseware (maar die was best prijzig). Misschien kun je iets 2e hands vinden? Succes!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:14

Nou, hier de dekens er al weer vanaf. :') Prachtig weer!

MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:19

de mijne staan ook lekker zonder deken in het zonnetje, krijgen mischien komende week voor het eerst een regendeken op, weet niet precies wat voor weer het wordt

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:23

Mijne staan onder fleece gevoerde regendeken. Heb echt al winterhaar-paardjes, maar vind 200 nog net te warm. Moeilijk moeilijk

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:25

Mijne staat nu weer op stal en vanmorgen vroeg gewoon onder zijn regendeken + 100 grams.. er waait een frisse wind aan de kust.

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:41

Marjo89 schreef:
Jouw merrie ?? maar je wil de eigenaar niet vragen om dekens te halen huh ik snap hem niet..
En niet waterdicht & buiten die kun je zelf wel invullen gok ik toch ?

Dan ga je opzoek naar goedkope deken op marktplaats ofz.. zat te koop
En veel webshop's hebben ook dekens voor weinig geld.


Pony staat gewoon onder een waterdichte deken! Ik heb ook nog een oude deken maar die is niet meer waterdicht en daar staat ze natuurlijk ook niet onder. Die kan ik evt wel onder haar 200gr doen, omdat ik het idee heb dat die toch wel wat gevoerd is.

Een tweedehands deken is misschien wel een goed idee, dan zat ik te denken óf een 100gr als deken tussen de 0gr & 200gr in en als 'onder'deken, óf 300gr, wat zouden jullie doen?

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:46

ik zou in jouw geval een 100grams doen, want dan heb je eigenlijk 4 opties:
0 grams
0 grams + 100 grams
200 grams
200 grams + 100 grams

Als je een 300 grams koopt heb je maar 3 opties. Een ongevoerde regendeken onder een andere deken leggen zou ik niet doen, die ademen meestal slechter en voegen verder geen warmte toe.

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:05

Ohja zo had ik het nog niet bekeken, ik ga even marktplaats oid af struinen, super bedankt voor je hulp!

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:36

ik had de laatste dagen een 100 grams op maar omdat het nu zo lekker weer is heb ik een katoen gevoerde regendeken opgedaan

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:37

Hier zijn de dekens weer af, ze staan lekker op de wei te genieten.