[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:41

Ik vond de amigo heros vrij ruim bij de schouders( ging open staan en regende dus in) mijn paard paste beter in de bucas.

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:04

De Hero van Amigo heb ik ook gepast, maar dat was al flink sjorren om 'm überhaupt dicht te krijgen van voren -O- . Bucas is zowel bij schouders als billen vééls te smal. Als Rhino niet breder uitvalt dan de Bravo is dat ook geen optie.. dan wordt het denk ik toch maar een Nika halve hals erbij. Heb ook naar fedimax XL halve hals gekeken, maar die is er helaas niet in 400 gram.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:17

colleen3 schreef:
De Hero van Amigo heb ik ook gepast, maar dat was al flink sjorren om 'm überhaupt dicht te krijgen van voren -O- . Bucas is zowel bij schouders als billen vééls te smal. Als Rhino niet breder uitvalt dan de Bravo is dat ook geen optie.. dan wordt het denk ik toch maar een Nika halve hals erbij. Heb ook naar fedimax XL halve hals gekeken, maar die is er helaas niet in 400 gram.

En de bucas big neck?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:40

De rhino wug past niet op paarden met veel front/brede hals.

Trok vreselijk bij mijn paard.

Toen de amigo light met hh highliner gekocht. De highliner was veel te kort aan de zijkanten.

Vandaag de amigo heavy met hals gekocht. Straks passen.

Ben benieuwd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:43

Succes, hopen dat 'ie past!
wug ligt inderdaad op bredere paarden vaak niet fijn...

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:54

Ik heb de wug op alleen maar brede paarden :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:13

Ajpam schreef:
Ik heb de wug op alleen maar brede paarden :D

wat apart. heb je een foto.

had hem graag genomen. vond een halve hals wel fijn. :j

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:17

Amigo heeft ook nog een XL uitvoering, misschien is dat wat?

Mijn walrus past goed in een Amigo Bravo, Rhino was zelfs te wijd.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:19

Kasmir schreef:
Ik heb hiervoor een Bucas maat 195 gehad, paste ook wel maar gaf ook een drukplek op de schoft en die kon echt niet nog een maat kleiner (dacht toen de drukplekken op te lossen door een maatje groter te bestellen xD). Dat deken heb ik wel aan een ander paard op stal kunnen geven. Ik heb nu de Wug Lite in maat 6'6 en 6'9 besteld, ben benieuwd. Op die foto's zit er trouwens geen onderdeken onder, dat is de voering van het deken zelf.. Als de lite in 6'6 bevalt en niet te krap wordt aan de voorkant ga ik deze ook in de medium variant bestellen.

Heb ook de indruk dat de Rhino wug groter valt dan de Amigo Bravo?

Heb je de Rambo ook geprobeerd Kasmir?
Mijn Rambo Duo valt mooi over de schoft in tegenstelling tot mijn Amigo waarvan de rand echt op schoft zit.
Misschien helpt dat nog? Friesje bij ons op stal heeft ook een Rhino Wug, ook ietwat te lang en trekt ook behoorlijk scheef. Mijn Rambo Duo ligt echt als een huis.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:33

Ik zit in een dilemma. Ik heb een pony die niet is geschoren. Het is een new forest pony. Ik heb deze deken gekocht bij me eerdere pony. Ik heb een bucas celtic stable extra deken. Dit vanwege de fleece voering. Dan kan ik hem mooi opleggen als ik gereden heeft en bezweet is.

Nu mijn vraag is deze deken niet te warm? Ik heb op google gekeken tot welke graden hij kan, normaal staat bij bucas dekens. Alleen kan niks vinden

http://www.agradi.nl/bucas-celtic-stable-extra-tartan-125-168.htm

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:12

LisaFaded schreef:
Ik zit in een dilemma. Ik heb een pony die niet is geschoren. Het is een new forest pony. Ik heb deze deken gekocht bij me eerdere pony. Ik heb een bucas celtic stable extra deken. Dit vanwege de fleece voering. Dan kan ik hem mooi opleggen als ik gereden heeft en bezweet is.

Nu mijn vraag is deze deken niet te warm? Ik heb op google gekeken tot welke graden hij kan, normaal staat bij bucas dekens. Alleen kan niks vinden

die deken heeft 470 gr voering als het de deken van je link is. Wanneer je paard niet geschoren is maar wel een deken op heeft is dit geheel afhankelijk van het aantal gram dat nu op zijn rug ligt..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:53

de mijne staat nog steeds onder 300 gram, mischien donderdag 400 gram opleggen vanwege t sneeuw wat voorspeld is

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:56

Blon_D schreef:
LisaFaded schreef:

die deken heeft 470 gr voering als het de deken van je link is. Wanneer je paard niet geschoren is maar wel een deken op heeft is dit geheel afhankelijk van het aantal gram dat nu op zijn rug ligt..

Heb het aan iemand gevraagd op stal. Die zei dat ie te dik is. Hij heeft nu 200 grams. Helaas :(

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:31

Ik vind om heel eerlijk te zijn Rambo dekens wel een heul duur grapje worden, als de wug in een maatje kleiner ook niet blijft liggen en het moet dan moet het maar als het ietsies goedkoper kan :o

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:00

Hmm Rhino deken maar 6'6 gepast, hij is bij de kont wel net wat kort maar verder zit hij wel stabiel en ook niet onbelangrijk: aan de voorkant zit hij lekker ruim.

Sluiting voorkant.
Afbeelding

Hier zie je dat ze aardig wat ruimte heeft voorin, daar zit hij vrij losjes en trekt ook niet naar achteren.
Afbeelding

Deken aan de zijkant.
Afbeelding

Alleen aan de achterkant zit hij dus wat kort.. Iets natte billen, wat denken jullie? Deze maat of is dit te kort?
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:06

Dit vind ik echt een twijfel geval. Aan de voorkant en zijkant vind ik de 6.6 beter zitten maar ik vind hem bij de kont wel aan de korte kant..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:52

Ik vind hem aan de korte kant!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:56

twijfeltje inderdaad. Hoe ver zat een maat groter over zijn kont heen? Want die hing er best wel overheen toch?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:00

voor zit deze mooi inderdaad!
achter is het net aan...

zelfde probleem als bij onze pony, voor de voorkant heeft 'ie een kleinere maat nodig, en voor de achterkant liever een maat groter, wij hebben nu voorlopig nog even voor de kleinere maat gekozen...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:27

Dit is de 6'9 Aaiphone had wat moeite met het grauwe weer xD

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar nu maar weer even onder de Amigo Bravo gezet.. 'T is het allemaal precies niet, om gek van te worden x). Ik dacht dat ik een vrij standaard paard had qua bouw xD. Bucas is hem dus ook niet, dat heb ik ook al geprobeerd -O- .
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 28-01-15 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:30

Ik weet niet of er verschil zit in de pasvorm van de Rhino wugs en Rambo wugs? Anders zou je dat nog kunnen proberen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:46

mijn ervaring is wel dat rhino wugs vrij klein vallen, misschien even meten op je amigo die te groot was?
misschien moet je van de wug wel een 6.9 hebben.
rambo valt groter dan rhino met de wugs volgens mij.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:47

deze 6.9 lijkt wel beter te zitten als die andere 6.9?

op de foto ziet het er wel goed uit, beetje zoals die van mij ook zit denk ik. Die van mij had bij een maatje kleiner ook blote billen maar die zat aan de voorkant ook vrij strak

die van mij heeft aan de onderkant precies de goede lengte, maar de bovenkant zou juist één centimeter korter mogen. Maar hij schuift niet of iets :n

zijn staart ging ook weer beter nu, denk dat hij inderdaad ergens tegen aan had geschuurd
Laatst bijgewerkt door Damelza op 28-01-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:48

ik denk dat de wug kleiner valt dan de gewone bravo

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:51

Ik vind deze 6.9 ook beter dan de vorige 6.9 maar ben dus erg bang dat hij straks gaat schuiven..

Nouvel hierboven is de 6.9 wug en 2 pagina's terug was ook 6.9 wug.