[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:49

Ik vind hem ook lang aan de achterkant, zou mij niet verbazen als hij daardoor scheef gaat liggen. Inderdaad wat Nouvel zegt, een stalgenoot heeft een kleinere pony onder een 6.0 staat terwijl mijn hogere haf (stokmaat) daarin verzuipt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:50

kun je meerdere maten bestellen en dan terugsturen wat niet past...

als ik twijfel begin ik meestal met iets 2e hands en als het goed bevalt ga ik zo nodig voor nieuw

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:51

Twee maten bestellen en dan mag je er één kosteloos terugsturen :)

ik denk dat deze ook wat lang is aan de achterkant, die van mij is ook wel wat ruim maar die sluit heel netjes om de billen heen. En deze lijkt echt aan de achterkant te gaan hangen

Marleen_vA

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:08

Mijn paard gaat heel netjes tot zoverre de winter door met een bucas smartex extra turnout

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:16

Nog voor degene die geïnteresseerd zijn in het verschil in Rambo hals,

de bovenste is de Original, maat M --> deze was veelte lang, maar wel goed kwa breedte, alleen de flappen op de schouders waren ook te groot/lang waardoor die bol gingen staan

de onderste is de duo, maat M --> deze is kwa lengte en de flappen op de schouders perfect, alleen kwa breedte voor mijn haflinger met brede (hengsten) nek echt te smal, hij kan net dicht.

Ik verbaas me echt in dit verschil

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:20

ik heb ze toevallig gisteren op elkaar gelegd, omdat ik de hals van de Original 150 grams strakker vond zitten dan de hals van de duo 100 grams, en ze waren precies even groot... :+
waarschijnlijk strakker door de dikkere vulling, iets anders kan ik niet bedenken...

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:25

Bij mij was juist de Original veel groter dan de hals van de duo, maar ook echt langer en ruimer. Helaas heb ik ze nooit op elkaar kunnen leggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:31

bizar! :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:35

Dat is wel raar zeg!

Mijn merrie krijgt schuurplekjes van de hals aansluiting van de Amigo Bravo :(. Ik hoop het dit seizoen nog te kunnen rekken om voor volgend seizoen nieuwe dekens te kunnen kopen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:11

hier nog steeds de bucas power light met hals er op , paard voeld er lekker onder en de hals zit ook mooi :D alleen het puntje bij de schoft gaat iets om hoog staan maar die is ook waterdicht.
ook geen kale plekken bij de manen of afschurende manen gehad.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:44

Hier staat er ook 1 met hals, wel haren gekregen sinds die geschoren is.
Ik ben alleen als de dood dat als hij gaat verharen dat de manen dan ook ineens weg zijn.. Was vorig jaar wel zo..
Wat denken jullie, aankomende dagen +- 6 graden, zou die af kunnen of toch oplaten?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:45

mijn paard is geschoren en laat de hals lekker om.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:46

Ja mijne ook, maar daar is niks meer van te zien helaas :').

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:52

als je geen verschil meer ziet zou ik de hals af doen, bij juun is de hals nog aardig kaal( groeit wel al ietsje)hij is in november geschoren.

Afbeelding

Afbeelding

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:11

Teruggezet van 400 naar 300 gisteren. Temperatuur was goed en onderdeken moest nodig gewassen worden. Als het de komende dagen weer kouder wordt gaat ie weer naar 400. Ongeschoren maar strak velletje, overdag buiten zonder beschutting.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:22

JenniferU schreef:
als je geen verschil meer ziet zou ik de hals af doen, bij juun is de hals nog aardig kaal( groeit wel al ietsje)hij is in november geschoren.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wat heeft die voor een bobbel?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:00

Hier nogsteeds de 300 bucas irish turnout op liggen.
Ben er echt super blij mee (mijn merrie overigens ook) regent lang zo ver niet in als bij mijn amigo dekens.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:23

Kasmir schreef:
Mijne staat nu ook onder 200gr wug, maar die zakt dus onwijs scheef. Ik weet niet of het door het model komt, de maat of doordat het komt dat het een tweedehandsje is die al aardig is afgedragen. Ik twijfel dus erg om óf een nieuwe wug te bestellen en dan te hopen dat die wel goed blijft liggen... Of misschien toch een ander deken, maar m'n voorkeur gaat wel uit naar zo'n halve hals. En dit deken geeft gekgenoeg ondanks dat hij onwijs scheef zakt geen schuurplekken, maar goed dit is 'm dus ook niet. Nu dacht ik slim te zijn en een wat oudere wug te kopen om te kijken of het bevalt maar nu weet ik dus eigenlijk nog niets xD. Maar ben het een beetje moe telkens dure dekens te kopen die voor drukplekken zorgen (praktisch elk deken wat op de schoft stopt) of zoals deze nu dus constant schuin zakt |o .

Zo tof ik haar dus aan vandaag:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Na het rechttrekken (wat echt maar voor heel even werkt, hij zakt ook telkens op dezelfde manier, dezelfde kant schuin)
[ Afbeelding ]

Het lijkt ook alsof de bovenlaag van de onderlaag van het deken aan het wandelen is..
[ Afbeelding ]

Mag ik even binnen vallen :o , deze deken is duidelijk te groot, hangt achter veel te ver over en het te groot zijn zal naar alle waarschijnlijkheid ook het schuifprobleem veroorzaken.
Het verschil in dekenmaten is 8 cm..
Zal een plaatje zoeken zoals een deken hoort te liggen, let vooral op de achterzijde in dit geval:
Afbeelding

Welke onderdeken ligt er onder?
Dat kan ook het probleem zijn van scheef liggen, dan wel in combi met de bovendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:09

Zou dat niet ook direct het probleem van trekken op de schoft kunnen zijn? Als je deken te groot is gaat die leunen op de schoft = plekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:23

Die kans is groot denk ik, te grote dekens gaan meestal hangen, trekken en schuren...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:51

Ik heb hiervoor een Bucas maat 195 gehad, paste ook wel maar gaf ook een drukplek op de schoft en die kon echt niet nog een maat kleiner (dacht toen de drukplekken op te lossen door een maatje groter te bestellen xD). Dat deken heb ik wel aan een ander paard op stal kunnen geven. Ik heb nu de Wug Lite in maat 6'6 en 6'9 besteld, ben benieuwd. Op die foto's zit er trouwens geen onderdeken onder, dat is de voering van het deken zelf.. Als de lite in 6'6 bevalt en niet te krap wordt aan de voorkant ga ik deze ook in de medium variant bestellen.

Heb ook de indruk dat de Rhino wug groter valt dan de Amigo Bravo?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:50

die van mij begin november geschoren staan sindsdien onder 200 gr met uitschiet momenten onder de -1 stonden ze kort met een 300 gr. ze hebben nu mijn oude dekens nog op deze gaan eind van het seizoen op 1 na de vuilnisbak in volgend jaar over op horseware liner systeem. mijn merrie heeft nooit schuurplekken van de dekens gehad maar dit jaar is het bij haar raak ze is 24 en haar bouw is zo veranderd dat ik haar volgend jaar ook niet meer scheer omdat dekens gewoon vreemd op haar liggen.

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:05

Ik heb hetzelfde probleem als Kashmir met de Amigo Bravo (en vele andere dekens). Geeft een drukplek/kale plek op de schoft. Tevens afgeschuurde haren op de schouders. De Nika halve hals past op z'n breedst afgesteld perfect, maar ik wil liever Horseware. Valt de Rhino wug breed uit? Het gaat om een brede paint waarvoor de bravo te smal is op de schouders (schuurt op het breedste punt). Andere ideeën dan de Rhino wug zijn ook welkom!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:26

ik geloof dat de horseware wug dekens juist geschikter zijn voor smalle paarden met een niet al te lage halsaanzet.

maar je kan het altijd passen natuurlijk :)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:29

Ik heb een "gewone" rhino deken en die vind ik juist wel redelijk breed uitvallen ;)