Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RockyLover schreef:Mijn paardje is woensdag geschoren en hij had het die avond koud onder zijn 300 grams deken in stal. Hij heeft nu een wollen deken eronder. Maar mijn paardje is wel 20, dus heeft het sneller koud. Heb je geen mogelijkheid om het halsstuk eraf te halen? Anders zou ik voor de 200 grams gaan met fleece deken eronder en misschien heb je nog een andere dunne deken die eronder kan? Gewoon proberen en vragen aan degene die ze 's ochtends buiten zet of die even op wil letten of je paardje het koud heeft of niet. Paarden hebben het liever iets te koud dan iets te warm.
Berdientje schreef:Zelf heb ik nog een vraag over de Bucasdekens:
Bucas heeft bij de power turnout en de smartex 2 diktes de een is rond de 200 grams, de ander rond de 500 grams, maar nu is het probleem: ze hebben niks voor ertussen, volgens de bucassite zijn de dekens voor een groot 'oppervlak' aan temperaturen zegmaar...
Hoe doen de mensen met (alleen) bucasdekens dat? Tussendoor een ander merk deken op? Of is dit zo'n wonderdeken die echt voor heel veel temperaturen geschikt is en waar ze niet snel onder zweten/koud hebben?
fjordiezzz schreef:de deken heeft een los halssttuk.
Ik doe hem denk ik eerst maar gewoon die 370 grams op en mocht het nog veel kouder worden dan nog teddy fleece eronder. Even kijken hoe hij op alles reageert. Het scheelt natuurlijk wel dat hij zn benen gewoon warm houdt en dat 's nachts droog binnenstaat
Berdientje schreef:Dus als ik het goed begrijp is de overgang van die 170 naar die 490 niet zo groot? En zoals nu bijv, de ene keer is het 8/9 graden, en dan is het ineens weer 3 met 's nachts rond het vriespunt, dan wordt de temperatuur goed 'geregeld' waardoor ze het er niet te warm onder hebben? Klinkt erg aantrekkelijk...
Ullwinn schreef:fjordiezzz schreef:de deken heeft een los halssttuk.
Ik doe hem denk ik eerst maar gewoon die 370 grams op en mocht het nog veel kouder worden dan nog teddy fleece eronder. Even kijken hoe hij op alles reageert. Het scheelt natuurlijk wel dat hij zn benen gewoon warm houdt en dat 's nachts droog binnenstaat
Hey, had je die dekens gekocht van de link die ik je gaf?
Ik denk dat een halsstuk niet nodig is bij Maurits (en ook niet echt handig, dan zijn z'n manen gelijk weg) Als je hem buiten zet met de 370 grams is meer dan voldoende hoor, je mag wel even bij Ullwinn voelen hoe warm hij is onder de 370 grams en Ullwinn zijn hoofd en benen zijn wel geschoren en hij staat dus 24/7 buiten. Hij heeft het helemaal niet koud. Als het straks weer wat warmer wordt (begin voorjaar) kan je de 200 grams op doen (met evt die teddy fleece deken) Zo bouw je het goed af en tegen die tijd is Mau z'n vacht ook wel weer een beetje teug gegroeid!
vlasta schreef:vraagje:
mijn pony is geschoren (al groeit het al aardig hard)
ze loopt overdag met een fleece/zweet deken en een bucas rain
en in de nacht heeft ze alleen een staldeken van 280 gram
ik heb niet het idee dat ze het koud heeft maar wat vinden jullie?
moet ze meer grams op of zo maar laten verlopig?
het is een hafllinger
Perla schreef:vlasta schreef:vraagje:
mijn pony is geschoren (al groeit het al aardig hard)
ze loopt overdag met een fleece/zweet deken en een bucas rain
en in de nacht heeft ze alleen een staldeken van 280 gram
ik heb niet het idee dat ze het koud heeft maar wat vinden jullie?
moet ze meer grams op of zo maar laten verlopig?
het is een hafllinger
dat de vach hard groeit is niet zo'n wonder want je pony is geschoren en vervolgens leg jij er te weinig dekens op zodat de vacht weer aangroeit omdat het te koud is, ieders eigen keus
ik heb mijn paard onder een beetje meer staan namelijk 550 grams dag en nacht
Ullwinn schreef:
@ Perla Ik weet dat jij er voor pleit zoveel mogelijk dekens op je paard te leggen, maar zo werkt het toch echt niet altijd. Misschien voor jouw paard, maar lang niet voor alle andere paarden.