[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:52

Spenk schreef:
Ik heb de bug buster in 6,6 van Bucas dekens heb ik 6,3 :)

Deken bevalt opzich prima maar niet te vergelijken met Rambo vliegendeken natuurlijk.

Ow dus jij hebt ‘m een maat groter dan je gewone dekens… hmm lastig…
Ik heb een rambo, al wat ouder, maar die vind ik best heel stug en de hals heel kort

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:54

De huidige rambo valt een stuk langer in de hals :j ik wou eerste en rambo maar die hals was zo enorm dat het een afdak was :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:59

Spenk schreef:
De huidige rambo valt een stuk langer in de hals :j ik wou eerste en rambo maar die hals was zo enorm dat het een afdak was :P

Oh haha, dan zou dat ook nog wel een optie zijn, die ik nu heb is zo kort

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:01

Mijn vliegen deken van amigo valt wel groter en zou een maatje kleiner mogen dan mijn gewone dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:16

Nouvel schreef:
Spenk schreef:

Oh haha, dan zou dat ook nog wel een optie zijn, die ik nu heb is zo kort

Ik heb de amigo nu een jaar en er zitten wel meerdere gaatjes in dus het ligt er ook aan wat je wil. Ik zou zelf voor Rambo gaan die is wel heel wat sterker.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:14

De staartriem bij de summer series zit wel echt heel laag zeg!.

Afbeelding

Ik heb 'm nu aan de gespen erboven vast gemaakt, die zijn eigenlijk voor de onderdeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:59

Jeetje dat is bijna gevaarlijk. 1x bokken en ze zitten erin.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:16

Spenk schreef:

Denk dat opstaan al een uitdaging is. Vermoed dat er veel dekens uitscheuren op deze manier.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:45

Ladygiroc schreef:
Spenk schreef:

Denk dat opstaan al een uitdaging is. Vermoed dat er veel dekens uitscheuren op deze manier.

Daar ben ik dus idd ook bang voor! Vandaar dsat ik 'm meer maar boven heb geplaatst. Maar dan zit je wel in de weg als je de onderdeken wilt gebruiken. Ik zal eens kijken of ik ergens een berichtje kan plaatsen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:53

Thanx voor de tips. Ik ga even denken!

Oh ik heb de summer ook voor beide paarden maar helemaal geen last van zo’n laag staartkoordje…
Zit gewoon normaal hier net als bij de andere dekens.
Is je deken niet te groot?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:53

Tancreda4 schreef:
Ladygiroc schreef:

Daar ben ik dus idd ook bang voor! Vandaar dsat ik 'm meer maar boven heb geplaatst. Maar dan zit je wel in de weg als je de onderdeken wilt gebruiken. Ik zal eens kijken of ik ergens een berichtje kan plaatsen...

Vreemd he. Ik had tegelijk bij dezelfde webshop met stalgenoot de rambo’s besteld.
Ik een rode met gewone bilriem.
Zij de blauwe versie met dezelfde lage bilriem.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:54

Ik heb een donkerblauwe en een lichtblauwe en beide hebben een normale staartriem

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:10

Volgens mij zit er idd wel verschil in, stalgenoot heeft ook een blauwe en zat hij niet zo laat volgens mij. Ik heb ook een disc sluiting voor, weet niet of ze dat allemaal hebben?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:57

Tancreda4 schreef:
Volgens mij zit er idd wel verschil in, stalgenoot heeft ook een blauwe en zat hij niet zo laat volgens mij. Ik heb ook een disc sluiting voor, weet niet of ze dat allemaal hebben?

Ik heb ze met de v sluiting, paard op stal heeft wel de disc, maar die zit volgens mij ook normaal

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:48

Is de blauwe niet veel te groot? Of komt dat door de manier waarop het paard staat?

Als het toch je stalgenoot is zou ik de dekens eens over elkaar heen leggen om te kijken of de lengte over de breedte hetzelfde is. Als je kijk waar de D ring zit lijkt die bij beide dekens wel op dezelfde hoogte te zitten..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:37

Het lijkt mij haast ook dat het moet komen omdat de deken te groot is, maar je kunt altijd even meten en vergelijken.
Ik zou iets op kunnen meten als je wilt.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:32

Hoi,
Ik heb een bucas anniversary regendeken met stay dry. Maar ik merk dat deze statisch is met afdoen. Paard vindt het doodeng, hebben jullie tips hiervoor? Of is daar niets aan te doen?
Groetjes Iris

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:47

Ik heb precies dezelfde vraag als onderstaand :D

Tancreda4 schreef:
Ladygiroc schreef:
Dit idd. De binnenkant spoel ik onder de tuinslang en een sopje af maar de buitenkant doe ik niks mee. Al zolang ik paarden heb niet en heb nog nooit een lekke deken gehad.

*klopt af voor de zekerheid.

Zo doe ik dat idd ook. Ik durf ze niet meer te wassen. Ik heb tijdje terug wel een paar weggebracht, dat was een al iets lekke deken, en een smartex die al 100 jaar was en ik toch niet hele dagen op heb ivm niet goed liggen. Of die nog 100% waterdicht is weet ik niet, die durf ik niet bij enorme regen op te leggen meer ;) De rest idd de binnenkant schoonmaken als het nodig is.

Vraagje, hoe toon je aan dat je deken 'volgens de regels is gewassen?'. Of hoe weet je dat een bedrijf 'een erkend wasbedrijf is?'. Dat vraag ik mij oprecht af. Want lijkt mij dat je het wel op een of andere manier moet aantonen dat je je aan de wasregels hebt gehouden, dat kan je natuurlijk altijd schrijven maar hoef je niet te hebben gedaan, of zeg ik nu is sufs?

Mijn rhino deken viel onder de garantie, maar die was binnen 1 jaar niet meer waterdicht en nog nooit gewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:51

Wasserijen werken met certificaten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:20

Ik heb twee presteq vliegendekens binnen gekregen. Bij mijn merrie ligt hij perfect… mijn ruin twijfel ik over. De opening is ook nog eens defect waardoor ik hem niet fatsoenlijk erop heb kunnen leggen. Afbeelding

Denk dat dit model het niet gaat worden voor hem. De bucas vliegendeken ligt ook niet mooi, dus misschien QHP of amigo? Is een smal paard met een hele hoge schoft

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 01:02

Iemand die mij advies kan geven? Vanaf volgende week gaat mijn paard weer in de groep het land op, dag en nacht. Nu zie ik dat de nachten echt nog wel fris zijn, 6 graden. Mijn paard valt snel af als hij het koud heeft, dus ik wil hem wel iets van een deken op doen om hem warm genoeg te houden. Hij is ook al bijna door zijn wintervacht heen. ‘S avonds deken op en ‘s ochtends af is geen optie, dit wordt niet vanuit stal geboden en kan niet tweemaal daags heen gaan om dekens te wisselen. Wat zouden jullie doen? Ik heb echt ontzettend veel dekens, maar geen zomerdeken bijvoorbeeld. Gebruikt iemand die? Of ervaringen mee?

Ik ben bang dat ie overdag gaat smelten in zijn 0 grams deken (dat is er een van Bucas met die zweetstof aan de binnenkant). Heb ook een Bucas therapy light maar dat is dus mesh aan de zijkant dus geeft vrijwel geen extra warmte. Als ik hem onder 100 gram zet is het overdag echt een plasje geworden. Hmmm… wat te doen? Ik heb 21 dekens voor m’n knol maar weer voor zoiets specifieks niks liggen :').

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 06:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:01

In zo'n geval zal je toch moeten wisselen. Een zomerdekentje wordt zeiknat met regen en dauw.. en een paard kan het beter wat kouder hebben snachts dan overdag veel te warm. Zoals de rambo hierboven geeft alleen maar warmte met de liner er in. Maar overdag met 17 graden is dat veel en veel te warm.

Als ze voldoende te eten hebben en een schuilplaats is 6 graden een prima temperatuur voor een paard hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:18

Of een vliegendeken met waterdichte rug op doen. Scheelt net ff op de spieren.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:49

Een vliegendeken met waterdichte rug heb ik idd wel. De amigo Evolution 3 in 1. Misschien dat maar proberen. Enige nadeel vind ik daaraan dat ie een vaste hals heeft. Ik wil hem ook niet de hele zomer onder een deken houden, maar hij staat nu 's nachts binnen in een kleine stalgang die echt warm blijft na een zonnige dag. Dan is het contrast in een keer gewoon heel groot.

Wat je zegt over natte zomerdekens door de dauw had ik idd niet over nagedacht Spenk. Wbt de regen, ik zou hem niet met een zomerdeken in de regen zetten. Ik weet dat die niet waterdicht zijn, anders had ik wel gewoon een 0 grams op gedaan. Bedankt voor je reactie.
Laatst bijgewerkt door beegee op 23-04-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt