[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:16

Heb net toch maar de Heiniger Progress style besteld bij Jorna, wel een hoop geld, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:02

Degene waar ik vorig jaar mijn heiniger progress heb gekocht, heeft nu een nieuw model te koop. (nieuw in doos)
Ik weet niet wat hij er voor vraagt, maar het scheelt zeker met kopen bij een webshop of winkel. Ik kan een mail adres geven, voor de gene die interesse hebben. Pb me maar.

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:19

Ik heb net de Heiniger Xperience besteld, ik ben erg benieuwd en kan niet wachten om de paardjes uit te kleden. Het zweet kruipt nu al waar het niet gaan kan na het rijden!

@ Jester_: bedankt voor de tip, nadat ik zelf ook nog wat had rond gesnuffeld vond ik deze ook de beste.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:09

Ik vind de heiniger xperience ook een fijne machine! Hopelijk bevalt hij jou ook goed pipfifa!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:49

ik scheer mijn pony van de week. De voetjes doe ik het liefst met een opscheermachine, omdat die iets minder herrie maken. Deze opscheermachine wil ik zelf aanschaffen. Welke werkt fijn? Ik zoek een draadloze die weinig herrie maakt.

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:27

Mijn moser max45 is gisteren tijdens het scheren "stuk" gegaan. Het witte haakje is scheef geworden, waardoor mijn mes niet meer vast klikt in de machine. Is dit maakbaar en zo ja waar kan ik die het beste laten maken?

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:20

Proud of myself! Hele machine uit elkaar gehaald en gefixed! :o

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:49

Ik heb net geschoren met de heiniger progress style... ideaal, scheert als een tierelier

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:54

weet iemand het verschil tussen de Heiniger Progress en de Progress Style?
Ik zie dat de Style goedkoper is, maar ik kan het verdere verschil niet ontdekken..............

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 06:44

Iemand ervaring met de Kerbl farmclipper 4? scheermachine? is nu in de aanbieding bij de Agradi...ik scheer niet vaak, ik denk 1 of 2x per jaar en ook niet het hele paard, meer jachtmodel. Moet er wel 2 paarden mee kunnen doen die dikke vacht hebben.
Nog een vraagje....de messenset die wordt meegeleverd is een 31/15 tanden messenset. Je kunt bij het pakket met korting nog een messenset bestellen, maar dat is een 21/23 messenset.....what to do? maakt dat veel uit? heeft het zin die extra messenset dan te bestellen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:40

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de farmclipper accu of de heiniger explorer?
Ik was al een tijdje aan het kijken naar de tweede. Ik heb maar 1 paard om te scheren maar dat gedoe met verlengsnoeren en dergelijke is wel echt vervelend eigenlijk. Aan de andere kant, als het veel geld scheelt ben ik daar wel toe bereid. bijna 500,- voor 1 a max 2x per jaar gebruik is ook wel een hoop geld.

Ik huur nu altijd een apparaat. geloof dat het een kerbl of een farmclipper is. Fijne machine. Scheert netjes alleen trilt hij wel erg. Heb daarna altijd meer dan een week pijn in mijn hand/arm. Op zich lukt dit dus prima maar ik ben altijd als de dood dat het geleende apparaat de geest geeft wanneer ik hem gebruik. Zou dus op zijn minst daarom al graag een eigen willen hebben..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:30

heb de Kerbl farmclipper 4 maar gewoon besteld. Is de dag erna al binnengekomen. Ziet er erg degelijk uit, wel zwaar maarja, ik hoef ook niet het hele paard te scheren. Vrijdag maar stukje proberen.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:37

pluisje88 schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de farmclipper accu of de heiniger explorer?
Ik was al een tijdje aan het kijken naar de tweede. Ik heb maar 1 paard om te scheren maar dat gedoe met verlengsnoeren en dergelijke is wel echt vervelend eigenlijk. Aan de andere kant, als het veel geld scheelt ben ik daar wel toe bereid. bijna 500,- voor 1 a max 2x per jaar gebruik is ook wel een hoop geld.

Ik huur nu altijd een apparaat. geloof dat het een kerbl of een farmclipper is. Fijne machine. Scheert netjes alleen trilt hij wel erg. Heb daarna altijd meer dan een week pijn in mijn hand/arm. Op zich lukt dit dus prima maar ik ben altijd als de dood dat het geleende apparaat de geest geeft wanneer ik hem gebruik. Zou dus op zijn minst daarom al graag een eigen willen hebben..

Ik heb de heiniger explorer nu 2 jaar denk ik. Echt een topper.
Ik gebruik hem wel veel gebruik hem maandelijks denk ik. Geloof wel dat de accu slechter word als je hem niet vaak gebruikt maar zelf geen ervaring mee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:22

pluisje88 schreef:

Dan adviseer ik je om geen accu te nemen. Gewoon met snoer.
Maar als je maar 1 of 2 x per jaar scheert kun je veel beter een moser max45 met extra 3mm messtje bestellen. Ben je voor 150€ klaar en daar heb je meer aan dan een grote machine. Kun je gerust een hel paard mee scheren!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:35

Is dat geen tondeuse? Ik heb een tondeuse namelijk. Paard heeft wel een aardige vacht.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:46

Ja. Enige verschil met een groot apparaat is de breedte van de messen. Banen zijn iets smaller dus iets langer bezig met scheren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:15

Ik heb daar het geduld niet voor maar heb zelf de heiniger experience. Scheer er rond de 200 per jaar mee, en net na 2 jaar ongevee de bladveren moeten vervangen

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:28

Zijn er hier mensen met een selectolin se 210 tondeuse die mij kunnen helpen? Ik doe iets verkeerd en krijg er geen messen meer op :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:09

Heb je het draai knopje op 1.7 staan?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:10

kaatje77 schreef:
Ja. Enige verschil met een groot apparaat is de breedte van de messen. Banen zijn iets smaller dus iets langer bezig met scheren.

Scheren duurt al zo lang met minder ervaring. Dat wil ik m'n paard echt niet aan doen :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:11

IvankBacardi schreef:
pluisje88 schreef:

Ik heb de heiniger explorer nu 2 jaar denk ik. Echt een topper.
Ik gebruik hem wel veel gebruik hem maandelijks denk ik. Geloof wel dat de accu slechter word als je hem niet vaak gebruikt maar zelf geen ervaring mee.

Heb je de versie met 1 of twee accu's? Ik ben zo bang dat je halverwege bent met scheren en dat dan ie accu leeg is. Of is dat niet zo?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:12

De accu houd het zo 3 uur uit dan heb je hem wel kaal hoor. ik heb er 2 omdat ik langer achter elkaar scheer maar 1 is ruim voldoende voor 1 paard.

Ik moet er echt niet aan denken om grote oppervlaktes met de moser te scheren.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:26

Ik heb een vraagje over mijn farm clipper. Vorig jaar gekocht en netjes kunnen scheren. Daarna een poging gedaan om de shet van een vriendin te scheren maar halverwege pakte de messen de vacht niet meer hij kamt er als het ware doorheen. Zij heeft dit later verder afgemaakt met een andere machine nu wilde ik vandaag kijken of hij mijn paard wel pakt maar helaas ook niet en zo dik Is zijn vacht niet. Kan het zijn de de messen bot zijn of heb ik iets verkeerd afgesteld? Het is mijn eerste machine en heb er totaal geen ervaring mee O:) Deze set mesjes Is in totaal 2 keer op mijn eigen paard gebruikt en een kwart shet zijn ze al zo snel bot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:38

daphiena schreef:
Ik heb een vraagje over mijn farm clipper. Vorig jaar gekocht en netjes kunnen scheren. Daarna een poging gedaan om de shet van een vriendin te scheren maar halverwege pakte de messen de vacht niet meer hij kamt er als het ware doorheen. Zij heeft dit later verder afgemaakt met een andere machine nu wilde ik vandaag kijken of hij mijn paard wel pakt maar helaas ook niet en zo dik Is zijn vacht niet. Kan het zijn de de messen bot zijn of heb ik iets verkeerd afgesteld? Het is mijn eerste machine en heb er totaal geen ervaring mee O:) Deze set mesjes Is in totaal 2 keer op mijn eigen paard gebruikt en een kwart shet zijn ze al zo snel bot?

Botten messen.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:06

Oké daar dacht ik inderdaad ook aan dan ga ik die laten slijpen bedankt!