Denk dat je zelf moet kijken wat je paard het lekkerst vind.
Ga de mijne maar aanleren dat ze zelf dekens kunnen wisselen. Leg ik ze neer, en als ze het koud krijgen kunnen ze zelf dekens pakken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:Ik heb nu een Amigo Bravo ongevoerde regendeken, en daar kunnen onderdekens onder (goed vast te maken) van verschillende diktes: 100, 200, 300 en 400 gram. Heb inmiddels eentje van 100 gram gekocht (nog niet in gebruik!) en een losse ongevoerde hals. Er is ook een gevoerde hals bij te koop. Zo kan ik lekker varieren al naar gelang de temperatuur!
Polderpaard, is dat niet ook iets voor jou, dan kun je zelf kiezen of je de hals wel of niet op doet!
D_Desteny schreef:Pff ik ben de dekens nu al weer zat
Mijn paardje staat nu onder een zomerdeken maar daardoor kan hij niet naar buiten.
Ik heb wel een ongevoerde regendeken liggen maar daar heeft hij het nog te warm onder.
Goos_Horses schreef:Onze ervaring met fleece gevoerde dekens zijn dat ze hoe je het ook wend of keerd ze toch gaan schuren. Draagcomfort is aanzienlijk minder als van de katoen gevoerde dekens.
Bij ons op stal passeren ontzettend veel paarden de revue en geen van allen doen het goed onder fleece gevoerde dekens.
D_Desteny schreef:Pff ik ben de dekens nu al weer zat
Mijn paardje staat nu onder een zomerdeken maar daardoor kan hij niet naar buiten.
Ik heb wel een ongevoerde regendeken liggen maar daar heeft hij het nog te warm onder.
Goos_Horses schreef:Rowo dat is ervaring verschillend. Bij ons passeren 200-300 paarden per jaar de revue uiteraard staan ze niet allemaal onder de dekens, degene die we onder de fleece gevoerde dekens gehad hebben en dan ook met een perfecte pasvorm werkte niet op den duur gaat het toch schuren.