Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:03

Het is lastig.. Want het is niet koud, maar als het regent en waait dan weer wel..
Denk dat je zelf moet kijken wat je paard het lekkerst vind.
Ga de mijne maar aanleren dat ze zelf dekens kunnen wisselen. Leg ik ze neer, en als ze het koud krijgen kunnen ze zelf dekens pakken :').

wendyke

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:19

mijne ook nog steeds onder 200 grams en heeft er lekker onder

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:21

Nu het zo wisselvallig is, vind ik het wel een fijne gedachte dat mijn paard een regendeken op heeft (fleece gevoerd) :j In die flinke buien met veel wind daalt de temperatuur ook behoorlijk.
Ik zit nog te dubben of ik een 200 grams met of zonder hals zal kopen, inderdaad tegen het inregenen :? En dan voor als het echt gaat vriezen een 350/400 grams met nek, denk ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:01

Ik heb nu een Amigo Bravo ongevoerde regendeken, en daar kunnen onderdekens onder (goed vast te maken) van verschillende diktes: 100, 200, 300 en 400 gram. Heb inmiddels eentje van 100 gram gekocht (nog niet in gebruik!) en een losse ongevoerde hals. Er is ook een gevoerde hals bij te koop. Zo kan ik lekker varieren al naar gelang de temperatuur! :))

Polderpaard, is dat niet ook iets voor jou, dan kun je zelf kiezen of je de hals wel of niet op doet!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:08

Net nog even gevoeld onder de regendeken, maar ze was niks te warm :n Als het overdag warmer is (was net om 17 uur ongeveer 15 graden) zal ze het wel warmer hebben, maar hier heeft ze iig 's nachts wat meer aan. Blijft toch altijd de keus óf 's nachts goed en overdag te warm óf overdag goed en 's nachts te koud.. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:14

Vandaag een ongevoerd regendekentje opgegooit. Pownie was goed warm van het bak slepen en heb geen zin in een spierbevangen paard met dit weer. En om hem nu uren op stal te houden is ook niet goed voor zijn spieren. Morgen gaat die weer af.

Vacht hier is niet kort of lang, denk een cm of zo. Niet verharen nog.

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:18

Bij www.paardenboulevard.nl hebben ze betaalbare en fijne dekens ik heb de duo deze is te vergelijken met de rambo, super pasvorm en goed te combineren met de onderdekens zit een 150 gram hals bij maar je kan ook een losse hals van 0 gram bestellen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:05

hoeveel grams is een fleecegevoerde deken nu eigenlijk.
De 1 zegt 50 grams en de ander meer dan 100?

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:30

simodi schreef:
Ik heb nu een Amigo Bravo ongevoerde regendeken, en daar kunnen onderdekens onder (goed vast te maken) van verschillende diktes: 100, 200, 300 en 400 gram. Heb inmiddels eentje van 100 gram gekocht (nog niet in gebruik!) en een losse ongevoerde hals. Er is ook een gevoerde hals bij te koop. Zo kan ik lekker varieren al naar gelang de temperatuur! :))

Polderpaard, is dat niet ook iets voor jou, dan kun je zelf kiezen of je de hals wel of niet op doet!

Bedankt voor de tip +:)+ Ik ga kijken naar een deken met losse hals, dat lijkt me inderdaad prettiger dan een vaste!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:58

Daks schreef:

Een fleece gevoerde is geen grams maar is vergelijkbaar met de warmte van een 50 tot 100 gram.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:08

Hier alleen als ik op de mange heb gereden voor de weg terug, dan mag ze nog heel even met deken op stal staan, dan haal ik de deken eraf en mag ze nog even bloot opdrogen voordat ik haar weer in de wei zet. Ze is ook nog niet echt een wintervacht aan het aanmaken.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:42

heerlijk in de honderd gram vandaag, tis toch wel fris, en ze staan op stal dus zelf bewegen voor warmte wordt dan ook wat lastiger

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:00

Daks schreef:

Ca. 80 gram is mij verteld :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:47

fleece kan je niet vergelijken met een aantal grams, net als je bij mensne een fleece vest niet kan vergelijken met een winterjas.

Echter komt het het dichts in de buurt van 50 grams. echter komen hier geen fleece gevoerde dekens op de paarden

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:50

Pff ik ben de dekens nu al weer zat :P
Mijn paardje staat nu onder een zomerdeken maar daardoor kan hij niet naar buiten.
Ik heb wel een ongevoerde regendeken liggen maar daar heeft hij het nog te warm onder. :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:59

D_Desteny schreef:
Mijn paardje staat nu onder een zomerdeken maar daardoor kan hij niet naar buiten.
Ik heb wel een ongevoerde regendeken liggen maar daar heeft hij het nog te warm onder. :(

Dus omdat het regent en jij er geen regendeken op gooit, komt ie niet buiten?

@ Goos_horses: waarom gooien jullie er geen fleecegevoerde dekens op dan?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:01

Onze ervaring met fleece gevoerde dekens zijn dat ze hoe je het ook wend of keerd ze toch gaan schuren. Draagcomfort is aanzienlijk minder als van de katoen gevoerde dekens.

Bij ons op stal passeren ontzettend veel paarden de revue en geen van allen doen het goed onder fleece gevoerde dekens.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:03

Ik vind echt dat sommigen er al wel halve dekbedden op hebben liggen hoor :=
Als ik nu buiten loop in een dun vest en mijn zomerjas heb ik het al warm, laat staan mijn paard met een vacht en een deken van x aantal gram..

Mijne staat sinds gisteravond dan ook onder een ongevoerde regendeken (hele dag in de wei).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:04

Goos_Horses schreef:
Onze ervaring met fleece gevoerde dekens zijn dat ze hoe je het ook wend of keerd ze toch gaan schuren. Draagcomfort is aanzienlijk minder als van de katoen gevoerde dekens.

Bij ons op stal passeren ontzettend veel paarden de revue en geen van allen doen het goed onder fleece gevoerde dekens.

Mijn ervaring is heel anders. Mijn heeft dan dus ook wel een fleecegevoerde op....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:06

D_Desteny schreef:

Dan haal je de deken er toch af? Je laat je paard toch niet de hele dag op het hok staan :n

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:06

Fleece gevoerd vind ik fijn qua warmte op de rug, maar idd ligt het niet optimaal, trekt het sneller en schuiven ze sneller is mijn ervaring.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:09

Zonder deken is het te koud voor hem, hij heeft namelijk snel problemen met ze spieren.
Natuurlijk komt hij wel buiten maar alleen als ik het zelf doe.

En nee met een zomerdeken komen ze niet buiten als het regent, het geeft namelijk aardig wat gezeik als een paard ziek word omdat hij met een doorweekte zomerdeken buiten heeft gestaan.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:13

Rowo dat is ervaring verschillend. Bij ons passeren 200-300 paarden per jaar de revue uiteraard staan ze niet allemaal onder de dekens, degene die we onder de fleece gevoerde dekens gehad hebben en dan ook met een perfecte pasvorm werkte niet op den duur gaat het toch schuren.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:17

hier nogsteeds 100 grams hij voelt er prima onder !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:19

Goos_Horses schreef:
Rowo dat is ervaring verschillend. Bij ons passeren 200-300 paarden per jaar de revue uiteraard staan ze niet allemaal onder de dekens, degene die we onder de fleece gevoerde dekens gehad hebben en dan ook met een perfecte pasvorm werkte niet op den duur gaat het toch schuren.

Ja okee... mijn draagt u denk maar ff. Als het wat kouder wordt krijgt die van mij al een andere (dikkere) op. Dus die fleece is echt voor begin en eind vh seizoen.

@ Desteny: als ie het slecht kan hebben op de spieren kan ie helemaal wel een regendeken OVER zijn zomerdeken hebben. Helemaal als ie ook buitenstaat in de regen.