Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:16

amykimmie schreef:
Kan ik ook alles scheren, behalve de hals? Of zeg ik nu iets heel doms?
Onderkant hals scheren, kan dan wel zonder halsstuk of ook niet?

Als je de hals niet wilt scheren, zou ik graag je redenering willen weten waarom je graag wilt scheren?
Je scheert een paar vaak zodat hij van de winter niet zo zweet met rijden enz.
Waarom zou je dan de hals niet scheren? daar zweten ze vaak het meeste?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:16

Je kan scheren zoals jij het wilt :P

Brrr zou mezelf wel onder een dekentje willen zetten nu! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:18

Ik wil haar graag scheren omdat ik het dikke haar vervelend vind. Zelfs onder de deken krijgt ze lange haren.
Maar heb geen dekens met hals, dus vraag me af of ik haar hals dan wel kan scheren.

Mizsz_Kitty

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:19

Onderkant hals kan wel? Heb ik vorig jaar ook gedaan. Halve hals tm oksel. Daar zweten ze toch het meeste...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:21

amykimmie schreef:
Ik wil haar graag scheren omdat ik het dikke haar vervelend vind. Zelfs onder de deken krijgt ze lange haren.
Maar heb geen dekens met hals, dus vraag me af of ik haar hals dan wel kan scheren.

Tuurlijk kan dat. Als het lijf maar lekker warm en droog blijft, is dat geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:21

Ja zoiets zat ik dan te denken, onderkant hals, borst.
Okee! Ga er eens even over na denken wat ik nou wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-09-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:22

Inderdaad,als je de hals scheert hoef hij niet persee een halsdeken op te hebben..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:23

Heb mijn paarden alweer een paar weken onder een staldeken staan. Twee onder 100 gram (+ regendeken als ze naar buiten gaan)

Mijn mini's staan onder 200 en 300 gram (is geschoren). Ze staan in buitenstallen en lopen overdag op het land.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:26

SteffiiY schreef:
Inderdaad,als je de hals scheert hoef hij niet persee een halsdeken op te hebben..

Precies. Mijn mini's worden in de winter ook altijd geschoren. Ze staan bij nat weer allen onder een halsdeken om ze een beetje schoon te houden (wit en palomino ;) )
Had mijn geschoren sportpaarden nooit onder halsdekens. Ook niet overdag in het land.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:30

@amykimmie: Heb je veel verschillende dekens? Als het wat kouder wordt kan je er wel 50gr meer opleggen. Je geeft aan dat ze warm voelt onder de deken, zweten onder een deken is inderdaad ook niks dus kan je het rustig opbouwen met steeds wat meer erbij.
De aanmaak van de wintervacht hangt inderdaad af van het licht, maar je kan het zeker wel tegenhouden met dekens.

Die van mij gisteravond uit de wei geplukt, heeft de hele dag bloot op het land gestaan en leek nergens last van te hebben toen ik hem op kwam halen :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:32

Dit weer verschilt echt per paard of zij het koud hebben.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:23

Die van mij is al klaar met verharen... Dikke vacht is al aan het groeien :=
Die van mij heeft nu een 150 grams op, zodra hij geschoren is gaat de hals er aan en komt er een 200 grams onder.

amykimmie schreef:
Of scheren, maar 1: mijn pony is nog nooit geschoren, en ik weet niet hoe ze reageert
en 2: ik heb alleen dekens zonder hals...
die halsstukken zijn echt prijzig, er is dan nu een nieuwe deken onder weg, even gekeken voor een halsstuk erbij, 40 euro, vind ik echt duur voor zo'n klein stukje stof er bij aan.

Je hebt geen hals deken nodig ;) ik had tot vorig jaar ook geen halsdeken opgehad.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:24

by ons staat alles alweer onder 200 gr deken zyn er 4 die zonder deken nog staan !:-) die van myn krijg geen deken op dit jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:28

EllaBellaah schreef:
@amykimmie: Heb je veel verschillende dekens? Als het wat kouder wordt kan je er wel 50gr meer opleggen. Je geeft aan dat ze warm voelt onder de deken, zweten onder een deken is inderdaad ook niks dus kan je het rustig opbouwen met steeds wat meer erbij.
De aanmaak van de wintervacht hangt inderdaad af van het licht, maar je kan het zeker wel tegenhouden met dekens.

Die van mij gisteravond uit de wei geplukt, heeft de hele dag bloot op het land gestaan en leek nergens last van te hebben toen ik hem op kwam halen :=

Momenteel:
*2x 300 grams
*2x fleecedeken
*1x regendeken ongevoerd
*1x 100 grams (nog onderweg, verwacht ik morgen of overmorgen)

Ik ben er niet zo fan van om fleece dekens er onder te leggen, want het gaat ongelooflijk trekken en bij haar schoft houdt ze geen manen over. Ga vanavond heen, kijk wel of ik er een fleecje onder doe of niet. Tis nog even wachten op de 100 grams, ben van plan die van de week al op te gaan doen.
Het scheren ga ik nog even over na denken. Als het me te lastig wordt die lange haren, ga ik denk ik wel scheren.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:30

Is een fleecegevoerde regendeken dan niks voor je? Die heb ik ook liggen en ik heb vorig jaar niks gemerkt van afgeschuurde manen oid

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:35

Mijn paarden staan beide met een ongevoerde regendeken zonder hals.
Ik hoop dat Quellian niet geschoren hoeft te worden, maar dat zullen we wel zien. Zij krijgt binnenkort een regendeken met halve hals op.

Ik heb nog staldekens voor ze liggen die onder de regendekens kunnen en onderdekens. En als klapper natuurlijk 370gr waterdichte halsdekens (waar ze de onderdekens onder krijgen als het koud wordt). Stanley is dan wel een Haflinger, maar hij houdt ook van een lekker warm pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:39

EllaBellaah schreef:
Is een fleecegevoerde regendeken dan niks voor je? Die heb ik ook liggen en ik heb vorig jaar niks gemerkt van afgeschuurde manen oid

Die 100 grams regendeken kan toch wel?
En dan daarna een fleecje er onder en over gaan op de 300.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:45

Die van mij blijft nog dag en nacht zonder deken staat to 1 november. Daarna ga ik hem scheren en gaat hij natuurlijk onder een deken en alleen nog overdag de wei op.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:55

amykimmie schreef:
EllaBellaah schreef:

Die 100 grams regendeken kan toch wel?
En dan daarna een fleecje er onder en over gaan op de 300.

mijn pony's hadden ook nooit een halsdeken op mijn paard heb ik er wel eentje voor. ik zou hem gewoon helemaal scheren, je hebt ook altijd nog spulletjes zodat ze suffer worden.
mijne heeft nu al 200 gram op, maar ook nog echt zijn zomervacht en nog niet aan het verharen. als je je 100 g deken hebt zou ik die wel op doen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:49

De mijne staan nog steeds onder een 0 grams.
Ga echt pas over op n grams deken als de temperatuur rond de 10 graden ligt.
Met de haren valt het mee onder de regendeken, dus het is nu nog goed te doen:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:30

Met hoeveel gram is een fleece onder een outdoordeken van 100 gram (de bucas rainex ofzo) te vergelijken?

Ik weet niet meer of mijn winterdek 200 of 300 is.. En wil niet zomaar de overgang maken van 100 gram naar 300 gram.

Anders maar een 200 erbij kopen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:14

morgen ga ik kijken of het mogelijk is om een fleece onder mn regendeken te doen, en ook eens even passen of mn onderdeken ook wel werkelijk onder de regendeken zit ,en niet ergens eronderuit komt ,want dan wordt hij alsnog nat.
zit dat niet naar mn zin dan ga ik zoek naar een outdoordeken ,dan maar geen laagjes.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:17

Jahoor hier staat muppit er sinds vanmiddag ook onder!
Ietsje groot nog, maar hij groeit natuurlijk wel erg snel!

Afbeelding

Afbeelding
Blauwe vlekje in de weg :')

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:25

mijn geschoren shetlander heeft het nu warm met een 150 gram deken. het is ook helemaal niet koud buiten ! mijn anderen paard staat gewoon nog steeds onder een ongevoerde regendeken die heeft het ook warm. ze staan van zeven tot zeven op het land.

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:27

Bij mij staan ze allebei (ongeschoren) onder een 100 grams deken!