[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:52

Zidore schreef:
Fennadev schreef:
@Zidore het is paard afhankelijk waar ze onder staan. Mijn 24/7 buiten shet had het s ochtends koud onder 350 gram dus nu staat hij onder 450 gram.

Ik begrijp het. Dacht er in m'n haastige getyp niet aan dat er verschil zit in geschoren of ongeschoren paardjes, binnen of buiten, leeftijd etc. Kunnen een hoop verschillen in zitten natuurlijk :j :)

Ik heb een 4 jarige ongeschoren gezond Spaans paard in paddock met schuilstal die onder een dik pak staat. Haar moeder (die daadwerkelijk uit Spanje komt) red het dan weer prima met alleen haar vacht. Valt niets zinnigs van te zeggen, net als dat ik een trui meer nodig heb dan mijn zusje.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:01

cinniz123 schreef:
Mijne (pony liner)is ook nog netjes maar die heeft hij ook niet continu eronder alleen als de temperatuur rond t vriespunt zit.

beschouw de mijne maar als niet relevant,dat is een horseware liner :o

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:41

Citaat:
@Zidore het is paard afhankelijk waar ze onder staan. Mijn 24/7 buiten shet had het s ochtends koud onder 350 gram dus nu staat hij onder 450 gram.

Citaat:
Ik begrijp het. Dacht er in m'n haastige getyp niet aan dat er verschil zit in geschoren of ongeschoren paardjes, binnen of buiten, leeftijd etc. Kunnen een hoop verschillen in zitten natuurlijk :j :)

Citaat:
Ik heb een 4 jarige ongeschoren gezond Spaans paard in paddock met schuilstal die onder een dik pak staat. Haar moeder (die daadwerkelijk uit Spanje komt) red het dan weer prima met alleen haar vacht. Valt niets zinnigs van te zeggen, net als dat ik een trui meer nodig heb dan mijn zusje.

Apart hè!! Ik lees dat zo af en toe over jouw ene paardje en sta er echt van te kijken, maarja, elk paard is nou eenmaal anders :j .
Iedereen die ik hier in engeland ken zegt ook dat volbloeden zo kwetsbaar zijn maar de mijne staat met paar graden boven nul dag en nacht toch echt onder 150 gram en is heerlijk warm :') en hij wordt zowaar steeds voller! Ik word vaak ongelovig aangekeken hier. Ongeschoren trouwens en 24/7 in de wei met hooi en gras. Zonder krachtvoer (wel pulp).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:57

Zit er echt verschil tussen Rambo en Horseware liners?
Volgens mij is dat allemaal hetzelfde toch, ze zijn volgens mij begonnen met Rambo liners voor de duo en later werden het gewoon Horseware liners, geschikt voor alle Horseware dekens.

Hier nog nooit een kapotte liner gehad trouwens.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:43

Hallo,

Vraagje: vorig jaar heb ik een bucas select turnout bigneck gekocht voor mijn welsh cob. Toen een keer omgehad en lag op eerste gezicht goed, maar lag aan het van de dag helemaal op de grond. Deken gemaakt en in de kast gegooid. Nu een onderdeken erbij gekocht met stay dry voering. Omdat ik dacht dat dat minder snel zou schuiven (pony rolt nogal graag) Nu lijkt me de deken veel strakker te zitten rond de hals. Wat vinden jullie ervan? Of heeft iemand tips voor een deken met goede pasvorm voor dit type paard.

Afbeelding

Afbeelding
Hier ligt de bucas met onderdeken om te passen. Pony staat gewoon bloot maar wil hem volgend winter scheren of korter in het haar proberen te houden.

Ladygiroc

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:31

Bucas schuift op mijn cob ook.
Heb er nu een amigo met liners opliggen en dat ligt als een huis. Op mijn fries had ik rhino en ook dat lag als een huis.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 07:29

Heeft iemand ervaring met de rambo dry rug?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:43

xyzutu2 schreef:
Hmm, interessant! Ik ga het eens controleren, maar volgens mij zaten de 1e twee gaten niet op de plek waar de ionic stof onder zit. Bij die van vandaag ben ik het even vergeten, maar volgens mij zat die er ook onder. Maar misschien dat de werking van de toermalijn inderdaad invloed heeft op de deken zelf...

Nou zeg, je zou toch meer kwaliteit mogen verwachten van zo'n dure onderdeken. Hier heb ik hem nog nieuw in de verpakking zitten. De naadjes van mijn 100 gram liners zijn wel al wat dun. Ik heb 2 100 gram liners, 1 200 gram, 1 250 gram vari Layer. De 100 gram liners gebruik ik wel het meest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:07

Deze rambo ionic liner is ook 100gr, dus het is niet alsof de liner zo dik gevuld is dat de stof ervan slijt.
Ik vind het ook lastig qua garantie, want die gaten zou ik wel willen melden, maar omdat ik de deken gewoon gebruik plak ik ze meteen dicht dus heb ik niets om het te laten zien.

Ik ben heel benieuwd naar hoe lang jouw ionic liner meegaat! De mijne wordt natuurlijk wel intensief gebruikt, ik schat dat hij twee maanden lang 70% van de tijd 24/7 gedragen wordt, maar ik had toch wel iets meer verwacht.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:42

xyzutu2 schreef:
Deze rambo ionic liner is ook 100gr, dus het is niet alsof de liner zo dik gevuld is dat de stof ervan slijt.
Ik vind het ook lastig qua garantie, want die gaten zou ik wel willen melden, maar omdat ik de deken gewoon gebruik plak ik ze meteen dicht dus heb ik niets om het te laten zien.

Ik ben heel benieuwd naar hoe lang jouw ionic liner meegaat! De mijne wordt natuurlijk wel intensief gebruikt, ik schat dat hij twee maanden lang 70% van de tijd 24/7 gedragen wordt, maar ik had toch wel iets meer verwacht.

Ik kan me voorstellen dat hij intensief wordt gebruikt. Bij mij ligt de vari layer liner er nu onder deze is 250 gram. Hoe en met wat plak je het dan vast? Bijna al mijn horseware dekens komen bij Agradi vandaan, zij zijn over algemeen het voordeligst zeker met de stickerkorting. Alleen hoorde ik dat ze met garantie ed niet zo coulant zijn. Maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik koop liever bij de Paardendrogist maar daar was de Ionic ruim eur 40 duurder dus dat vond ik wel veel geld. Eigenlijk zou je die gaten wel moeten melden toch?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:00

Ff weer een vraagje vanuit mijn kant.

Wie gebruikt de horseware liners en heeft 1 van jullie wel eens een maatje kleiner onder een horseware deken geprobeerd?

Ik heb nml de rhino pony plus met daar onder een horseware pony liner...beide maat 120 maar nou komt de onderdeken net een klein stukje eronder vandaan op bepaalde plekken en voor 24/7 wei vind ik dat eigenlijk niet heel handig ivm nat worden.
Nu twijfel ik dus om een 115 liner te nemen of zou dat heel stom zijn???

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:53

Waar komt hij er onder uit cinniz? Ik heb de Rhino pony wug (130) en liners met onderlengte 135. Bij mij steekt het aan de onderkant wel heel ietsjes uit maar ik heb niet het idee dat het veel natter wordt dan een gewone 100 grams deken. Steekt het uit doordat het bij jou schuift bij voorbeeld?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:39

Als een deken binnen korte tijd gaten gaat vertonen zou ik daar wel foto's van maken en naar de webshop sturen om te vragen of dat normaal is.
Voor zo'n dure deken lijkt me dat wel snel.
Of heb je bepaalde punten waar de deken drukt of schuurt, of misschien onder hogere druk staat dan normaal is?

Ik heb meerdere liners en heb nog nooit scheurproblemen gehad, ik was ze ook na elke winter en dan gaan ze er de volgende winter weer op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:55

Koper schreef:
Waar komt hij er onder uit cinniz? Ik heb de Rhino pony wug (130) en liners met onderlengte 135. Bij mij steekt het aan de onderkant wel heel ietsjes uit maar ik heb niet het idee dat het veel natter wordt dan een gewone 100 grams deken. Steekt het uit doordat het bij jou schuift bij voorbeeld?

Je hebt bij de rhino aan de voor en de achterkant dat t bij de benen iets langer is...daar zit hij netjes onder de deken maar bij de buik zie je de onderdeken zitten.
Voorkant lijkt ook wel ruim maar schuiven doet hij juist weer niet.

Mn nika's schoven altijd wat naar achter waardoor de achterkant onder de dekens uit stak maar bij deze is t puur bij dat buik gedeelte omdat de deken zo gevormd is en de liner recht toe recht aan.

Kan je me volgen??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:58

Ik volg je helemaal. Mijn liners hebben wel zo'n bochtje achter de benen geloof ik (maar nu begin ik te twijfelen) maar daar wordt 't inderdaad vaak als eerste vochtig. Voor mij is het geen reden tot nu toe om liners in een kleinere maat te kopen. Mijn pony geeft zo veel vacht dat dat beetje vocht onderaan haar buik echt niet storend is. En meestal draagt ze toch de Nika, die valt heel mooi over de liner heen. De Rhino gebruik ik alleen nog bij veel wind/regen, en wanneer de Nika toevallig nat en zwaar is geworden.

Hier ook inderdaad dat de liners bij de borst ruim zat zijn en niet draaien. Ze trekken wel een klein beetje op de schoft. Maar naar mijn idee is dat omdat je de klittebandjes bij de schoft niet aan de deken vast kunt maken. Jij hebt die grijzige deken denk ik he? Kan het daar wel?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:01

Ja vind lastig en waars komt het ook omdat hij sommige stukken dieper wegzakt in de modder(dat lijkt toch leuker als op het droge blijven staan)
Nika durf ik niet meer aan bij hem omdat hij ondanks een schuilstal nooit binnen staat en zn nika vorig jaar ook zo doorlekte.

Mijne is half geschoren dus vind een natte deken niet echt top.
Denk dat ik t gewoon ga proberen want wil er graag een 200gram bij maar twijfelde weer zelfde maat of maatje kleiner proberen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:04

Kun je niet onderaan iets van drukknoopjes maken zodat het niet meer kan gaan uitsteken?

Edit: of je zou in de liners even zo'n zelfde bochtje kunnen maken, en dan iets ruimer zodat de deken er bij voorbeeld een centimeter of 2 overheen valt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:12

Mijn liners in dezelfde maat steken niet uit, alleen als ze door rollen ofzo evt scheef komen te hangen.
Ik heb bij ons andere paard insulators er onder in dezelfde maat en die steekt bij het bochtje in de buitendeken iets uit, maar is ook nog niet echt nat geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien dat het op deze foto's iets te zien is, maar het is minimaal.
Onder de hele zwarte deken zit een insulator en onder die met de rode bies een liner

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:18

Misschien wel een dingetje wat bij kleine ponies anders is dan bij grotere maten paard? Je hebt bij voorbeeld bij een deken voor een a-pony minder speelruimte in de afstand. 1 centimeter is zeg maar veel meer dan bij een deken voor een groot paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:19

Ja dat zou goed kunnen.
Ik zou gewoon eens kijken hoe een liner in een maat kleiner zit.
Of bij een kleding maker een randje eraf laten halen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:24

Ik heb nu dat in de lengte (van borst naar kont) de liner wat aan de krappe kant is terwijl het er aan de onderkant (van rug/schoft naar buik, dus in de andere lengte) eigenlijk net aan is met uitsteken. Met een maat kleiner krijgt ze helemaal zo'n kouwe kont :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:27

Dan zou ik denk een randje van de onderkant af laten halen, het is dunne stof, dat zou geen probleem moeten zijn

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:34

Vind ik eigenlijk wel een goed idee :j Niet een heel randje, gewoon een bochtje waar in de deken ook een bochtje zit. Anders wordt 't een naveltruitje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:35

:D

Opgelost ! *\o/*

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:39

Moet zeggen als ik de foto's hierboven zie dat mn singels ook echt wat strakker moeten maar ja dat gaat niet.
Dat is een dingetje wat ik wilde gaan aanpakken zodra hij hem niet meer op heeft.

Dat van die liner randje eraf heb ik ook al aan zitten denken maar omdat ik nu een 200gr extra wil dacht ik miss maatje kleiner.

Thanx voor t meedenken weer