Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kaatje77 schreef:Hoihoi, ik ben er weer na een hele tijd afwezig te zijn geweest.
Ik scheer alles op 3mm
Van het zomer waren de 3mm messen niet verkrijgbaar, dus een 3.2 en 2.8 in de koffer gedaan, maar nee.....ik zie gewoon verschil
Nu toch maar weer op zoek naar 3mm
Ik krijg nog steeds veel aanvragen binnen om te scheren, dit seizoen was echt raar
Heel veel dikke vachten en vaak scheren omdat ze de vacht niet met dekens goed konden reguleren....
AnnoNiemand schreef:kaatje77 schreef:Hoihoi, ik ben er weer na een hele tijd afwezig te zijn geweest.
Ik scheer alles op 3mm
Van het zomer waren de 3mm messen niet verkrijgbaar, dus een 3.2 en 2.8 in de koffer gedaan, maar nee.....ik zie gewoon verschil
Ik krijg nog steeds veel aanvragen binnen om te scheren, dit seizoen was echt raar
Heel veel dikke vachten en vaak scheren omdat ze de vacht niet met dekens goed konden reguleren....
Is het niet schadelijk om nu nog te scheren? Ik zie hier duidelijk de zomervacht dekharen alweer doorkomen. Die scheer je dan kapot?
AnnoNiemand schreef:kaatje77 schreef:Hoihoi, ik ben er weer na een hele tijd afwezig te zijn geweest.
Ik scheer alles op 3mm
Is het niet schadelijk om nu nog te scheren? Ik zie hier duidelijk de zomervacht dekharen alweer doorkomen. Die scheer je dan kapot?
Citaat:
Dat is echt een fabeltje.
AnnoNiemand schreef:Citaat:
Dat is echt een fabeltje.
Ik vraag me dat af. Als je kijkt naar hoe een vacht in elkaar zit en werkt (denk ook aan honden bijv). Dan kan ik mij voorstellen dat het voor een goed functionerende zomervacht niet goed is om de dekharen stuk te scheren als je een vacht wil die weersbestendig is in de zomer. Maar ik weet niet hoe lang die zomervacht doorgroeit, dus ik weet niet of deze theorie klopt (maar is wel aannemelijk i.m.o).