[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:04

Roosyes schreef:
Mijn paarden met jactmodel (race streep) hebben niks op. Mijn geschoren heeft het heet onder haar 200 grams. Verschilt gewoon heel erg per paard :).

Een jachtmodel is helemaal kaal, op benen en zadelplek na.
http://www.bokt.nl/wiki/Scheren

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:54

purple schreef:
Jeetje, nu krijg ik het idee dat ik veel de weinig op haar heb liggen.. Ze heeft een jachtmodel, voor de rest dik (teddy) in de vacht. Maar ze voelt wel gewoon lekker warm.

Nee hoor hier ook een paard iets meer geschoren dan een jachtmodel ze heeft alleen nog een uitrijdeken vachtje op haar rug en het hoofd en de benen heb ik ook niet laten scheren. 200 grams gaat prima. Als het echt onder 0 gaat dan krijgt ze 300 grams op.

Blon_D

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:49

zo de eerste horseware deken was wel een 6.0 ondanks dat toch wel echt te groot. Vandaag meteen terug gebracht zag ik dat agradi ze nu met 20% korting heeft. Dus ipv de 200 grams nu toch de 100 200 en 300 besteld en een bijpassende outdoor deken en het bijbehorende wasmiddel besteld. Een rib uit mijn lijf maar nu ook geen gezeik meer met andere dekens. De dekens die nog in redelijke staat zijn laat ik wassen die bewaar ik voor mijn gepensioneerde merrie de rest gaat de container in.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:56

dit is mijn eerste jaar zonder deken sinds jaaaren :j

vond het eerst wel moeilijk maar ben daar doorheen :+ en paard vind het best zo :j

heb er voor gekozen omdat hij met een pees blessure stond, nu mogen we eerder dan verwacht weer gaan opbouwen, maar dat is 2x p/d 20 min stap en zit nu op iets meer dan 1min per keer in draf
zijn vacht is niet dik en zweten doet hij al helemaal niet.
hij is ook van box veranderd stond eerst in box van 235cm x 500cm met buitenluik en nu 300cm x 400cm zonder luik maar wel via grote schuifpui van glas uitzicht aan 2 kanten van de stal , dus veel meer te zien geen buren meer en geen wind op zijn lijf

heb tig nog nieuwe dekens thuis liggen wie weet als hij goed geneest volgend weer dekens

hij krijgt wel als het flink regent een regendeken op in de paddock.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:01

Heb m'n ongeschoren paard (geen teddy) nu met een 100gr liner + 0gr regendeken staat. Bij de borst piept de liner er een randje bovenuit omdat het regendeken daar iets dubbelvouwt met het eten (hals laag). Scheelt dat ze met haar kont in de regen staat dus tot nu toe regent de liner er niet nat.
Heb een 2e hands 200gr wug model op de post deze richting op. Uiteindelijk gewoon gekocht ipv geruild (zat al wat schade herstel werk op maar prima bruikbaar en handig om te passen).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:28

ben benieuwd hoe de wug je bevalt!

Hier beide ongeschoren onder 200, net 2 nieuwe halzen binnen, toch wel fijn voor heel slecht weer, verder staan ze hier zonder hals

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:32

Amiigo schreef:
Lizzyy schreef:
Vraagje: paard met wintervacht staat buiten, ook in de regen. Merk alleen dat haar vacht openstaat, dus koud denk ik dan.
Is het een optie om een regendeken op te doen voor alleen buiten, en binnen weer af?

Ja zou kunnen, zou dan wel eerder een 50 grams of een fleece gevoerde deken doen :)

Dankje! Gaat dat niet ten koste van haar wintervacht dan, 'went' ze dan niet aan die deken? Of is dat niet, omdat het aantal grams vrij weinig is?

famkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:34

Mijne 200 gram witerdeken met hals deken en onderdeken.
Inverband met dat ze geschoren is!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:10

Lizzyy schreef:
Dankje! Gaat dat niet ten koste van haar wintervacht dan, 'went' ze dan niet aan die deken? Of is dat niet, omdat het aantal grams vrij weinig is?

Dat hij zijn vacht op kan zetten voorkomt dat hij het koud krijgt, dat mechanisme haal je weg dus dan moet je wel zorgen dat hij warm genoeg blijft onder zijn deken. Zou met slecht weer dan idd kiezen voor weinig grams/fleece gevoerd.

Ben ook erg benieuwd naar de wug :D.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:16

ben benieuwd wat je ervan vindt!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:18

Die van mij is niet geschoren en heeft het gewoon normaal onder de deken

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:54

Ik heb nu een zeer licht klein plekje gevonden op haar borst aan 1 kant. Rara hoe kan dit... Zou het komen door het liggen? Deken is niet vuil of vettig.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:10

Mijne staat onder een ej combo deken.(geschoren) Met hals. 400 gram deken/200 gram hals. Geen schuurplekken van de deken. Zag vandaag dat er wel wat schuurplekken komen op de hals van de teugels.

Heb wel een vraag. Wat voor soort cooler/fleece deken gebruiken jullie? Normaal gesproken zweet mijn haflinger vrij snel. Wel snel droog. Op moment zweet ze dan weer bijna niet Maar vind het fijn als ze nog even onder een cooler/fleece deken kan staan te eten na het rijden. Mijn oude fleece deken in aan vervanging toe. En wil eigenlijk iets anders. Vind deze te dun maar kan ook komen door 8 jaar gebruik. Wat raden jullie aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:38

Ik vind de Bucas shamrock een fijne dikke zweetdeken en ook die van Rambo.
Zelf heb ik nu sinds kort de Back on track fleece en dat is ook een superfijne deken, ze drogen er snel onder en blijven wel warm.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:49

morgen of dinsdag komen mijn horseware dekens binnen overweeg nu mijn scheerapparaat toch nog een keer weg te brengen voor onderhoud om mijn ruin toch nog een keer te scheren indien nodig. Hij heeft voorlopig een vaste fanatieke ruiter en dan is het toch praktisch als hij geschoren is..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:08

mandje schreef:
Heb wel een vraag. Wat voor soort cooler/fleece deken gebruiken jullie? Normaal gesproken zweet mijn haflinger vrij snel. Wel snel droog. Op moment zweet ze dan weer bijna niet Maar vind het fijn als ze nog even onder een cooler/fleece deken kan staan te eten na het rijden. Mijn oude fleece deken in aan vervanging toe. En wil eigenlijk iets anders. Vind deze te dun maar kan ook komen door 8 jaar gebruik. Wat raden jullie aan.

Hier ook de Bucas Shamrock Power! Superfijne deken die zelf ook snel droog is. In de zomer heb ik de Competition cooler, maar die is voor nu te dun.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:32

Ik heb ook de shamrock en met kou gebruik ik een all in one, die heb ik namelijk meerdere O:)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:40

Iemand een aanrader voor een 300 grams outdoor deken?
Goed waterdicht, en goede pasvorm.
Paard heeft hoge schoft, dus halve hals of hoge sluiting.

Ik neig naar fedimax.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:44

manonutjuh schreef:

Ik neig naar fedimax.

Horseware :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:12

Fedimax en dan de rainmax model. Ik heb alle modellen maar de rainmax licht echt perfect. Hals mooi hoog sluitend. Zeer sterk en top waterdicht

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:01

Nou ik heb horseware amigo bravo met onderliners maar jammer genoeg een kleine schuurplek. Fijn dat deze nu pas zichtbaar is na maanden NOT. Zou niet weten wat voor dekens wel passen of hetkomt enkel door de onderliners maar die zitten ook niet strak om de hals. Heb alles zo'n beetje gehad. Amigo lijkt wel goed te liggen maar nu door het kale plekje komen er wat vraagtekens. Waarom aan 1 kant? Punthoofd krijg ik er van:p

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:45

Doemaar staat je paard hoog op de benen? Ik ontdekte bij ons jonkie een vergelijkbaar plekje. Gelukkig alleen oppervlakkig. En bij haar komt het waarschijnlijk van hoe ze staat bij het grazen. Ik zag nog iets over een 300 grams deken? Is de equi theme tyrex easy move niet wat. Heb zelf de 0 grams, ligt op 2 diverse paarden qua bouw als een huis. Net als bijv. Fedimax of IR tornado. Hier staan ze sinds vanavond onder de 200gr outdoor+ 100 grams staldeken. De oudste is aan het wennen aan de medicatie en kon een iets warmere deken duidelijk waarderen. De jongste zit relatief kort in het haar, kweekt van nature minder wintervacht aan& was ook niet ontevreden met een warmere jas. Nu staan ze wel in een vrij koude buitenstal met uitloop.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:54

manonutjuh schreef:

Ik neig naar fedimax.

Nika!! HorsewAre ging bij mijne enorm schuren op z'n borst door de schoft, de nika heb ik onderaan een gaatje losser als bovenaan en hij schuurt helemaal niet :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:55

Iemand hier ervaring met de rhino wug op een paard met veel front/dikke nek?

Twijfel tussen de wug of gewoon 0 grams amigo hero met de harry's horse stretch highliner eronder.

Dan heb ik ook weer een 0 grams regendeken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:12