Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MoniekV schreef:JenniferU schreef:ik heb van de freedom al een 0 grams en die ligt als een zonnetje.....
Dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk... Ik vind een goed passende deken belangrijker en de Freedom is verder een prima deken volgens mij
Veulen84 schreef:De sterkste stof nu verkrijgbaar is Ballistic Nylon. Horseware, Bucas en Fal Pro maken hiervan dekens. Direct daaronder zitten nog andere Nylon mixen zoals Polyester Nylon. Canvas, Wol en Jutte (laatste 2 niet waterdicht) zitten op het zelfde niveau maar zijn natuurlijke stoffen. Pas daaronder staat gewoon Nylon.
Stoffen worden sterker als er een rib aan toegevoegd word. Dan kan iets wel scheuren, maar stopt de scheur vaak op de rib waardoor de kans op hele grote scheuren wordt verminderd.
Soms zijn er dekens met Aluminium Coating (Rambo) Of Zilver in de voering (Fal Pro). Dat maakt de deken niet percee sterker, maar verhoogt wel de isolatiewaarde.
Dat betekend dat een hoger denier in nylon minder sterk kan zijn dan bv ballistic nylon.
Lizzyy schreef:Vraagje: paard met wintervacht staat buiten, ook in de regen. Merk alleen dat haar vacht openstaat, dus koud denk ik dan.
Is het een optie om een regendeken op te doen voor alleen buiten, en binnen weer af?