Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:56

ik heb de mijne ook beide een ongevoerde regendeken op gedaan. Geloof dat vanmiddag de bui losbarst (nu is het nog wel te doen) dan hebben ze alvast hun jas aan :) hoorde van de week op de radio dat de nachtvorst er al aan komt! :?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:57

Hier barst de bui nu :=

Mijne staat bloot maar heeft een schuilstal, waar ook hooi in hangt. Dus als ze binnen wilt eten ipv op de wei kan dat.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:00

Toen ik vanmorgen op m'n werk aankwam had ik spijt dat ik een 150grams onderdeken had laten opliggen ipv onder het regendeken uit te halen, maar ondertussen ben ik blij. Regen valt hier met bakken uit de lucht en windstoten niet normaal. Uiteraard afgewisseld met een mooi zonnetje om een uur later weer te gieten.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:07

Die van mij heeft vannacht voor het eerst zijn deken om gehad, een waterdichte 0grams fleecegevoerd. Hij had hem overdag al steeds om vanwege de regen, maar hij mist zijn jas wel als ik hem 's avonds afhaal. (lees temp 36.5)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:13

cp112 schreef:
Hier trouwens nooit een fleece onder de winterdeken. Die dingen schuiven altijd naar achteren. Nu heb ik ook een paard met een mega front. En dan schuift de deken achter de schoft en kan hij zijn hals niet meer omlaag doen omdat de gesp dan in z'n strot zit :n

Dit heeft hij met alle dekens met gespen aan de voorkant, wat voor gesp het ook is. Borstbeschermer zorgt wel dat zn huid niet open gaat maar helpt uiteraard niet tegen het schuiven van de deken.
Borst/verleng stuk ertussen helpt ook niet.

Heb nu 1 deken gevonden die goed gaat, die heeft de sluiting namelijk op de schouder zitten. Heb deze deken vorig jaar gekocht en vind hem helemaal geweldig! Ik hoop dat ze deze ook in de regendeken en 300 grams uitvoering op de markt gaan brengen (of iets wat er op lijkt, in ieder geval die sluitng opzij).

(ik zie nu dat ie 250 grams is, ik dacht 200. Hij is niet heel dik vind ik persoonlijk).

[ Afbeelding ]

(de sluitingen zitten ook nog weggewerkt onder een 'flap')
http://www.divoza.com/images/products/1 ... rdeken.jpg

wat een mooie deken dit zeg!!
als jullie een fleece onder je winterdeken gooien ,kun je tegen het naar achter schuiven er een heel simpel dun katoenen zomerdeken onder leggen, de fleece schuift dan niet meer naar achteren-wel het gedoe van nog een deken, maar voor echte kou in de winter wel weer een extra laagje dat helpt isoleren.ook als ik een fleece als nachtdeken opgooi doe ik het zo, het scheelt idd erg over de schoft trekken en naar achteren hangen, het fleece glijdt gewoon teveel op de vacht van je paard.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:15

Ik heb/gebruik geen katoenen dekens. Vind ik van die ondingen die geen nut hebben :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:23

vind ik ook, heb ze dus alleen hiervoor.. toch een doel kunnen vinden :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:29

Die van mij staat inmiddels al een week onder een lichte regendeken. Eigenlijk tegen mijn principes, ook ivm haar (nu al) vrij dikke vacht. Maar een paar weken geleden is naar voren gekomen dat ze artrose in (oa) haar achterknieen heeft. Ze loopt beroerd en heeft pijn, dus om die reden toch onder deken gezet, omda het zo vochtig was. En met de regen en het slechte weer kan het nu sowieso geen kwaad :=

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:48

Ik ga zo - als het droog blijft natuurlijk - de pony's even onder hun deken vandaan toveren, vind het nl nu veels te warm voor dekens maar had ze opgelaten voor de vele regen die ze voor vandaag hadden voorspeld. Vanavond gaan ze natuurlijk weer op.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:23

met dit weer weet je het helemaaaaaaal niet meer, pffff 's nachts maar onder een fleeceje en overdag niks, tis hier gewoon een graad of 20......

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:29

Ik vind een fleecedeken als onderdeken een crime voor een paard, het trekt altijd naar achteren en het lijkt me vreselijk zitten, zo vast'geplakt' aan de vacht. En als je em afdoet is je paard zo statisch.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:30

Ja ik gebruik zweetdekens eigenlijk ook nooit als extra deken, alleen echt na het zweten en voor ik naar huis ga gooi ik een andere deken op..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:34

ik gebruik fleece ook alleen na het rijden of als tussendeken, paard had na 1 nacht op stal al schuurplekken op borst en schoft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:36

Vala schreef:
Ik vind een fleecedeken als onderdeken een crime voor een paard, het trekt altijd naar achteren en het lijkt me vreselijk zitten, zo vast'geplakt' aan de vacht. En als je em afdoet is je paard zo statisch.

Ja klopt, en de haartjes blijven in de deken vastzitten, dus als je hem wilt wassen moet je eerst dat hele ding ontharen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:38

Fleecedekens gebruik ik sowieso al nooit, ze drogen slecht, houden haren vast en doe niks voor het paard. Over wollen dekens ben ik dan weer wel erg te spreken, ook als onderdeken! Superwarm, voeren vocht/zweet heel goed af en behouden pasvorm.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:41

alleen in de buitenboxen een dunne deken er op,
het is nog niet echt koud voor de paarden,
maar om ze mooi in dun in de vacht te houden nu er al mee beginnen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:53

@ CP112 inderdaad heel mooie deken! Goede tip. Bij mijn pony trekt alles strak op zijn schouders, krijgt hij grote schuurplekken van...

Wie weet helpt dit!

edit: geen maat 175, jammer!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:05

ik heb er momenteel een teddyfleece (van Harry's horse) onderliggen, met daarboven een ongevoerd regendeken;
de kraag van de teddyfleece heb ik over het regendeken geplooid zeg maar zodat het deken niet naar achteren schuift.
dit helpt wel :) maar ik ga toch even kijken voor een ander vervangend deken dat ongeveer dezelfde dikte/warmte heeft. een 100grams deken? zou dit evenwarm zijn als een teddyfleece?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:38

ik denk dat een teddyfleece al snel naar de 200 gr gaat. trekt de regen niet helemaal door de fleece heen onder je regendeken door als het regenen gaat? :)

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:30

Bij ons hebben ze allebei een regendeken met fleece voering op!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:33

die van mij net een uur geleden lekker binnen gezet stonden bij het hek. hier wind kracht negen. gelukkig waren ze nog wel droog onder de dekens.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:41

ik heb er nu een 200 gram opliggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:47

Wie kan me helpen? Zit nogal te twijfelen.

Merrie van 16 jaar, ongeschoren en ga haar ook niet scheren. Welsh/arabier.
Overdag in de wei snachts op stal.
Er ligt nu een ongevoerde regendeken op. Ze voelde er zaterdag niet warm/koud onder, gewoon normaal. Weet niet hoe het er nu voor staat, vanavond even voelen.
Maar vind het zelf best wel koud buiten! Waarschijnlijk krijg ik morgen/overmorgen een 100 grams regendeken binnen. Moet ik die haar dan op doen of wachten?
Kan eventueel ook een fleece (die zijn toch 50 grams?) er onder doen.
Want jullie hebben er allemaal al zoveel op liggen, valt me op.
Wat zal ik doen?

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:49

die van ons staan vandaag lekker op stal, vanavond nog even loslaten in de bak als het een beetje droog is.. hebben gewoon dunne dekens op op stal :)

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:29

heeft er iemand ervaring met deze deken? Ik heb een d-pony met lengte maat 175 maar een vrij smalle borst.
Avalanche Regendeken Eclipse