[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:02

Je kunt vaak vanuit de UK prima naar NL laten verschepen, ik heb ervaring met 2 webshops, de ene beter als de andere, maar mn spullen kwamen wel aan en waren veel goedkoper dan als je ze hier zou moeten kopen, wellicht is dat een goeie optie voor als je graag weatherbeeta spullen wil.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:14

Nouvel schreef:
woepsie90 schreef:
Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)

Die van mij heeft 205 en van Rambo 6.0, maar Rambo schijnt ruim te vallen dus gewoon proberen denk, ik weet niet qhp valt

typfoutje, rambo 6.9 dus, ook 205

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:04

Koper schreef:
Woepsie is die leuke Weatherbeeta een Freestyle? Of Freeform, ik weet nooit precies hoe ze heten. Die zitten namelijk zelfs op mijn paard (met horizontale borst wanneer hij graast) nog enigszins redelijk, en de borstsluitingen zijn ook verstelbaar.

Dat laatste is mijn bezwaar met Rambo (en alle Horseware). Dat de borst niet verstelbaar is.

Er was iemand die vroeg naar een Nederlandse dealer met ruim Weatherbeeta-assortiment... die zoek ik ook nog steeds :')

Nee een ComfiTec Plus...
Super comfi dus, met zonder verstelbaarheid :')

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:05

woepsie90 schreef:
Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)

Citaat:
Die van mij heeft 205 en van Rambo 6.0, maar Rambo schijnt ruim te vallen dus gewoon proberen denk, ik weet niet qhp valt

Citaat:

Dacht ik al ;-).
Ik heb dus voor de mijne 6'3 besteld, hij zit tussen 185 en 195 in.
Hoop zo dat het goed is!

Zamora98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:12

RianneH schreef:
Ik zag dat de Paardendrogist een mooie deken binnen heeft. De Rambo Techni-Waffle Cooler. Nu ben ik vooral weg van het kleurtje, zijn er mensen die er al ervaring mee hebben?
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 194?v=True

Gaaf is deze he, zit echt te twijfelen om 'm te bestellen. <3

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:34

woepsie90 schreef:
Dacht ik al ;-).
Hoop zo dat het goed is!

Is met mijn paard ook, en de 6.3 past perfect bij haar!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:20

woepsie90 schreef:
woepsie90 schreef:

Citaat:

Citaat:

Dacht ik al ;-).
Hoop zo dat het goed is!

Ik heb de zelfde deken en mijn paard zit ook tussen 185 en 195. De 6.3 zit als gegoten. Liners heb ik ook in de zelfde maat.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:24

Ik heb sinds een week de Bucas Recuptex Therapy deken. Mijn paard kan nogal strakke lendenen / rugspieren hebben. Nu ik deze deken een paar keer voor en na het rijden heb gebruikt zijn der rugspieren toch al wel wat zachter geworden. Dus ben blij met de deken!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:27

ninne1 schreef:
Ik heb sinds een week de Bucas Recuptex Therapy deken. Mijn paard kan nogal strakke lendenen / rugspieren hebben. Nu ik deze deken een paar keer voor en na het rijden heb gebruikt zijn der rugspieren toch al wel wat zachter geworden. Dus ben blij met de deken!

Fijn! Wil de deken ook aanschaffen. Positieve ervaring is dan goed om te lezen *D

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:31

Weidebloem schreef:
ninne1 schreef:

Fijn! Wil de deken ook aanschaffen. Positieve ervaring is dan goed om te lezen *D

Was ook al super lang aan het twijfelen... is toch een behoorlijke aanschaf. Bij Agradi heb ik heb nu voor €166,- kunnen kopen. Dus heb de gok maar genomen

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:36

Haha heb precies hetzelfde! Mijn paardje heeft last van haar rug, de Bot zijn mij iets te duur en de werking met wintervacht is minder. Bucas past mijn paard perfect en combineert dus goed met mijn dekens.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:08

Hier een paard die sinds twee dagen zelf haar deken afdoet...
Meerdere paarden die dit doen?
Alleen de borst sluiting is elke keer los.
Terwijl de singels echt niet los zitten weer ze de deken dus toch ag te krijgen.
Ze heeft gewoon een bucas om zoals altijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:19

Dekens vormen een soort tunneltje; als de borst losgaat dan glijdt de deken via de kont naar de grond en dan kan het paard er zo uit stappen met de achterbenen. Ik vergeet regelmatig om de buiksingels los te doen als ik [***]'s deken losmaak voor het trainen, hij wacht dan tot de deken aan de achterkant op de grond ligt en dan doet hij zelf het bovenstaande. :')
Welke Bucas heb je? Ik weet dat de Bucas Power zo'n soort magnetische clip had. Die lijkt me vrij stevig, maar misschien dat als ze met de borst ergens tegenaan schuren dat hij toch los kan klikken?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:45

De all in one.
Ik denk dat ze volgende winter maar als teddybeer door het leven gaat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:48

Heb je de click 'n go sluiting? Ik hoor wel vaker dat paarden die open krijgen. Je zou er een andere sluiting op kunnen zetten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:46

kan iemand mij het verschil uitleggen tussen rambo, amigo, rhino, bucas.. ik zie door de bomen het bos niet meer en kon het hier ook niet terug vinden...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:55

Amigo, Rhino & Rambo zijn alle 3 van Horseware. Amigo de goedkoopste versie, dat zie je terug in sterkte, waterdichtheid & afwerking. Rambo is de duurste en mooiste lijn van Horseware qua afwerking, pasvorm en duurzaamheid. Rhino zit er qua prijs & kwaliteit tussenin. Bucas is een ander merk met een vrij unieke halssluiting door de plooien in de hals. Mijn ervaring met Bucas is dat het of geweldig ligt of ruk en gaat schuiven. Binnen Bucas heb je ook weer goedkopere en duurdere uitvoeringen van hun dekens. Zowel voor als nadeel van Bucas vind ik de stay-dry voering. Soort fleece waardoor het dek op kan als het paard nog wat klam is, grooot nadeel daarvan vind ik dat de hele vacht erin blijft hangen. Horseware heeft een gladde binnenvoering. Ik zweer zelf bij Rambo maar zoveel mensen zoveel dekenvoorkeuren :).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 04:55

Rhino en Amigo kunnen ook op een nat paard. Rhino vind ik smaller vallen bij de borst dan Amigo. Groot voordeel van Rhino vind ik dat de waterdichte laag ónder de buitenstof zit.

Dit gezegd hebbende: voor mijn merrie ben ik écht positief verrast over de Nika. Ik had er van tevoren niet veel van verwacht en ik had 'm eigenlijk meer voor in de zomer omdat de Rhino dan te warm is maar in de praktijk draagt ze eigenlijk steeds de Nika. Heb 'm er toevallig vanavond af gehaald met het oog op het voor morgen voorspelde weer omdat aan de Rhino een halsstuk kan maar als de pony er volgende winter nog is krijgt ze ook een 100 grams Nika. En dan eentje met (halve) hals. Met losse liners gaat het op zich ook prima maar ik heb er maar 1 in 100 grams en als die nat wordt moet hij op de pony drogen. Dus vind 't wel handig om meer te kunnen wisselen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:03

Ik vind Rhino juist ruimer vallen aan de voorkant dan Amigo, zeker dan de Amigo bravo.
En ik leg zelf niet graag deze dekens op een nat paard. Daar zijn de Bucas dekens meer geschikt voor, met de stay dry voering.

Ik vind zelf Rambo heel fijn, passen ook mooi op onze paarden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:14

De goedkopere Bucas dekens hebben die fleece voering niet en bij de select met onderdekens kun je natuurlijk zelf kiezen. Wat op je paard past zul je helaas moeten proberen. Op mijn merrie ligt Bucas goed, Rambo heb ik verschillende modellen van gehad, maar knelde allemaal op de schouder. De select onderdeken van Bucas was ook geen succes verhaal. Op mijn andere paard ligt eigenlijk alles wel prima, al ligt Bucas net wat mooier op de schouder.

Die haren in het fleece zijn inderdaad wel een nadeel, maar bij een geschoren paard valt het reuze mee en ik heb ze er ook zo uit.

Verder verschilt het materiaal. Zowel de buitenstof, de vulling en de manier van waterdicht maken. Over het algemeen geldt bij deze merken hoe duurder, hoe sterker de stof en hoe beter ademend.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:44

Hoe staan de geschoren paarden hier nu buiten?
Ik had de mijne onder 450g + gevoerde hals staan maar gister had hij het echt koud, was zelfs een beetje aan het rillen... arm beest.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:47

Ik vind deken op een nat paard natuurlijk ook niet ideaal. Maar als ze al nat zijn en het voorlopig nog wel een week blijft regenen krijgen ze wel een deken op. Dag erna zijn ze droog. En terwijl ze opdrogen zijn ze nat&warm ipv nat&koud.

Onder de Nika droogt mijn ruin ook gauw op. Onder de Weatherbeeta niet.

Ik ben blij dat ik gisteren het halsdeel er op heb gedaan. Buiten ziet het eruit als een kerstkaart. Let it snow let it snow let it snow :)ddd

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:38

Iets vochtig kunnen ze wel aan inderdaad, de Bucas Irish leg ik ook op nadat we een 20 minuutjes hebben gewerkt in de regen, en de zweetdeken nog niet alles afgevoerd heeft. Maar als ze echt nat op de huid zijn zou ik het iets minder snel de deken er weer op doen.

Zijn er meer mensen met ervaring met de Select onderdekens? Jammer dat ie hierboven niet goed is bevallen.. Ik heb nu de Irish 50grams maar een stapje hoger is direct 300grams, dat is me wat te fanatiek. Zou toch graag een 50 of 100 grams onderdeken willen, de horsewareliners vallen af, ik heb een Schneider 180 grams maar die moet ingenomen worden want steekt achter behoorlijk uit en wil dus een tussen gewicht. Bucas leek me wel wat, maar alleen als de pasvorm goed is..

En inderdaad, sneeuw! Prachtig wit is het hier <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:49

Ik heb even mijn vader opgetrommeld om een andere deken op te gaan leggen (zelf aan het werk). Hij komt dan onder een 150 onderdeken en een 300 gram halsdeken te staan. Vanavond als ie weer binnen staat gaat de onderdeken er weer onderuit.

Nou hopen dat papa al die dekens goed opkrijgt :')

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:55

Ik heb heel weinig ervaring met dekens maar wil met dit weer graag een deken op stal hebben voor mijn oudje voor moest ze koud krijgen. Zeis ongeschoren en heeft een serieuze wintervacht. Naar welk soort deken kijk ik dan best? :)