[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:53

Niet de mooiste foto en ook niet zo netjes als normaal maar er waren nog veel teveel vliegen waardoor ze niet stil kon staan maar hier kun je het wel goed zien:
Afbeelding

Ik scheer de hals tot de kaak/oor lijn en dan onder de kaak in een V, helemaal kale onderkaak vind ik niet mooi bij mijn tinker maar een lange baard en een kaal lijf ziet er ook niet uit dus ik laat een sikje staan :') .
Daarna scheer vanaf de lijn oor-jukbeen-mond met de haren mee. En om alle randjes te blenden draai ik mijn tondeuse om met het bewegende mes naar beneden ipv naar boven en werk de randjes bij met verschil in druk zodat er mooie verloopjes komen. Zo blend ik ook de benen en buik als ik die langer laat staan zodat er geen harde lijnen te zien zijn, en de fluf rond de oren, voorpluk en uiers haal ik ook op die manier weg.

In het voorjaar gaat de sik er wel helemaal af, dan scheer ik ook de hele kaak meer op maar in de winter wil het ik wel kort maar niet helemaal kaal. Zelfde met de buik en (boven)benen, kort maar niet kaal ivm 24/7 buiten staan.