Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:51

Zou ook een zweetdekentje omdoen in de trailer. Die van mij gaat 2 oktober weer ruim 2,5 uur op de trailer, krijgt dan ook gewoon zijn zweetdeken om. Als het echt koud is en hij gaat mee, eerst 2 zweetdekens en begin Februari heeft hij gewoon 2 winterdekens omgehad op de trailer. Maar ik laat sowieso altijd het luik achter open. Vind frisse lucht belangrijker, dan maar een dikkere deken om.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:54

die van mij staat op stal al onder een tussendeken!
al een poos zelfs!
dat staan ze allemaal bij ons al!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:21

pinkie87 schreef:
ja die heb ik ook :)
ja zelf dacht ik het tocht toch in zo trailer.

Valt best mee, vergeet niet dat de trailer maar een relatief klein hokje is en je paard zelf warmte afgeeft en het daardoor vaak gaat dampen in de trailer.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:28

Ik heb een dekentje besteld gister avond een maat 155 veulen is schoft 121 en kont 124 volgens de tabellen moest ik die maat hebben..
Dinsdag waarschijnlijk binnen!

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:36

die van mij staat ook onder een dikke deken, moet nog een onderdeken kopen maar liever een dikkere dan niks want der haren stonden overeind!

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:39

romy_egmond schreef:
die van mij staat ook onder een dikke deken, moet nog een onderdeken kopen maar liever een dikkere dan niks want der haren stonden overeind!

had ik ook! en anders schieten ze ook zo snel in hun wintervacht!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:41

Hallo allemaal ,

Ik ben net nieuw hier en zie dit topic , erg handig !
Wij hebben onze paarden in de winter altijd bloot staan 2 van onze merries krijgen bijna geen wintervacht de jaarling en de andere wel.

Als ik ze naar buiten doe met miezer of regen dan wordt 1 van de merries echt chaggerijnig. Oren in de nek en staat met de kont te draaien om te slaan. Nu dacht ik erover om een ongevoerde regendeken op toe doen als ze dan naar buiten gaat en die als ze de stal in komen weer af doe.
Iemand hier ervaring mee ?

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:15

bedankt voor alle antwoorden die ik gekregen heb.
hij staat nacht's op stal dus daar is het wel wat warmer omdat hij droog en uit de wind staat
daarom heeft hij hem nu pas op

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:27

Viphorse: Een ongevoerde regendeken lijkt me prima om te proberen voor je merrie...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:29

viphorse, mijn pony wordt ook chagrijnig van de regen, wil dan écht het liefst naar binnen. Maar met regendeken (en met de kont tegen de wind in) vind hij het nog wel 'oké'.

Mijn paarden staan nog steeds beide met een ongevoerde regendeken, maar ik vind het wel fris worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:42

Die van mij staat ook met een ongevoerde deken, maar dr hals haren stonden wel overeind... Denk dat ik mn 150 grams er maar onder ga leggen.. Ik ga haar trouwens wel scheren want ze heeft nu al een behoorlijke vacht... Maar wilde dit jaar eigenlijk geen hals erop doen omdat dr manen pas sinds een maandje zijn bijgegroeit... Vind dat echt zonde... Maar tegelijkertijd ben ik bang dat de vacht op de hals dan weer sneller groeit dan onder dr deken.. Dilemmaaaa

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:53

Bedankt voor de antwoorden .
Ik vroeg mij af of het geen kwaad kan om een deken op en af te doen.
Mijn paarden staan eigenlijk altijd zonder deken , ook in de winter , maar wil voor de regen dan even een bescherming hebben zodat er geen ongelukken buiten gebeuren vanwege het gechaggerijn van 1 van de paarden :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:42

mijne loopt sinds anderhalve week met een ongevoerde regendeken , maar is nu al flink een wintervacht aan het aanmaken , hij had daarstraks ook zijn halsharen wat omhoog staan , dus ik ga vanavond maar terug om er een andere deken op te leggen.
zou je ipv een gevoerde regendeken er ook een losse fleece onder kunnen leggen zonder buiksingels?
of moet er dan een losse dekensingel overheen? (geen idee of dat gaat schuiven oid)

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:48

Mijn ervaring met fleece dekens, ze gaan altijd naar achter.. Heel vervelend..
Ik zit te twijfelen of ik vannacht een 50/100 grams op ga doen of niet?
Zo koud is het nu ook niet.. alleen die wind en regen etc.. maakt het zo koud!
Heb nu alleen regendekentje op, maar hij begint toch aardig vacht te krijgen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:50

Balou_k schreef:
Al een paar keer een vitaminepasta gegeven inderdaad!!
Maar fijn dat er mee gedacht word!!

Nja, dan zou ik hem denk ik toch maar een deken op doen := .. Ziek veulen wil je inderdaad ook niet hebben...

Edit: Oh, je hebt er al 1 _O-

Doe je denk ik goed aan :j .. Al ga je een hoop commentaar krijgen van omstanders :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:55

ShauniBef schreef:
Balou_k schreef:
Al een paar keer een vitaminepasta gegeven inderdaad!!
Maar fijn dat er mee gedacht word!!

Nja, dan zou ik hem denk ik toch maar een deken op doen := .. Ziek veulen wil je inderdaad ook niet hebben...

Edit: Oh, je hebt er al 1 _O-

Doe je denk ik goed aan :j .. Al ga je een hoop commentaar krijgen van omstanders :+

Omstanders kunnen mijn achterwerk inkruipen :o
Het gaat ook totaal tegen mijn 'natuur' in, maar een veulen dat zo staat te bibberen van de kou terwijl deze verder gezond lijkt en zich normaal gedraagt geef ik graag een dekentje om zich warm te kunnen houden. Al is het maar voor in de avond en nacht, wellicht dat hij dan toch verder gaat met het aanmaken van een wintervacht, deze heeft hij nog zo goed als niet. Eerst hield hij zich nog warm bij zijn veulenvriend maar deze is weg, hij zoekt niet dezelfde 'troost' bij de drie andere paarden die er staan.
Ik kan natuurlijk nog eens een vitamine pasta kopen kijken of het nu wel effect heeft.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:40

Ik heb er nu een 300 grams op liggen := regendeken stond hij onder te bibberen en mijn 150 is de staartflap af, doe moet nog gemaakt worden :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:41

Arm paard met deken nu. Straks komt er noodweer naar het schijnt, maar nu schijnt de zon en is het 20 graden!! Staat ze daar met haar deken op :=

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:44

mijne heeft ook al een deken op..
geloof 150 grams.. wil eigenlijk straks wissele met mijn oudere deken die dus ook minder in warmte zal zijn maar daar had ik gister geen tijd voor.
en gezien de regen het hij in de nacht buiten stond vond ik het wel kunnen.

Ik wil ivm mok hem nu op stal hebben en dan doe ik de oudere deken er op tot het overdag ook echt maar rond de 10 grade blijft

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:44

hier hoost het :( ik ben blij dat ze binnen staan, de 1 met een fleecedeken met hals en de andere een wollen deken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:45

Hier staan ze al een weekje of 3/4 onder de dekens. 1 onder een 100 grams en de ander onder 200 (Die is inmiddels ook geschoren :j).

Die onder de 100 grams staat gaat 1 dezer dagen ook over naar 200 (wordt neit geschoren)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:46

gossa4ever schreef:
hier hoost het :( ik ben blij dat ze binnen staan, de 1 met een fleecedeken met hals en de andere een wollen deken

Hier is de lucht alleen donker, ben bang dat het hier zo losbarst als ik buienradar zie.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:47

Die van mij staat nu buiten met een regendeken (met fleecevoering) ik moet toch wel zeggen, dat ik echt denk "arm paard" wat moet die het nu warm hebben. Gelukkig komt de verkoeling er zo aan. Hoop alleen niet dat de bliksem dan om haar oren vliegt.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:51

Mijn dame staat buiten met een regendeken. Zodra het snachts onder de 5 graden komt gaat ze onder een 100grams.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:52

Hier trouwens nooit een fleece onder de winterdeken. Die dingen schuiven altijd naar achteren. Nu heb ik ook een paard met een mega front. En dan schuift de deken achter de schoft en kan hij zijn hals niet meer omlaag doen omdat de gesp dan in z'n strot zit :n

Dit heeft hij met alle dekens met gespen aan de voorkant, wat voor gesp het ook is. Borstbeschermer zorgt wel dat zn huid niet open gaat maar helpt uiteraard niet tegen het schuiven van de deken.
Borst/verleng stuk ertussen helpt ook niet.

Heb nu 1 deken gevonden die goed gaat, die heeft de sluiting namelijk op de schouder zitten. Heb deze deken vorig jaar gekocht en vind hem helemaal geweldig! Ik hoop dat ze deze ook in de regendeken en 300 grams uitvoering op de markt gaan brengen (of iets wat er op lijkt, in ieder geval die sluitng opzij).

(ik zie nu dat ie 250 grams is, ik dacht 200. Hij is niet heel dik vind ik persoonlijk).

Afbeelding

(de sluitingen zitten ook nog weggewerkt onder een 'flap')
http://www.divoza.com/images/products/1 ... rdeken.jpg