[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:18

Ladygiroc schreef:
Ik zou een ander paard kopen Ir1ne :))

Neeeeee, ben je gek geworden! :)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:36

Hallo allemaal,
Ik heb mijn pony's sinds afgelopen zomer 24uur buiten met schuil afdak.
Nu zijn mijn rambo duo dekens (de outdoor dekens dan de liners niet) een keer aan vervanging toe. Ze zijn onderhand al 10jaar oud.
Nou vraag ik mij af welke dekens er nog meer geschikt zijn voor 24/7 buiten met dezelfde kwaliteit als rambo.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:46

Kijk een naar de Fedimax dekens. Deze hebben een hoog denier en een hoge waterdichtheid.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:01

Hi!

Welk merk heeft een wijde/lage halsopening en is duurzaam genoeg voor 24/7 buiten? Mijn QHP is na vijf maanden al aan vervanging toe :=

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 09-02-17 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:02

woepsie90 schreef:
Hi!

Welk merk heeft een wijde/lage halsopening en is duurzaam genoeg voor 24/7 buiten? Mijn QHP is na vijf maanden al aan vervanging toe :=

Alvast bedankt!

Amigo/Rambo met v sluiting

PanamaD

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:03

Bucas is ook super

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:10

woepsie90 schreef:
Hi!

Alvast bedankt!

Ik denk dat een juiste pasvorm handiger is dan de levensduur (afhankelijk natuurlijk van de aanschafprijs := ) Denk dat ik liever elk jaar een nieuwe deken van 60 euro koop dan dat ik 'm jaar na jaar met bij voorbeeld een net iets knellende of schurende Rambo zou laten lopen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:18

Koper schreef:
woepsie90 schreef:
Hi!

Alvast bedankt!

Ik denk dat een juiste pasvorm handiger is dan de levensduur (afhankelijk natuurlijk van de aanschafprijs := ) Denk dat ik liever elk jaar een nieuwe deken van 60 euro koop dan dat ik 'm jaar na jaar met bij voorbeeld een net iets knellende of schurende Rambo zou laten lopen.

Juiste pasvorm vraag ik toch ook naar? Wijde lage hals is toch pasvorm. En daarnaast hoop ik op een merk dat ook nog eens duurzaam is. Mijn QHP zat dus goed maarja, die is nu al stuk. En die was geen 60 euro maar 90.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:22

Neem me vooral niet kwalijk. Het is lastig om iets te vinden wat bij zo'n model paard hoort en ook nog eens lang mee gaat. Ik wou maar zeggen dat het model dan wat mij betreft belangrijker is.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:28

Koper schreef:
Neem me vooral niet kwalijk. Het is lastig om iets te vinden wat bij zo'n model paard hoort en ook nog eens lang mee gaat. Ik wou maar zeggen dat het model dan wat mij betreft belangrijker is.

Kijk dat wist ik niet, dat lage wijde hals een lastige pasvorm is! Maar ik denk dat een Rambo met V sluiting aardig in de buurt komt?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:29

PanamaD schreef:
Bucas is ook super

Bucas heeft geen wijde halsopening :) juist daarom vind ik ze zo fijn :D

Woepsie: kijk eens naar de Master dekens van Hypostore. deze zouden ook goed moeten passen bij meer barokke paarden..

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:39

Ir1ne schreef:
PanamaD schreef:
Bucas is ook super

Bucas heeft geen wijde halsopening :) juist daarom vind ik ze zo fijn :D

Woepsie: kijk eens naar de Master dekens van Hypostore. deze zouden ook goed moeten passen bij meer barokke paarden..

Ga ik eens bekijken. Dank je! Mijne is niet barok, hij heeft voor zijn ras alleen iets teveel borst haha. Zijn ex-trainer van de renbaan zei dat hij een borst van hengstformaat heeft... >;)

Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:46

Dan zou ik gewoon naar Hypostore een berichtje sturen... voor advies. Zijn supersnel en goeie service :)

Wij hebben een "gewone" kwpn ruin maar alle dekens zakken bij hem naar achter behalve zijn bucas deken..Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:55

Wat wordt dan bedoeld met een wijde halsopening? Want mijn paard heeft toch een beste haflinger hals erop zitten.... en bij de irish turnout is voor die van mij toch behoorlijk ruim?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:05

Ja misschien heeft iedereen ook ander idee bij wijde of lage halsopening.
Vind dekens echt een gedoe hoor haha :+

Ik heb iig al behoorlijk wat dekens teruggestuurd die om zijn lijf goed zaten (lengte, diepte, whatever), maar die ik niet dicht kreeg bij de borst of waarbij hij anders gewurgd werd als hij wilde grazen...

Deze Wheaterbeeta zat bijvoorbeeld veel te hoog gesloten (achteraf bleken gespen niet eens verstelbaar!), terwijl lijf veel te groot is :roll:
Zo lastig altijd...

Afbeelding

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:11

Ik kom even binnenvallen... :o Ik ben op zoek naar een Nederlandse dealer met een groot assortiment of bestelmogelijkheden voor Weatherbeeta dekens. Kan iemand me hiermee helpen? :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:20

Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 01:41

Heb net de Rambo Supreme 0 gram deken besteld! Gekozen voor maat 6'3, nadat ik de Engelse Bok (horseandhound) heb bezocht voor info over de pasvorm.
https://randrcountry.co.uk/products/hor ... 2244335879

Shop gevonden met 20% korting dus was nu nog 'maar' 180 pond. Nu nog een 100 gram liner.
Neem aan dat ik hiervan ook de 6.3 moet bestellen? Ze lijken zo klein op de foto's :')
Straks heb ik een deken met goede halsaanzet, is de liner te krap! Of zal dat wel meevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:23

Ik vind het sowieso altijd lastig om hier op foto's te beoordelen of een paard een lage halsaanzet heeft omdat de meeste mensen foto's plaatsen waarbij het paard de hals gewoon hoog of juist horizontaal houdt. Of een paard in praktijk echt een lage halsaanzet heeft zie je eigenlijk alleen op graadfoto's; als een paard met zijn neus op de grond staat en toch nog een stuk verticale borst heeft, dan noem ik dat geen lage halsaanzet. Als een paard met de neus aan de grond de hele borst horizontaal heeft hangen, dan is dat echt een lage halsaanzet.
[***] heeft bijvoorbeeld met de hals horizontaal/omhoog best wel een verticaal opgaande borstpartij, maar als hij graast loopt die borst ineens volledig horizontaal ipv omhoog. Een gewone standfoto is dan best misleidend. Op basis van die 'in de camera kijk'- foto van Woepsie kan ik niet goed zeggen of het paard tijdens het grazen een lage halsaanzet heeft, en dat is eigenlijk het voornaamste moment waarop een paard last zal krijgen van die hals+deken. Maar als hij inderdaad in praktijk bij het grazen een lage halsaanzet heeft, dan is Rambo wel een supermerk. [***] heeft die nu ook en dat gaat heel redelijk, zolang we alleen de onderste borstsluiting dichtdoen. Anders sluit de borst alsnog te hoog.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 02:34

xyzutu2 schreef:
Ik vind het sowieso altijd lastig om hier op foto's te beoordelen of een paard een lage halsaanzet heeft omdat de meeste mensen foto's plaatsen waarbij het paard de hals gewoon hoog of juist horizontaal houdt. Of een paard in praktijk echt een lage halsaanzet heeft zie je eigenlijk alleen op graadfoto's; als een paard met zijn neus op de grond staat en toch nog een stuk verticale borst heeft, dan noem ik dat geen lage halsaanzet. Als een paard met de neus aan de grond de hele borst horizontaal heeft hangen, dan is dat echt een lage halsaanzet.
Rio heeft bijvoorbeeld met de hals horizontaal/omhoog best wel een verticaal opgaande borstpartij, maar als hij graast loopt die borst ineens volledig horizontaal ipv omhoog. Een gewone standfoto is dan best misleidend. Op basis van die 'in de camera kijk'- foto van Woepsie kan ik niet goed zeggen of het paard tijdens het grazen een lage halsaanzet heeft, en dat is eigenlijk het voornaamste moment waarop een paard last zal krijgen van die hals+deken. Maar als hij inderdaad in praktijk bij het grazen een lage halsaanzet heeft, dan is Rambo wel een supermerk. Rio heeft die nu ook en dat gaat heel redelijk, zolang we alleen de onderste borstsluiting dichtdoen. Anders sluit de borst alsnog te hoog.

Snap 'm! Ik dacht juist wel aan standfoto's zodat je de aanzet tenminste goed ziet haha.
Genoeg graasfoto's dus ben benieuwd :D nu heeft hij een hoge schoft wat ook niet meehelpt bij het goed passen van een deken natuurlijk...

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 08:02

woepsie90 schreef:
Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)

Die van mij heeft 205 en van Rambo 6.0, maar Rambo schijnt ruim te vallen dus gewoon proberen denk, ik weet niet qhp valt

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:25

Zijn dr hier mensen die ervaringen hebben met de dekens van BR. En dan vooral type Z3?
Heb nl een maat groter moeten nemen dan normaal maar vind deze eigenlijk weer te groot. En vanmorgen lag ie ook niet meer recht.
Dus zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:34

Horze.nl heeft volgens mij de meeste keuze, maar ik blijf ook zoeken naar meer keuze!
Eh heeft een fijne 220 met halve hals van weatherbeeta!

_enna_ schreef:
Ik kom even binnenvallen... :o Ik ben op zoek naar een Nederlandse dealer met een groot assortiment of bestelmogelijkheden voor Weatherbeeta dekens. Kan iemand me hiermee helpen? :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:45

woepsie90 schreef:

Ik heb hem gewoon in de maat die ze altijd al had. Van zowel amigo, nika als hh had ik 185. De duo ook in 185 en zit prima!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:48

Woepsie is die leuke Weatherbeeta een Freestyle? Of Freeform, ik weet nooit precies hoe ze heten. Die zitten namelijk zelfs op mijn paard (met horizontale borst wanneer hij graast) nog enigszins redelijk, en de borstsluitingen zijn ook verstelbaar.

Dat laatste is mijn bezwaar met Rambo (en alle Horseware). Dat de borst niet verstelbaar is.

Er was iemand die vroeg naar een Nederlandse dealer met ruim Weatherbeeta-assortiment... die zoek ik ook nog steeds :')