Ladygiroc schreef:Ik zou een ander paard kopen Ir1ne
Neeeeee, ben je gek geworden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
woepsie90 schreef:Hi!
Welk merk heeft een wijde/lage halsopening en is duurzaam genoeg voor 24/7 buiten? Mijn QHP is na vijf maanden al aan vervanging toe
Alvast bedankt!
Koper schreef:woepsie90 schreef:Hi!
Welk merk heeft een wijde/lage halsopening en is duurzaam genoeg voor 24/7 buiten? Mijn QHP is na vijf maanden al aan vervanging toe
Alvast bedankt!
Ik denk dat een juiste pasvorm handiger is dan de levensduur (afhankelijk natuurlijk van de aanschafprijs) Denk dat ik liever elk jaar een nieuwe deken van 60 euro koop dan dat ik 'm jaar na jaar met bij voorbeeld een net iets knellende of schurende Rambo zou laten lopen.
Koper schreef:Neem me vooral niet kwalijk. Het is lastig om iets te vinden wat bij zo'n model paard hoort en ook nog eens lang mee gaat. Ik wou maar zeggen dat het model dan wat mij betreft belangrijker is.
Ir1ne schreef:PanamaD schreef:Bucas is ook super
Bucas heeft geen wijde halsopeningjuist daarom vind ik ze zo fijn
![]()
Woepsie: kijk eens naar de Master dekens van Hypostore. deze zouden ook goed moeten passen bij meer barokke paarden..
xyzutu2 schreef:Ik vind het sowieso altijd lastig om hier op foto's te beoordelen of een paard een lage halsaanzet heeft omdat de meeste mensen foto's plaatsen waarbij het paard de hals gewoon hoog of juist horizontaal houdt. Of een paard in praktijk echt een lage halsaanzet heeft zie je eigenlijk alleen op graadfoto's; als een paard met zijn neus op de grond staat en toch nog een stuk verticale borst heeft, dan noem ik dat geen lage halsaanzet. Als een paard met de neus aan de grond de hele borst horizontaal heeft hangen, dan is dat echt een lage halsaanzet.
Rio heeft bijvoorbeeld met de hals horizontaal/omhoog best wel een verticaal opgaande borstpartij, maar als hij graast loopt die borst ineens volledig horizontaal ipv omhoog. Een gewone standfoto is dan best misleidend. Op basis van die 'in de camera kijk'- foto van Woepsie kan ik niet goed zeggen of het paard tijdens het grazen een lage halsaanzet heeft, en dat is eigenlijk het voornaamste moment waarop een paard last zal krijgen van die hals+deken. Maar als hij inderdaad in praktijk bij het grazen een lage halsaanzet heeft, dan is Rambo wel een supermerk. Rio heeft die nu ook en dat gaat heel redelijk, zolang we alleen de onderste borstsluiting dichtdoen. Anders sluit de borst alsnog te hoog.
woepsie90 schreef:Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)
_enna_ schreef:Ik kom even binnenvallen...Ik ben op zoek naar een Nederlandse dealer met een groot assortiment of bestelmogelijkheden voor Weatherbeeta dekens. Kan iemand me hiermee helpen?
woepsie90 schreef:Vallen de Rambo Duo winterdekens groot uit? Mijn paard zit tussen 6'3 en 6'6 in.
(Van QHP draagt hij nu maat 195, maar die vielen geloof ik kleiner? Maar Nika maat 185 paste niet.)