[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:09

Heb je Rambo of Rhino (wug) ook al geprobeerd? De pasvorm is net iets anders..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:19

probeer eens een borstbeschermer, en dan op de plek van de kale plek een bontje erin te naaien.
zo hebben wij dit ook opgelost, en dat ding prima!

ik heb overigens nogsteeds mijn 300 bucas op, wou eigenlijk terug naar 200 met deze temperaturen maar ze voelt er niks te warm onder.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:21

Ben bang dat een wug wat smal is op de borst? Ga toch eens proberen zelf wat te naaien in een liner, als dat niet werkt dan ga ik verder zoeken naar andere dekens. Heb nu de naaimachine even tevoorschijn getoverd ;).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:41

Ik heb ook aan een wug zitten denken, maar ik ben bang dat ´ie dan straks een hele rij manen kwijt is...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:44

borstbeschermer krijgen juist veel paarden drukplekken van. Die trust dekens zien er trouwens ook goed uit. Ben alleen bang voor inregenen , die van mij staat overdag de hele dag buiten

weet iemand of de sterkte ervan vergelijkbaar is met Rambo?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:32

Ik heb zonet van de liner een eigen 'tetris-systeem' gemaakt d.m.v. 2 sponzen. Hij ligt nu op het paard met het amigo regendeken er overheen. Schoft ligt nu vrij, regendeken sluit hoger dan de liner dus hij is nog wel redelijk dicht maar de druk is er vanaf bij de schoft. Ben benieuwd hoe hij er morgen nog opligt. Had voor het mooie de blokken nog wat dichter naar elkaar toe moeten zetten (dacht ik al maar het klittenband waar de liner aan het regendeken vast zit zat in de weg dus dacht paar cm maakt niet uit) maar zo is hij denk ik ook functioneel.

Borstbeschermer ben ik niet zo'n fan van. Dan blijft het deken toch op de schoft drukken, en daar wil ik juist vanaf.

*Edit even 2 foto's met de telefoon voor het idee maar het is donker dus foto's zijn niet zo duidelijk.
Zo ziet het eruit als ik gewoon de outdoor over de liner heb liggen
Afbeelding

Even het outdoor deken omhoog getrokken zodat je ziet hoe het eronder uitziet. Je ziet hier dat de blokken voor het mooi nog wat meer 'omhoog' richting schoft hadden gemogen. Maar opzich is de druk nu wel van de schoft af, kijken of dat morgen ochtend ook nog is.
Afbeelding

Ben zo benieuwd hoe die er morgen op ligt x) Kon nu zonder problemen mijn hand bij de schoft er tussen steken, hopelijk morgen ook.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:57

Ziet er netjes uit. Hopelijk is dit de oplossing.
Een tijdje geleden was er een topic over Trust dekens waarin paarden juist hele erge drukplekken kregen van de Trust dekens...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:02

ziet er goed uit, ben benieuwd!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:06

Ben benieuwd, kan me niet voorstellen dat m'n paard drukplekken krijgt van 2 sponzen :D Heb ze wel even netjes in een glad stofje gestikt en gezorgd dat er geen stiknaden zitten waar de spons de huid raakt. Stofje is vergelijkbaar met de stof van liners.

Amigo deken is verder qua pasvorm erg fijn, denk dat ik dit probleem verder hou met elk deken dat geen hals heeft. En ik vrees dat ik met een deken met hals echt geen manen meer over heb.. Ze zijn nu al super dun en breken af als je ernaar kijkt :') Heb niet uit vrije wil een boog bij m'n paard, dat is gewoon omdat het niet verder groeit / het super dun wordt en dan afbreekt x)
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 11-01-15 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:08

Als dit niet werkt zou je ook nog een stukje memoryfoam kunnen gebruiken.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:12

Dat zou idd een plan B kunnen zijn :j. Als dit niet werkt kan ik ook de blokken nog wat verder richting de schoft zetten. Moet ik alleen alles weer los gaan peuteren en heb het met een naaimachine vastgestikt dus dat zal wel even een klus worden x).
Vind het voordeel hiervan wel dat als het werk ik dit ook op meerdere grams-liners kan stikken en dan gewoon m'n 0grams regendeken er overheen. Wellicht dat ik dan wel m'n 200grams outdoor deken weg doe. Eerst maar even dit aankijken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:13

Is bij onze pony ook zo, manen zijn zo broos, ik denk dat bij hem ook alles af zou schuren met een wug, en dan zit de harde rand van de bies halverwege de manenkam, heb je daar een kale plek... :+

ik ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen, ziet er zo goed uit!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:33

Dat heb je heel mooi gedaan Kasmir! Ik had hetzelfde probleem met mijn Bucas Smartex Extra, deze sneed in de hals van mijn paard. Nog een bontje van mijn tuig ervoor kapot geknipt om dat in twee lijnen op de schoft te naaien, maar omdat ik het zelf met naald en draad niet voor elkaar krijg door de stugge stof en ik de Bucas sowieso voor de rest niet mooi vond zitten heb ik een deken van Horseware gekocht. Deze valt veel verder naar voren en ruimer bij de boeg dus het probleem is er niet meer. Maar bij jou valt ook de Horseware deken dus net verkeerd, vervelend zeg!

Mijn paard staat met zijn 370 gr + 150 gr hals 24/7 buiten. Vandaag weer gedeeltelijk geschoren op 7 mm, hij zweet zich helemaal gek met rijden. In de wei voelt ie goed, ik ben erg blij met de deken en de pasvorm, een absolute aanrader voor Tinkers en andere brede paarden. :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:26

Kasmir schreef:
Pfff na het proberen van een EJ-deken & een Bucas geeft helaas ook m'n horseware deken drukplekken op de schoft {:)-:(
Deze heeft het wel langer uitgehouden dan de andere dekens maar ook hier krijgt ze een kale plek bij haar schoft, baal als een stekker want had er net 2 + een liner aangeschaft -O- . Het is telkens net over het stuk waar haar manen beginnen dat het deken drukt. Heb nu even haar horseware regendeken + liner opgelegd omdat die samen al wat beter liggen dan de 200gr die ik voor haar heb. Het regendeken zelf sluit wat hoger aan en druk niet echt op de schoft, de liner ligt wel weer precies op de plek waar ze nu een kale plek heeft door haar 200gr deken.

[ Afbeelding ]

Nu vrees ik toch dat ik m'n horseware dekens de deur uit moet doen en opzoek naar iets anders.. Vrees dat ik richting de dekens van Trust moet kijken maar mozesgriebels wat zijn die duur.. En dan wil ik eigenlijk ook kunnen wisselen met 0-300gr (en alle stappen ertussen).
Hmm.. zou het een heel raar idee zijn als ik in m'n liner aan weerszijde van haar schoft een zachte opvulling naai.. Dan maak ik er zelf een tunnelsysteem van dat de schoft spaart.

Harry horse trust kan ook wel eens goed liggen!! Zij rug lijkt op ons paard

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:45

Ik ben denk ik al gered . Deken lag nog keurig en ze heeft duidelijk gelegen. Ze staat er nu mee buiten maar voor alsnog ligt hij super stabiel en is de schoft/manenkam vrij :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:47

Wat leuk en grappig dat een paar sponsen de oplossing is! Hoop dat het zo blijft!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:14

Hier ook een paard met schuurplekken op de schoft, ben nu overgestapt op horseware, als dat geen oplossing is dan ga ik ook met sponsen proberen

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:24

Hier ook een pony met schuurplekken op de schoft gehad, horseware was de oplossing. :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:24

Kasmir schreef:
Pfff na het proberen van een EJ-deken & een Bucas geeft helaas ook m'n horseware deken drukplekken op de schoft {:)-:(
Deze heeft het wel langer uitgehouden dan de andere dekens maar ook hier krijgt ze een kale plek bij haar schoft, baal als een stekker want had er net 2 + een liner aangeschaft -O- . Het is telkens net over het stuk waar haar manen beginnen dat het deken drukt. Heb nu even haar horseware regendeken + liner opgelegd omdat die samen al wat beter liggen dan de 200gr die ik voor haar heb. Het regendeken zelf sluit wat hoger aan en druk niet echt op de schoft, de liner ligt wel weer precies op de plek waar ze nu een kale plek heeft door haar 200gr deken.

[ Afbeelding ]

Nu vrees ik toch dat ik m'n horseware dekens de deur uit moet doen en opzoek naar iets anders.. Vrees dat ik richting de dekens van Trust moet kijken maar mozesgriebels wat zijn die duur.. En dan wil ik eigenlijk ook kunnen wisselen met 0-300gr (en alle stappen ertussen).
Hmm.. zou het een heel raar idee zijn als ik in m'n liner aan weerszijde van haar schoft een zachte opvulling naai.. Dan maak ik er zelf een tunnelsysteem van dat de schoft spaart.
welke maat heeft jouw paard? naaien is te proberen maar bedenk wel dat mocht dat niet voldoende zijn en je ze waarschijnlijk alsnog wil verkopen er dan geen garantie meer op de dekens zit.. is een borstbeschermer geen optie?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:28

mijn ruin heeft mijn laatste goede deken nu ook gesloopt was een ouder typ staldeken van hh. Nu moet ik toch gaan kijken naar een reserve onderdeken dus ga morgen toch maar op zoek naar een 200gr horseware liner.. in de hoop dat het niet heel erg koud meer word

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:28

Nouvel schreef:
Ik heb ook aan een wug zitten denken, maar ik ben bang dat ´ie dan straks een hele rij manen kwijt is...

Nergens last van :n

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:04

Paard afgelopen vrijdag weer geschoren voor de helft alleen nu wel de hele hals er af. Staat nu onder een 200 grams ze voelt lekker warm :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:03

Damelza schreef:
Nouvel schreef:

Nergens last van :n

Misschien zit het dan in m'n hoofd, zal stiekem ook 'ns rondkijken voor een medium wug model maar ben zo bang wéer iets aan te schaffen wat later weer niet blijkt te passen :$

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:40

Is er een verschil met de Rhino wug van vorig seizoen en die van dit seizoen qua pasvorm? Kan er een ruilen (met van die lelijke grote ruiten xD) voor m'n bravo. Mijn deken is natuurlijk wel pas nieuw maar het model zelf is wat goedkoper.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:53

Haha ben niet de enige lees ik die Rhino met ruiten lelijk vind :p