Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balou_k schreef:Ik wil hier graag advies vragen, mijn veulen staat letterlijk te bibberen van de koud, niet een beetje trillen nee echt bibberen.. Hij heeft continu ruwvoer ter beschikking en heeft een inloopstal (3 kanten, en een dak) maar heeft het nog koud..
Ik ben helmeaal niet van dekens bij veulens maar ben nu toch erg aan het twijfelen, wil ook geen ziek veulen..
madam_ schreef:even een vraagje
ik heb sinds kort een paard wat wel onder de deken moet winters
dus heb sinds vandaag een ongevoerde regen deken op.
maar ze hebben het morgen over 18 graden maar wel fikse buien moet ik hem oplaten of
wel af doen.
en onder welke temperatuur krijgen ze een gevoerde deken op
alvast bedankt.
pummer12 schreef:nellekelover schreef:ik ga vandaag ze hun 200 gram deken op liggen het is hier aardig fris in groningen
Voel jij eens aan je voorhooft! aardig fris ? twas bloedheet
44Myrthe44 schreef:madam_ schreef:even een vraagje
ik heb sinds kort een paard wat wel onder de deken moet winters
dus heb sinds vandaag een ongevoerde regen deken op.
maar ze hebben het morgen over 18 graden maar wel fikse buien moet ik hem oplaten of
wel af doen.
en onder welke temperatuur krijgen ze een gevoerde deken op
alvast bedankt.
Je bent wel een beetje laat met het beginnen met dekens, gisternacht was het al 3 graden!
18 graden en fikse buien kan je de deken gewoon oplaten hoor, anders gaat ie een hele dikke wintervacht aanmaken. Hoop wel dat het een waterdichte deken is?
De mijne krijgt een gevoerde op als het overdag 10 graden of minder is.
xlisza schreef:Wat zijn fijne winterdekens 2 a 300 grams met hals?
Zat zelf te denken aan de Thor van Harrys Horse, iemand hier ervaring mee?
ShauniBef schreef:Balou_k schreef:Ik wil hier graag advies vragen, mijn veulen staat letterlijk te bibberen van de koud, niet een beetje trillen nee echt bibberen.. Hij heeft continu ruwvoer ter beschikking en heeft een inloopstal (3 kanten, en een dak) maar heeft het nog koud..
Ik ben helmeaal niet van dekens bij veulens maar ben nu toch erg aan het twijfelen, wil ook geen ziek veulen..
Dan zou ik eerst even nagaan of je veulen wel gezond is?
Mijn jaarling heeft vorig jaar een deken opgehad, maar die was ziek, dus dat was wat anders...
Balou_k schreef:Is niet ziek zo gezond als een vis, eet en drinkt goed, speelt, luiert en rent, gaat goed mee met de andere drie paarden..
Geen snotneus of vieze ogen etc.
Maar wil ook niet dat die ziek word met dit weer zonder wintervacht..
ShauniBef schreef:Balou_k schreef:Is niet ziek zo gezond als een vis, eet en drinkt goed, speelt, luiert en rent, gaat goed mee met de andere drie paarden..
Geen snotneus of vieze ogen etc.
Maar wil ook niet dat die ziek word met dit weer zonder wintervacht..
Hmm.. Vitaminespuitje voor de zekerheid?
Als hij echt helemaal gezond is, en het toch koud heeft, ben ik de laatste die zegt dat je geen deken op moet doen
pinkie87 schreef:zo hier kan ik me vraag dan ook wel kwijt
ik heb mijn merrie nu onder een regendeken 0grams staan. nu ga ik dus zaterdag met haar op pad waardoor ze 2 uur op de trailer staat en twijfel of ik haar deken dan even verwissel naar een 150grams of gewoon de regen ophouden?