Daarnaast het op de schoft trekken bijvoorbeeld is al minder snel als je zo'n wug deken hebt bijvoorbeeld
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nouvel schreef:Als een deken aan de voorkant gewoon echt mooi zit en niet trekt of hangt is het ook geen ramp als de achterkant ietsje langer valt. Maar de pasvorm moet gewoon goed zijn voor je paard . Achter goed en voor te strak is ook niet fijn.
We hebben niet allemaal een modelpaard…
Het is een kwestie van maten en modellen passen en kijken wat het mooist blijft liggen zonder hangen, trekken en schuren .
SansaS schreef:mavantos schreef:
Dit lijkt mij heel mooi passen. Je deken moet niet te lang zijn, maar te kort is ook geen gezicht.
Een bil hoort wat uit te steken. Kun je geen gezicht vinden maar zo hoort een deken te passen.. daarom lopen zoveel paarden met schuurplekken rond omdat mensen het geen gezicht vinden en te grote dekens kopen.
XladyX schreef:Sintara schreef:De paarden in de fotos dragen gewoon de nieuwe collectie van dat moment voor 5 minuten. Daarvoor hoeft een deken niet perfect te passen
Ben ik niet met je eens. Ik kijk toch vaak op een productplaatje al of een deken een beetje fatsoenlijk valt. Ziet het eruit als een soepjurk of naveltruitje valt daar niets over te zeggen.
Kijk bijvoorbeeld eens op agardi gewoon bij dekens. Meestal zijn dat nette foto's die je de indruk geven dat het deken makkelijk past en dus ook bij jouw paard. En dat is ook precies het doel van productfoto's; je laten zien hoe goed of mooi het product is zodat je het wil hebben. Daar heeft een producent van dekens niks aan om daar belabberde foto's voor te gebruiken.
Als ik wat verder kijk vind ik weleens een deken die op het oog niet past, zoals dit deken (eerste plaatje bij advertentie). Je ziet hoe het deken op sommige plekken trekt en te groot is. Het is niet hoe ik een deken zou verkopen: https://agradi.nl/products/shires-regen ... -hals-navy maar dit is de minderheid van de plaatjes
Pally schreef:Nou, dan zal ik Bokt nu wel over mij heen krijgen, maar al mijn outdoordekens hangen over de billen heen. Zijn allemaal Horseware dekens. Maar van voren zitten ze goed en paard krijgt ook geen schuurplekken