[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:01

Groot toeval er stond een highliner maat 175 300g te koop een paar km hiervandaan.
Voor nog geen 20 euro wilde ik de gok best nemen.

Conclusie: Ik denk dat mijn paard gekrompen is ipv gegroeid :')
Toen ze anderhalf was had ze een 165 HH die goed paste, het jaar erop een 175 Profi rider en nu is de 175 weer eigenlijk te groot. De hals is inderdaad wel vrij laag, maar net laag genoeg maar goed is goed toch ;)

Maar ik vind het niet schokkend en hier komt ze de winter wel mee door denk ik.
Nu staat ze bloot, wat een weertje <3
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:54

Dit is ook geen Harry's horse als ik het goed zie? Of het nieuwe model misschien? De oude vallen beter.
Afbeelding

Nibbit

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:16

Mijn paard die normaal maat 205 heeft, heeft ook een HH Highliner in maat 185. Valt echt gek hoor!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:48

Ze vallen groot inderdaad. Mijne heeft altijd 205 en van de highliner 195 en is echt nog wat ruim. Heb hem alleen als trailer deken dus maakt niet zoveel uit maar maat kleiner nemen is wel aan te raden :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:50

Ik ga straks als ik thuis kom de master 0 grams bestellen van hypostore.
Heb met hun overlegd en kans is groot dat deze zijn past

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:12

JenniferU schreef:
Ik ga straks als ik thuis kom de master 0 grams bestellen van hypostore.
Heb met hun overlegd en kans is groot dat deze zijn past

deken half 5 besteld, en nual op de post.
lekker kan ik hem woensdag passen.
ik had afgesproken met de winkel een foto te maken vd deken als hij past :P zijn beide benieuwd hoe hij ligt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:39

Is het normaal dat paarden niet kunnen grazen met een (winter)deken om zonder flinke druk op de hals?
Afbeelding
Het gaat maar net aan en dan is deze deken een maat te groot.
Hij ontlast dat irritatieplekje perfect overigens dus dat is heel mooi.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:42

Misschien heb je mijn bericht over het hoofd gezien, maar daar staat mijn paard dus al met z'n neus bijna aan de grond en er is nog ruimte. Er zit dus alleen een verschil tussen het oude en het nieuwe model.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:49

liekec schreef:
Misschien heb je mijn bericht over het hoofd gezien, maar daar staat mijn paard dus al met z'n neus bijna aan de grond en er is nog ruimte. Er zit dus alleen een verschil tussen het oude en het nieuwe model.

Nee dat had ik wel gezien, maar alsnog zitte de meeste dekens naar mijn idee veel hoger dicht dan dit?
Heb het niet specifiek over de highnek.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:02

Ja ik vind de meeste dekens ook echt drama, krijg sommigen gewoon niet eens dicht/open als mijn paard z'n nek niet omhoog heeft.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:22

Ik heb nu twee premier equine dekens..Die zijn echt perfect qua pasvorm..Drukken nergens en inderdaad,dat is nog een hele opgave om een deken te vinden die dat niet doet..Ze komen wel uit Engeland,maar wel gratis bezorgd en ook nog flinke korting :D

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:59

Is er iemand anders dat problemen hebben met de stay dry voring van Bucas? De deken ligt super op mijn paard, maar omdat ie nu in de rui is zit de hele binnenkant van het deken vol met haar.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:26

MVasbo schreef:
Is er iemand anders dat problemen hebben met de stay dry voring van Bucas? De deken ligt super op mijn paard, maar omdat ie nu in de rui is zit de hele binnenkant van het deken vol met haar.

Waarschijnlijk heel veel :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:40

Ik denk idd iedereen haha.
Kun je niks aan doen gewoon goed poetsen en (soms) je deken ook poetsen aan de binnenkant

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:34

MVasbo schreef:

Magic brush doet wonderen! Het is veel werk maar ik vind de stay dry voering echt geweldig!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:40

Ja, ik ook, maar nu ziet mijn paard niet uit. De vacht is extreem raar. Mestaal kort haar en dan tussenin lange haaren. Heel mooilijk om te beschrijven. Het lijkt er op dat de deken de helft uithalt en helft niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:47

pleiada schreef:
Ik heb nu twee premier equine dekens..Die zijn echt perfect qua pasvorm..Drukken nergens en inderdaad,dat is nog een hele opgave om een deken te vinden die dat niet doet..Ze komen wel uit Engeland,maar wel gratis bezorgd en ook nog flinke korting :D

Maar... ik vind ze zo lang aan de voorkant!
en ik twijfel over de sluitingen, mijne moet een hoge sluiting hebben (kort om de nek zegmaar, ala bucas) en je kunt ze niet retourneren...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:51

Ir1ne schreef:
pleiada schreef:

Maar... ik vind ze zo lang aan de voorkant!
en ik twijfel over de sluitingen, mijne moet een hoge sluiting hebben (kort om de nek zegmaar, ala bucas) en je kunt ze niet retourneren...

Ik zal wel even een foto maken..Echt lang zijn ze niet en bij mijn wat smallere paardje sluit de hals heel mooi hoog,maar dan zonder te knellen..Dat doet de bucas wel met grazen

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:23

MVasbo schreef:

Ja had ik ook. Eens overgaan met een simpel rubberen zweetmes doet wonderen, een puimsteen gaat ook goed maar duurt langer.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:04

pleiada schreef:
Ik zal wel even een foto maken..Echt lang zijn ze niet en bij mijn wat smallere paardje sluit de hals heel mooi hoog,maar dan zonder te knellen..Dat doet de bucas wel met grazen

Graag!
Bij mijn paard ligt alleen de bucas tot nu toe goed.. de rest zakt allemaal naar acteren

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:05

Hier weer gewisseld van 300 (100 gram stal deken 200 gram outdoor) naar 400 gram outdoor

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:11

Ik heb gisteravond ook al de 400 gram weer opgedaan en een extra pluk hooi in de wei. Wat een koud weer ineens, brr.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:52

wij hebben hem ook weer onder 400 grams gezet, zeker omdat hij snel wat gewicht verliest zetten we hem lekker warm in de dekens.
Volgende winter wil ik hem scheren (hij heeft geen dikke vacht, maar zweet wel ontzettend en blijft daardoor lang nat) dan moet ik hem wel onder 600 gram hebben ben ik bang...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:25

Hier ook 2 dagen terug weer 400 en sinds gister de hals erop. Prut weer!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:33

Ik heb trouwens nog een beetje dekenadvies nodig van jullie. Mijn dekens liggen toch niet helemaal lekker. Mijn paard is aan het herstellen van een blessure in het CTO-gebied en in de lendenen, daarvoor staat ze nu al zeker 2 maanden vakantie te houden op de wei. Ze is heel goed aan het herstellen, maar daardoor verandert ook haar hele lichaam met als gevolg dat dekens minder goed gaan passen.

De EJ (200 gr en 400 gr) hebben voldoende ruimte bij de hals. Maar deze beginnen nu iets strak te trekken op de schoft en ze krijgt kale plekken op de borst van deze dekens.
De Nika (300 gr) ligt bij het opdoen prima, maar trekt na een uurtje toch ook strak op de borst (afknelstrak) en strak op de schoft. Deze deken zakt ook scheef na een dagje.

Welke alternatieven zijn er?