[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Ik ben bang dat ik dit jaar voor het eerst in 9 jaar ook moet gaan scheren. Ken trouwens enorm veel paarden die dit jaar een dikkere vacht hebben als andere jaren, uit verschillende delen van het land en zelfs buitenland. := Vind het enorm vervelend.
Paard heeft altijd een mooi dun vachtje, wel dikker als zomervacht maar zweet minimaal en is binnen 5 minuten droog. Dit jaar zweet ze veel sneller en meer en duurt een stuk langer voordat ze droog is. De vacht die ze nu heeft heeft ze normaal pas eind december als ze dat al red.

Alleen wil ik eigenlijk niet, ze is al heel gevoelig voor kou en daardoor gevoelig en stijf op bovenlijn worden, moet al een stuk dikker ingepakt staan als anderen. En met dit weer, doordat ze in een buitenbox staat met 3 open wanden, ben ik continu al aan het wisselen. S nachts nu de winterdeken, want 6 graden, overdag als het boven de 12 komt een dunnere en 's avonds weer wisselen.

Probeer nog even uit te stellen. :') Moet ook apparaat huren en daar heb ik ook niet de beste ervaringen mee. Vaak gezeur dat de messen toch bot zijn of helemaal niet scheren. De winkel stopt er ook nog mee per 1 januari dus weet niet of ze het überhaupt nog doen. Heb wel een tondeuse maar daar ga ik geen heel paard mee doen :') Of moet stalgenoten lief aankijken of ik die van hen mag lenen en dan kijken welke het lichtste is en het meest comfortabel voor mijn brakke lichaam.
Lees dus nog even mee, ook om weer even moed te verzamelen. De benen scheren vind ik een heerlijk klusje, het hele paard vind ik alleen het 1e kwartier leuk haha

SansaS

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Oh echt hier juist andersom! Normaal nu al geschoren maar nu juist geen die vacht nog een heb ze nog altijd zonder dekens staan

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Gewoon de ene dag de benen doen en de andere dag het lijf :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

MyWishMax schreef:
Ik ben bang dat ik dit jaar voor het eerst in 9 jaar ook moet gaan scheren. Ken trouwens enorm veel paarden die dit jaar een dikkere vacht hebben als andere jaren, uit verschillende delen van het land en zelfs buitenland. := Vind het enorm vervelend.
Paard heeft altijd een mooi dun vachtje, wel dikker als zomervacht maar zweet minimaal en is binnen 5 minuten droog. Dit jaar zweet ze veel sneller en meer en duurt een stuk langer voordat ze droog is. De vacht die ze nu heeft heeft ze normaal pas eind december als ze dat al red.

Alleen wil ik eigenlijk niet, ze is al heel gevoelig voor kou en daardoor gevoelig en stijf op bovenlijn worden, moet al een stuk dikker ingepakt staan als anderen. En met dit weer, doordat ze in een buitenbox staat met 3 open wanden, ben ik continu al aan het wisselen. S nachts nu de winterdeken, want 6 graden, overdag als het boven de 12 komt een dunnere en 's avonds weer wisselen.

Probeer nog even uit te stellen. :') Moet ook apparaat huren en daar heb ik ook niet de beste ervaringen mee. Vaak gezeur dat de messen toch bot zijn of helemaal niet scheren. De winkel stopt er ook nog mee per 1 januari dus weet niet of ze het überhaupt nog doen. Heb wel een tondeuse maar daar ga ik geen heel paard mee doen :') Of moet stalgenoten lief aankijken of ik die van hen mag lenen en dan kijken welke het lichtste is en het meest comfortabel voor mijn brakke lichaam.
Lees dus nog even mee, ook om weer even moed te verzamelen. De benen scheren vind ik een heerlijk klusje, het hele paard vind ik alleen het 1e kwartier leuk haha

Dan scheer je toch alleen een stuk hals en buik eruit? Als dat niet voldoende is dan kan je altijd meer scheren, maar dan kunnen ze de warmte toch wat makkelijker kwijt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

Vreemd genoeg is de buik juist het deel die de meeste kou vangt, want onbedekt. Of je moet een deken met een brede buikflap hebben (of een losse zoals bij een eczeemdeken).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

MarjanB schreef:
Nou ronde twee _O- hij was er klaar mee op het laatst dus niet helemaal netjes
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik wil die van mij ook zo gaan scheren. Hoeveel grams heb jij op gedaan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Regendeken , t is nog vrij warm en hij heeft het eerder te warm dan te koud

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Kaitlyn schreef:
Ik kan ook niet wassen, alleen koud water beschikbaar en dat wil ik haar niet aandoen. Doe meestal wel van NAF de warm wash gebruiken in een emmer warm water en heel goed afsponsen na uitgebreid poetsen. Dan opdrogen met een wollen deken en daarna goed glansspray erop zodat ze lekker glad is.

Werkt dat goed. Ik ben altijd benieuwd of dat ook echt schoon maakt. En hoef je dat niet uit te spoelen?