[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:20

Klopt het dat de dry liner van horseware wat strakker valt van voren ?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Vandaag een horseware liner gepast onder m’n bucas. Stak helaas uit bij de hals.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Hebben jullie altijd een hals op bij een geschoren paard? Ik ben zo bang voor de manen..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Ik heb struggles.

Jong paard van 4; past goed in de felix buhler high neck dekens. Echt gegoten.
Maar ik wil altijd 1 deken met hals. De regular variant van die zelfde deken is dus aan de voorkant echt te breed/laag. Zit niet mooi.

De Navy is dus de regular, valt vrij laag en staat wat open en valt wat meer achter de schouder.
Afbeelding

De high neck perfect

Afbeelding

Haar amigo bravo V sluiting met hals is in maat 185 te kort geworden van achter na een jaar groeien. Heb echt teveel blote billen. En vond ik haar sowieso nooit mooi passen. Daarom bestel ik die niet groter

Amigo rechte sluiting in 191 past achter perfect maar aan de voorkant veel te ruim.

QHP Turnout zelfde probleem. Halsopening te ruim.

Ze zit tussen 185 en 191 in qua lengte.

Zoals je hier ziet kan ze van de amigo wel 191 hebben in de lengte. Haar Felix Buhler is 185 en zit ook prima qua high neck.
Afbeelding
Afbeelding

Amigo 183 rechte sluiting; toen ik hem kocht en nu.

Afbeelding

Welke dekenmodellen hebben een 0 of 50 gram, sloopkogelproof, budgetvriendelijk (incl hals max €200) en zijn dus in de hals opening smal?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:47

Heb je bucas al geprobeerd? Ik heb hem op een brede merrie liggen maar doordat de sluitingen hoger liggen heb je niet zon grote halsopening.

Hier heb je met hals voor 125, 50 gram
https://hypostore.nl/bucas-irish-turnout-neck.html

Wij hebben op stal diverse paarden met bucas dekens. Van heel breed tot juist smal. Zolang ze maar geen lage hals aanzet hebben.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

MyWishMax schreef:
Heb je bucas al geprobeerd? Ik heb hem op een brede merrie liggen maar doordat de sluitingen hoger liggen heb je niet zon grote halsopening.

Wij hebben op stal diverse paarden met bucas dekens. Van heel breed tot juist smal. Zolang ze maar geen lage hals aanzet hebben.

Bucas ga ik morgen even passen van een stalgenoot. Ik heb wel een recuptex, maar dat valt altijd weer iets anders dan de irish of smartex.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:37

MyWishMax schreef:

Welke zou je aanraden voor lage halsaanzet en brede schouders?

Helpt big neck daarbij?

En weet iemand wat big neck doet met de maat?
Bucas 6.3 te kort
Bucas 6.6 goed qua lengte, krap schouders
Bucas 6.9 goed lengte, schouders likken wat beter
Amigo 6.9 iets lang en krap schouders
Rhino 6.6 lengte goed krap schouders

Gaat om ouderwets type Fries met vrij brede schouders, geen dikke hals.

Qua kwaliteit wil ik geen QHP, Ej eigen merk of Harry horse. Geen idee hoe die liggen maar bij vorige paarden slechte ervaringen mee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:39

Ja, de recuptex originele past hier het slechtste van allemaal. Irish, smartex en therapy turnout liggen hier super. Allemaal dezelfde maat en de recuptex ligt echt anders en is stuk langer

Bucas moet je bij wegblijven met lage hals aanzet. Big neck is voor brede paarden met hoge aanzet alsnog. Dus ben bang dat je naar de horseware merken moet kijken en dan zit er verschil tussen de sluitingen en kan je niet 1 nerk afschrijven omdat sluiting 1 niet goed lag helaas....

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:09

Ik heb nog nooit dekens nodig gehad...
Voor een oud, zeer groot en vrij mager paard zoek ik dekens. Ik zou voor een regenlaken willen gaan met een onderdeken die ik niet moet opdoen als het niet koud is. Paard heeft een wintervacht en is het gewoon om het hele jaar buiten te staan.

Ik denk aan 2 mogelijke combinaties;
een Bucas freedom turnout 0g met hoge nek + een gewone fleecedeken (stel dat het niet genoeg is met zijn wintervacht + regendeken)
Afbeelding
Of anders een Waldhausen Nordic fleece 0G outdoor deken + Waldhausen fleece onderdeken. Deze zouden bij elkaar passen, maar de regendeken heeft geen uitgesproken hogere hals, dus ben ik bezorgd dat het onderdeken nat zou kunnen worden.
Afbeelding

Heeft iemand ook ervaring met Waldhausen dekens? Zijn die een beetje duurzaam? Optie 2 zou me goedkoper uitkomen, maar niet als het meteen kapot is natuurlijk.
Ideeën zijn welkom.