[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:24

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:07

Het klinkt wel goed ja.
ik zou hem zeker geprobeerd hebben, maar nu ga ik volledig over op dominick. Die past mijn paard zo fijn.
Maar in mijn zoektocht naar een passende deken en ik was deze tegen gekomen, Had ik die zeker geprobeerd!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:11

lees alleen op de site dat bij niet passen de kosten voor retour zenden voor mij zijn, zit dus nog een beetje in dubio of ik de gok wil nemen voor €6.95 ;)
aangezien tot nu toe niks netjes past

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:16

Vervelend is dat he.
En vaak kwam ik pas na 1 dag dragen pas erachter of de deken wel of niet zou passen. En dan kan ie niet meer terug.

Pfff wat een geld ben ik al kwijt aan dekens. Daarom zo ontzettend blij dat de dominick geweldig ligt. Duur, maar dat neem ik voor lief.
Binnenkort komt de nieuwe 0 grams ook weer.

Mijn BR 150 grams heb ik verkocht. De 240 grams ligt hier nog steeds -O-
Te nieuw denk ik :') want de 150 gram was vaal geworden. De 240 is nog helemaal shiny

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:22

Nessa schreef:
Vervelend is dat he.
En vaak kwam ik pas na 1 dag dragen pas erachter of de deken wel of niet zou passen. En dan kan ie niet meer terug.

Pfff wat een geld ben ik al kwijt aan dekens. Daarom zo ontzettend blij dat de dominick geweldig ligt. Duur, maar dat neem ik voor lief.
Binnenkort komt de nieuwe 0 grams ook weer.

Mijn BR 150 grams heb ik verkocht. De 240 grams ligt hier nog steeds -O-
Te nieuw denk ik :') want de 150 gram was vaal geworden. De 240 is nog helemaal shiny

dat is idd het probleem.

heb afgelopen maand al een aantal dekens gekocht die ook niet paste,
nu laat ik me smartex dicht naaien hopelijk ligt dat goed.
dominick is ook zeker het proberen waard ivm de schoft ruimte alleen dan zit ik nog met het probleem vd smalle borst. sluitingen moeten hoog zitten ivm zijn bult.

misschien toch eerst dominick afwachten, die adviseren een maat M dus misschien komt de 0 grams uit alleen zijn die er niet met hals.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:00

Daarom koop ik geen nieuwe onbekende dekens. Eerst een oude proberen, als dat goed gaat komt er een nieuwe van dat merk.

Hier paardje 24/7 buiten inmiddels onder 300 grams deken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:12

Ik had ook 2e hands dekens gekocht, 2e hands bucas smartex en een 2e hands rhino.
De smartex word aangepast de rhino twijfel ik nog over.

De sluitingen vd rhino zitten te laagAfbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:13

Ik heb dat met Rhino ook dat de voorkant aan de ruime kant is, heb er wel 2 ongevoerde regendeken van, maar voor winterdekens vind ik het toch prettiger dat ze gewoon goed passen en aansluiten, die hebben ze toch meer en langer op

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:27

Dat is best laag ja.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:33

Klopt, mijn paard heeft daar een bult en ben dus bang dat de deken of achter de schoft kruipt of onder de bult gaat klemmen
Afbeelding

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:23

FloorVR schreef:
Heb ook even een vraagje over eczeemdekens. Mijn pony is een haflinger met een zware vorm van zomereczeem, en zou toch tegen het einde van de winter een nieuw deken willen aanschaffen. De vorige dekens heeft ze jammer genoeg allemaal kapot geschuurd. Ik zoek dus een deken met een stevige stof! Ook begeeft de velcro het bij mij heel erg snel, waardoor het halsstuk niet meer toekan. Hebben jullie tips voor een goed merk van eczeemdeken, met zo weinig mogelijk velcro en een stevige stof? Prijs heeft geen belang ;) bedankt! :)

hier jarenlang een shet gehad met eczeem. Hij had altijd de boett dekens op.

De enige en beste tip die ik je kan geven: leg die deken op VOOR hij begint te schuren. Dan heb je de meeste kans dat de deken het gaat houden.

Wij hebben ook geprobeerd met voeding van alles aan te passen, maar uiteindelijk werkte niets meer (had ook cushing)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:56

Jennifer, jouw paard heeft een hoge sluiting nodig inderdaad. Hoe houd je het intact met dekens? Want het lijkt mij altijd wel wat te schuren?

Wat is het voor bult?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:06

No_No schreef:
Jennifer, jouw paard heeft een hoge sluiting nodig inderdaad. Hoe houd je het intact met dekens? Want het lijkt mij altijd wel wat te schuren?

Wat is het voor bult?

De bult is een ingekapselde pusbult.
Dierenarts advies is laten zitten.

De bucas dekens sluiten vrij hoog gelukkig alleen zijn ze wat ruim rondom de nek waardoor ze vaak inregenen.
De high neck dekens drukken voorbij de schoft op de nek.

De ideale deken met de goede pasvorm heb ik nog niet gevonden en lijkt onmogelijk voor dit paard.

Ik heb daarom nu als probeersel een bucas smartex laten dichtnaaien aan de voorkant.
Ik hoop dat die nu fijn past. (Nog niet binnen)
Daarnaast heb ik de bucas big neck liner aanlaten aanpassen langs de nek met het systeem vd anky dekens langs de nek.

Dus tja, de juist passende deken is er nog niet.
Ben ondertussen een beetje zat, zoveel dekens gehad in die 3 jaar dat ik hem heb.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:09

En een v sluiting zoals Rambo heeft werkt ook niet?
Lijkt mij inderdaad heel lastig om iets passends te vinden.. Ik denk dat het haast onmogelijk is.. Of een stampmolen deken?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:13

No_No schreef:
En een v sluiting zoals Rambo heeft werkt ook niet?
Lijkt mij inderdaad heel lastig om iets passends te vinden.. Ik denk dat het haast onmogelijk is.. Of een stampmolen deken?

Rambo met V niet gepast wel de amigo wug en rambo wug:
Rambo:
Afbeelding
Afbeelding

De gewone rambo was een soepjurk miss die maat kleiner proberen?
Afbeelding
Afbeelding

Amigo:
Afbeelding
Afbeelding

Stapmolen deken lijkt mij weer te koud voor een volledig geschoren paard die van 10-17 buiten loopt en savonds in een buitenbox staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:18

JenniferU schreef:
Ik heb daarom nu als probeersel een bucas smartex laten dichtnaaien aan de voorkant.
Ik hoop dat die nu fijn past. (Nog niet binnen)

Lastig, zo'n bult! Ik kan me voorstellen dat je er erg moe van wordt als het dekenseizoen weer aanbreekt...
Ik hoop dat het dichtnaaien voor jullie werkt. Hier werkte het helaas niet; doordat de borst dichtgenaaid was merkte ik ineens pas hoeveel bewegingsruimte een normale sluiting aan de paardenborst (vooral het schoudergewricht en bovenbeen) geeft. Hier zorgde het dichtnaaien er juist voor dat hij om de hele borst straktrok, terwijl daarvoor het enige probleem was dat de borstsluiting te hoog zat en de deken zelf wel vrij los om de schouder en borst viel.
Bij jouw paard heb je denk ik wel een betere kans van slagen omdat hij van zichzelf al wel wat borsthoogte heeft. Hopelijk is het dichtnaaien voor jullie wel de oplossing. :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:26

Ze naait de deken dicht op de plek waar de sluitingen zitten, de onderkant is dus gewoon open:
Afbeelding
Zodra ik de deken terug heb en hem op kan doen kan ik vergelijken en voor en na foto's geven ;)

Hypostore gaf de melding dat de master regendeken hoog sluit op de borst en hoog doorloopt over de schoft.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:44

Lastig Jennifer! Welke maat heeft ie en woon je toevallig een beetje in de buurt (Amersfoort)? Ik heb nog een deken met hogere en dichte voorkant liggen, als je wilt mag je die gerust eens passen :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:49

RianneH schreef:
Lastig Jennifer! Welke maat heeft ie en woon je toevallig een beetje in de buurt (Amersfoort)? Ik heb nog een deken met hogere en dichte voorkant liggen, als je wilt mag je die gerust eens passen :)

Momenteel maat 145/195 6.6 van bucas
Ik heb een rhino 6.3 gepast die was te kort, de rhino van hier boven was een 6.6.
Terwijl bucas freedom 6.6 te krap is en de power 6.6 weer veel te lang.
Dis opzich is jou deken misschien een optie.
Ik woon in alkmaar helaas.
Het systeem van jou deken (bij de nek) laat ik nu op me bucas liner zetten.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:16

En een Westerndeken? Daar heb ik vroeg een hoop plezier van gehad bij mijn paard ik had er 1 met de schoft vrij en dicht aan de voorkant

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:33

Sjafrane schreef:
En een Westerndeken? Daar heb ik vroeg een hoop plezier van gehad bij mijn paard ik had er 1 met de schoft vrij en dicht aan de voorkant

Je bedoeld eentje waarvan de schoft teruggesnede is? Dat durf ik qwa drukplekken langs de schoft niet aan

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:53

Ja. Mij heeft heel veel schoft. Maar dat trekte juist niet :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:54

Sjafrane schreef:
Ja. Mij heeft heel veel schoft. Maar dat trekte juist niet :D

Heb je toevallig een foto ervan hoe deze deken op jou paard ligt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:23

als je bij een stapmolendeken flappen maakt langs de schouder/borst dan is dat ook bedekt. Maar ik weet niet wat voor en sluiting zo'n deken heeft eigenijk en of het niet TE hoog sluit.

Zo'n V sluiting als de rug bedoelde ik inderdaad.

Waarom raad de dierenarts een operatie af? ik heb het idee dat je hier mee veel kans hebt dat het kapot gaat? In ieder geval heb je een groot dekenprobleem.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:46

Hij moet onder volledige narcose en liggend omdat er behoorlijk belangrijke bloedvaten daar lopen en de kans dat ze wat raken erg groot kan zijn.

Het lichaam heeft de bult helemaal ingesloten doormiddel van littekenweefsel.
Er is een biopt van gemaakt en toen was het advies lekker laten zitten