Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RvT schreef:Mijn paard staat nog steeds onder 100gr (deels geschoren, dun in de vacht).
Wat mij opvalt is dat de liner (optimo) best vies (huidvet?) begint te worden. Het voelt dan wat klam/vettig aan de binnenkant. Wassen jullie die liners regelmatig of laten jullie het zo?
Riddershow schreef:Even vraagje aan ervaren dekenaarsIk heb 2 paardjes die ik onder een deken wil gaan zetten. Ze vallen deze winter wel erg terug in. Maar ze hebben dus al wel een wintervacht. Welke dikte is verstandig? Het liefst werk ik gewoon met 1 dikte deken door het jaar9winter) heen, maar wil ook niet dat ze straks het koud hebben onder een te dunne deken als de vacht geminderd is.
ninne1 schreef:RvT schreef:Mijn paard staat nog steeds onder 100gr (deels geschoren, dun in de vacht).
Wat mij opvalt is dat de liner (optimo) best vies (huidvet?) begint te worden. Het voelt dan wat klam/vettig aan de binnenkant. Wassen jullie die liners regelmatig of laten jullie het zo?
Als ze door huidvet vies zijn was ik ze altijd.
Dat doe ik dan op koud of 30 graden en een kort programma (15 min) en op een laag toeren.
Zijn dan meestal de volgende dag weer droog, schoon en fris.
Gaan dit jaar het 3e seizoen in en merk nog niets van dunner worden.
Mijn Rambo buitendeken was ik nooit, meestal alleen maar even spoelen in een teil met koud water,en binnenkant met een sopje groene zeep.
Buitenkant is naar 1x rollen toch weer vies...
Riddershow schreef:Even vraagje aan ervaren dekenaarsIk heb 2 paardjes die ik onder een deken wil gaan zetten. Ze vallen deze winter wel erg terug in. Maar ze hebben dus al wel een wintervacht. Welke dikte is verstandig? Het liefst werk ik gewoon met 1 dikte deken door het jaar9winter) heen, maar wil ook niet dat ze straks het koud hebben onder een te dunne deken als de vacht geminderd is.
JUSTXME1993 schreef:Hallo, weet iemand hoe de maten van hals van Amigo uitvallen? Mijn paard heeft een 206 amigo, zou hier een maat M op passen?