Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:22

Ik heb nu een regendeken van 0 gram er op liggen. Zat nog wel te twijfelen maar toch gedaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:35

Mijn tuigpaard heeft een amigo 0-grams regendeken op. Zij staat 's nachts op stal. Ook mijn fjord heeft een regendeken op, maar hij staat in de wind en heeft geen schuilplek. Volgende week komen ze aan huis en gaat de deken bij de fjord af (dan staat hij 's nachts ook binnen)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:10

jesito schreef:
Voorlopig nog steeds geen deken, vanaf morgenmiddag voorspellen ze wel veel regen, zeker voor maandag maar dan word het hier weer 21/22 graden.
Komende nacht komt er vorst aan de grond, maar snachts staat ze op stal en kou alleen kan ze goed tegen.
Bij mij is het onder de 15 graden, wind en regen, een regendeken.
Voorlopig nog lekker zonder.

Nou hier is onder de 15 graden hoor! :D

vanmorgen rond half 9 nog maar 10 graden, nu een graad of 12/13 zag ik net...

Merrie staat nog steeds onder de dunne dominick, en kleine zwarte bloot...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:57

Ik ben ook aan het twijfelen. Die van mij staat nu dag en nacht buiten, en ik merk al echt dat hij een wintervacht aan het aanmaken is. Ik ben wel van plan om hem te scheren dit jaar. Maar moet ik dan nu ook al een deken op gooien? of gewoon een wintervacht laten krijgen, in oktober laten scheren en dan een dikke winter deken op doen.

of hem s'nachts binnen zetten...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:30

Ik scheer ook altijd, maar als je ze tot die tijd zonder deken laat staan wordt de vacht nog dichter, en ook viezer en vetter...
Op zich niet erg, maar is minder fijn met scheren en minder goed voor je scheerapparaat...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:51

ik heb 0 grams regendeken op

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:57

Ik heb hem vandaag nog maar even zonder gedaan.. Morgen (gezien de weersvoorspellingen) mag hij weer de regendeken op

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:02

Hier staat paard nog in z'n naakie hoor :=
Heb hem vorig jaar onder de dekens gehad maar vond dat telkens zo'n gedoe mrt wisselen etc. Dan was het mooi weer en had hij zijn staldeken op en stond hij ineens in de regen buiten. Dan was m'n regendeken lek naja. Ik vond het geen succes. Wil hem eigenlijk zo lang mogelijk dekenloos houden dit jaar, dan maar een teddy vacht, vind ik niet zo'n probleem.

Het verbaast me eigenlijk dat er al paarden onder 200gram staan, hoe doen jullie dat dan als het net als vorig jaar een aantal nachten -20 wordt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:16

mijn paard staat zonder, ben net rondje alleen maar wezen stappen
ik in een truitje zonder jas en paard was zelfs nat onder de pad.
het is hier rond 15/16 gr met zonnetje en warm zat.
aankomende week geven ze beste temp op hier , dus voorlopig nog geen deken.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:29

Mijn paard nog steeds ongevoerde regendeken voor overdag op het land en nachts op stal een zomerdekentje.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:49

Hier nog bloot. :) 24/7 buiten met schuilstal.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:23

Ik heb gistern m'n bucas sunshower gekregen, en gezien het in de zon inderdaad nog best warm is heb ik hem die opgedaan ipv de gewone regendeken die hij op had. Mooie deken :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:32

Hier nog steeds katoenen zomerdekens, het is 15/16!
Verschillende paarden op stal met een regendeken op waren nat daaronder. Vanavond nog wel even kijken wat ik doe, want de nachten zijn wel fris ...

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:14

Hier in de nacht 100 gr op.
Hij houd vanaf morgen heel veel regen, en dan heel de week dus dan ongevoerde of 100 gr op overdag

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:23

hier een regendeken met fleecevoering.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:44

Toch regendeken opgedaan :+ , er is voor vannacht vorst aan de grond voorspeld!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:12

De eigenaar heeft vanavond de paarden gevoerd en hoop echt met heel mn hart dat ze de dekens op heeft gelaten, het wordt hier maar 5 graden..
Zat er vanochtend aan te denken om ze een dagje zonder te zetten maar als de zon weg was vond ik het toch wel echt guur, dus heb ze toch maar lekker opgelaten. M'n ruin staat onder een fleece-gevoerde regendeken en mijn merrie nog onder haar RSIH en daar over een ongevoerd regendekentje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:17

Geschoren met 200 grams deken op.
Is hier nu koud buiten, wat ze opgeven is vocht aand e grond..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:21

Ik denk dat ik m vanaf morgenochtend maar een 0 gr regendek op doe. Ik ben er nl na morgenochtend maandagavond pas weer. En aangezien het maandag flink gaat regenen, heb ik liever dat hij een regendek op krijgt. (Al voorspellen ze wel weer 18 graden) Hij is momenteel ook vrij mager Dus ik wil niet dat hij onnodig energie verspilt door zich warm te moeten houden.

Bij mij is wel eenmaal op blijft op.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:49

vond het net toch wel heel koud.. merrie heeft nu fleecedeken onder haar regendeken, en de rest van de trainingspaarden staan met een regendeken op stal, en overdag buiten. de jonge paarden (enters en twenters) staan nog dag en nacht buiten zonder deken, die kunnen mooi wintervacht aanmaken!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:00

Hoe kunnen mensen hier nou gaan zeggen dat 200 grams teveel is voor een paard dat zij niet kennen? :+

Mijn ponytje staat onder een 100 of 200 grams en die heeft al een wintervachtje aangemaakt. Hij voelde net ook weer koud aan.. En ik vind hem gewoon niet zo happy, ik denk dat hij moeite heeft met de kou en zijn vacht, hij heeft dan ook wat plekjes waar hij wat kaler is.
Ik wil hem kort in zijn vacht houden, dus binnenkort misschien een wat dikker dek.

Ik vind het ook raar om te willen stoppen bij een bepaalde hoeveelheid gram. Waarom? Als jij je paard kort wil houden doe je toch gewoon op wat nodig is?

Ik kijk niet naar de grams. Ik kijk gewoon naar hoe mijn paard het ervaart.. Als dat 900 gram is, dan doe ik 900 gram op.. Meestal in het koudste deel van de winter 2 dekens, misschien dit jaar (omdat hij het nu snel koud krijgt lijkt wel) wel 3 dekens.
Als hij het maar warm heeft.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:06

Ik kijk ook naar mijn paard. Van de winter heeft hij 700 grams opgehad met hals. Toen stond hij in een binnenstal. Dit jaar in een buitenstal dus wrss wel meer. Hoewel ik tot 700 grams kan gaan en dan nog een wollen met hals eronder. Dus mocht hij het daaronder nog koud hebben, toch nog een dikke deken aanschaffen. Heb sowieso wel een watje. Hoewel hij in van de enige is in de buitenboxen die nog geen vacht aangemaakt heeft. Hoewel hij wel al langer een deken om heeft als de rest. Maarja, vorig jaar stond hij eind oktober onder een 200 grams met zijn dunne zomervachtje te rillen. Dus toen direct een dikkere opgelegd. Maar echt een dikke vacht krijgt hij sowieso niet.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:34

Er stond ook een stuk in de PaardenSport over dekens. Onder andere dat het niet goed is om op stal een regendeken op te doen..

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:32

Ik heb nu mijn fleece gevoerde QHP regendeken opgedaan, het is al aardig fris, kan het bijna koud noemen, dr zit al vorst aan de grond deze koude ochtend,

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:38

Ik vind 900 gr bij een ongeschoren pony echt uhhhhh niet normaal.
Mijn pony van 21 jaar die het snel koud heeft staat nu nog bloot, het grootste deel van de winter staat ze gewoon onder 200 gr en met extreme vorst komt daar een 200 gr bij, klaar.
Gaat al jaren goed.
Als zij het daar niet meer goed onder doet moet ik me eens op mijn hoofd gaan krabben, maar 900gr aan dekens, ik pieker er nog niet eens over.