Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joceline schreef:Ik vind dat bij 20 graden ook geschoren paarden zonder deken kunnen vooral met het prachtige weer. Juist als de paarden op stal staan hoeven ze niet een dikke deken op behalve misschien bij nachten met vorst. Rond de 16 graden krijgt de mijne de ongevoerde regendeken op, rond de 11/12 de 200 gr, en lager winterdeken of combinaties. Iedereen weet wat het beste is voor haar/zijn eigen paard maar met dit weer een dikke deken kan toch niet gezond zijn met 20 graden? Vooral als ze zweten dan ben je te laat
unamie schreef:Vandaag was ik op een stal, en daar stonden bijna alle paarden te zweten onder dekens![]()
Sommige hadden ongevoerde waterdichte dekens op terwijl het paard niet eens geschoren was oid
1 paard had er zelfs een onderdeken onder... zelfs de hals van dat paard was helemaal nat
Gelukkig op mijn aandringen hebben ze die dekens bij sommige paarden eraf gehaald
Ga zelf eens een (te) dikke winterjas aantrekken die je niet uit kan doen...
Als paard zou je toch knettergek worden!!
ingepakt onder een deken met zo´n aangename temperatuur![]()
Bij twijfel... kies altijd de dunste deken
paarden hebben het nooit (te) koud eerder (te) warm!!

En daarna wordt het wéér warmer, dus laat nu gewoon de zomerdeken op... Pff baal echt van dit weer!

MaaikeMo schreef:ja maar dat ze nu met het rijden nat worden is niet zo gek, tis ineens veel warmer..
gister was die van mij ook zeik nat na het rijden..
maar ik heb een vraagje aan onze bokkers
aangezien een regendeken overeenkomt met 100 grams.. en ik van de winter een 300 grams op wil gooien, hoe moet ik dat dan doen in de tussenperiode.. eerst deed ik er dan een 100 grams staldeken onder. alleen de een zegt dat het dan samen ong 200 gram zou zijn, en de andere zegt weer dat het warmer is dan een 300 grams omdat het 2 dekens zijn..
wie weet hoe dit in elkaar steekt?
). Vanochtend kreeg ze dr deken weer op en stond ze rond het middaguur te zweten onder haar deken. Nus staat ze dus weer lekker zonder deken in het land
. Straks even wisselen naar 100 grams Snoevie schreef:ik heb het besluit genomen om toch te scheren eind deze maand,ze was zeiknat na een uurtje rijden gisteravond.
tamaramt schreef:ja, ik wil ook heel graag scheren want mijn paard is binnen 15 min flink draven al zeiknat maar heb besloten om niet te scheren omdat mijn paard nu al gevaarlijk fris en pittig is en dus veels te snel al
afgelopen weekend zowat verongelukt omdat meneer het leuk vond om even vol op de kletter te gaan
dus nee dan toch maar niet scheren want dan zal hij nog frisser worden en het is nu af en toe al een kunst om er op te kunnen blijven zitten