Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Re: Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:24

Ze heeft nu een 200 grams deken op en ze is nie geschoren (maar ook niet superdik in de vacht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:24

300 gram, hele winter al. Overdag wanneer het warmer is (zoals vorige week zeg maar) een wolletje.

chantalvdv schreef:
die van mij heeft overdag 550 op, en 's nachts 750.

Scheve mond

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:33

Ik vind dit echt zo'n nutteloos topic. Alle mensen die vertellen wat ze ophebben, vervolgens zegt de rest dat het teveel is, en dan vertel je weer dat het per paard verschilt. En zo gaat het al 42 pagina's lang.
Elke paar pagina's hetzelfde *LOL*

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:36

Mijne staat al vanaf november met 450 gram, heb tot nu toe nog geen dekens afgehaald of gewisseld.

Ze is geschoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:39

Ezumii schreef:
Ik vind dit echt zo'n nutteloos topic. Alle mensen die vertellen wat ze ophebben, vervolgens zegt de rest dat het teveel is, en dan vertel je weer dat het per paard verschilt. En zo gaat het al 42 pagina's lang.
Elke paar pagina's hetzelfde *LOL*

En zo gaat dat dan ieder jaar weer verdeeld over meerdere topics (ééntje voor de herst en ééntje voor wanneer het voorjaar er weer aan begint te komen) Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:41

Ja, en het is óók nog nutteloos omdat wat je op moet doen om hem kort in zijn vacht te houden héél erg verschilt per paard. Wij hebben een KWPN-er die strak blijft met een regendekentje, en een ander die 600 gram opmoet en dan nog 2 keer geschoren moet worden.
Dus je kunt er ook niks uit afleiden.. *LOL*

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:44

Ezumii schreef:
Ja, en het is óók nog nutteloos omdat wat je op moet doen om hem kort in zijn vacht te houden héél erg verschilt per paard. Wij hebben een KWPN-er die strak blijft met een regendekentje, en een ander die 600 gram opmoet en dan nog 2 keer geschoren moet worden.
Dus je kunt er ook niks uit afleiden.. *LOL*

precies. En ik snap sowieso niet waar mensen zich druk om maken hoe een ander zijn paard houd Verward

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:51

Waratje schreef:
Sniesjuhh schreef:
Hmm... wij zijn vorige jaar voor het eerst begonnen met dekens, ongeschoren. Omdat we er helemaal geen ervaring mee hebben gehad heeft hij tot nu toe alleen nog onder een regendeken gestaan en als het kouder is een fleecedeken met regendeken maar stond de volgende morge nat van het zweet... Maar als ik al die grammen zo hoor, kan ik volgend jaar wel wat gaan verhogen! Ja

Waarom? Je paard zweet zich nat als je meer oplegt, waarom zou je dan meer gaan opleggen? Heb je behoefte aan een ziek paard of zo? Verward

Sorry, had het anders neer moeten zetten en dat nat heb je denk ik iets te grof opgevat. Maar wat ik meer bedoelde was dat ik hier allemaal dingen lees dat ze op een ongeschoren paard makkelijk 300grams dekens leggen, maar als ik een fleece deken onder mijn regendeken leg dat hij daar al gelijk bezweet van is. Natuurlijk snap ik ook wel dat dat niet de bedoeling is, maar ja wat zou jij doen als het gaat vriezen? En zoals ik ook al zei we hebben er helemaal geen ervaring mee en het paard ook niet, dus we hebben gewoon gekeken hoe hij erop reageert enzo.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:17

Sniesjuhh schreef:
Sorry, had het anders neer moeten zetten en dat nat heb je denk ik iets te grof opgevat. Maar wat ik meer bedoelde was dat ik hier allemaal dingen lees dat ze op een ongeschoren paard makkelijk 300grams dekens leggen, maar als ik een fleece deken onder mijn regendeken leg dat hij daar al gelijk bezweet van is. Natuurlijk snap ik ook wel dat dat niet de bedoeling is, maar ja wat zou jij doen als het gaat vriezen? En zoals ik ook al zei we hebben er helemaal geen ervaring mee en het paard ook niet, dus we hebben gewoon gekeken hoe hij erop reageert enzo.

Wat ik doe als het gaat vriezen? Eigenlijk niets Clown Dan mag ze van mij gewoon zonder deken naar buiten. Vrieskou is namelijk vrijwel altijd droog en dan kunnen ze gewoon de vacht uitzetten voor de warmte. Als het net boven het vriespunt is en regent, dan gaat er bij mij een deken op, want dan kan de vacht door de regen niet goed uitzetten en komt dat koude natte spul te dicht bij haar huid en spieren. Gevolg daarvan is teveel spanning in de rugspieren en dus een paard waar je niet mee kunt rijden en dat zich oncomfortabel voelt.
Als je paard het goed doet met een ongevoerde regendeken en je gewoon kunt doen wat je wilt doen, dan is dat voldoende. Niet moeilijk doen omdat anderen het anders doen, kijk naar je eigen paard en naar je eigen situatie en bepaal of dat goed gaat. Gaat het niet goed, dan pas je wat aan, gaat het wel goed, dan laat je het zo. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:20

iedereen moet zelf beslissen wat het beste is.........ik vind alleen 750 grams wel heel erg veel,wat doe je dan als het kouder word?1000 grams?

Sanne_Reth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:14

ik heb 300 grams opliggen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:16

Die van mij staat op stal en staat nu onder 200 grams Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:19

Mijne nog steeds onder een 500 grams, zit te twijfelen om er nog 1tje overheen te doen, is erug koud in de stal en ze staan de hele dag buiten(geschoren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:33

Sniesjuhh schreef:

logisch; dat ademt voor geen meter.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:10

Klopt, een gewone regendeken ademt meestal niet goed. Een waterdichte winterdeken meestal wel, de meeste dekens zijn daar nu speciaal voor gemaakt.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:59

Houd er ook wel rekening mee dat het hier in de ardennen echt een stuk kouder is dan in Nederland. Dat is mede de reden dat ik ' nachts 750 op heb. Maar ze heeft het er absoluut niet te warm onder. Precies goed zo.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:40

Nouks schreef:
Sniesjuhh schreef:

logisch; dat ademt voor geen meter.

Zucht... beetje minder mag ook hoor... maar goed volgens de verpakking en omschrijvingen op internet is mijn deken wel ademend hoor Knipoog

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:13

Komende week wordt het snachts een graad of 7 en overdag rond de 13 graden, hoeveel leggen jullie er dan nog op?

Ik twijfel tussen 100gr regendeken of deken er helemaal af....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:21

MyrtheJ schreef:
Komende week wordt het snachts een graad of 7 en overdag rond de 13 graden, hoeveel leggen jullie er dan nog op?

Ik twijfel tussen 100gr regendeken of deken er helemaal af....

Denk dat ik dan voor 100/150 gram 's nachts, wolletje overdag ga. Puur omdat de kans natuurlijk aanwezig blijft dat het binnenkort nog wel weer flink zal gaan vriezen. Om deken op - deken af - deken op - deken af-gezeik te voorkomen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:28

Bij mijn paard blijft gewoon de 200grams regendeken op. Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:34

ik heb haar vandaag weer onder 200gr gezet en als het warmer word gaat er 100gr op en dan alleen regendeken ,ze is geschoren en helemaal zonder vind ik nog te koud

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:43

Mijn paard staat al heel de winter onder een 250gr.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:35

als het 15 graden of hoger word, krijgt ie de regendeken op overdag, tot dan blijft het echt gewoon 200 grams, het is snachts best koud en met die nattigheid voelt het ook niet echt warm