Dazen vangen iemand ervaring ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: Dazen vangen iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:00

Ik vraag me trouwens nog wat af. Dit Topic ligt straks stil tot het volgende seizoen en afgelopen voorjaar ben ik tegen alle regels in weer gaan posten. Ik heb er niets over gehoord dus ik neem aan dat dat volgend jaar weer mag, we zitten tenslotte in seizoensvragen....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:18

hoezo ligt dit topic stil. In de winter gaan we toch er voor zorgen dat die dazen allemaal bevriezen en verbranden of zoiets. Is ook de ideale tijd om je paddock en wei een soort van burka om te doen zodat er geen dazen meer kunnen komen Haha!

Ballen in de garage apart Nors opkijken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:55

Voorlopig komen er nog steeds dazen in mijn val Haha! (zonder bal)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:56

Je gaat intussen over de functie van de bal nadenken Cool

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:44

Bloos! ! Sorry Blond , Knipoog ! Dames, laat ik m'n vraag anders formuleren dan Haha! : Werken jullie loeren nog? Clown Haha!

DD: vangt hij echt nog? je zou denken doordat de bal Bloos nu niet zo warm meer wordt doordat de zon er niet zoveel is, hij niet meer aantrekkelijk is voor de dazen. Dus verkeerd gedacht; zie je? toch Blond

Perrokai: we kunnen natuurlijk net doen of we heel de winter aan het uitvinden zijn om verbeteringen te zoeken Pling (alleen hebben we dan geen oefenmateriaal Koe ) zoals Dinopino opperde! of je opent het volgend jaar weer gewoon!

Dinopino: en al iets meer te weten gekomen over de functie van de bal Knipoog ?

Hier zijn ze echt veel minder, bossen here we come ROFL !

1Laura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:36

werken erg goed Lachen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:19

@Evelienepien : Er zitten er iig nog een stel in van afgelopen weekend. Ik zal hem morgen weer eens leeghalen en kijken of er dan nog nieuwe inkomen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 23:36

Dus zonder bal werkt hij nu nog zelfs en de emmer werkt dan net zo goed. Hier echt geen dazen meer nu, heel af en toe een verdwaalde. Vliegen hebben we nu wel weer zat......dan gaan we verder met vliegen vangen en ZE-knutjes vangen.
Is toch ook voor een goed doel ?

RK kan helaas niet meer meedoen voorlopig maar dat weten jullie vast al wel. Zo niet dan maar even zoeken want er mag niets over gezegd worden dan gaat het topic op slot. Dus bij deze.... Lips are sealed

Horzels of de eitjes ervan zie ik nog steeds niet....

Volgend jaar er 1 bij maken met een emmer, of misschien van de winter al of misschien wel een ander soort val als ik echt niets meer te doen heb....maar dat zal wel vies tegenvallen. We gaan een zitmaaier kopen en kunnen dan ook rondom de wei en de paden van het hoge gras ontdoen want de gemeente doet het ook niet blijkbaar. Dat is wel niet de hoofdfunktie waarvoor we hem kopen maar mischien helpt het ook als er minder plekken met hoog wokerend gras en onkruid zijn. Iig wel voor de teken denk ik. Dinopino gaat het zelfde doen meen ik....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:18

Ik snap er geen bal van. Dus die hele bal is dus eigenlijk helemaal niet nodig. Duivel Dan trap ik die wel de garage in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:22

Nou ik weet niet of je helemaal zonder kunt; of het nu een bal of emmer is.
Dat 'zwarte' zal toch wel de aantrekkingskracht zijn, maar of de vorm iets aanmaakt ???
Voor die test zou ik er een 'echte' Loer naast moeten zetten. Kijken welke val de dazen hun voorkeur heeft Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:27

dd een echte loer is natuurlijk altijd beter. Ook dazen hebben voorkeur voor kwaliteit Haha! Hoewel ik toch echt het idee heb dat er bij jullie meer in vliegt dan in mijn echte loer. We zouden dus van de winter allerlei variaties van de loer kunnen gaan knutselen. Ik weet dan tenminste dat het niet aan mijn loer ligt maar aan mijn omgeving. Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:28

Of je laat die van jou eens bij mij logeren Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:34

Met bal of zonder bal Duivel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:38

Mét Haha!
Of zou de emmer dan een minderwaardigheidskomplex krijgen Cool

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:44

Misschien moet je de bal in de emmer doen. Kijken of je dan dubbelzoveel vangt. Haha! en dan krijgt die bal een minderwaardigheidscomplex

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:34

Ik vrees dat dat niet past Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:41

Wanneer ik de titel lees van dit topic vraag ik mij het volgende af:.. Stel je hebt last van dazen op je wei of paddock. Kun je dan iemand bellen die ervaring heeft met het vangen van dazen?
Komt er dan een busje voorbij waar allemaal loertjes uit komen met of zonder bal en die worden even opgebouwd Duivel Cool Zoiets als een rattenvanger een wespenkillier of insectenvernietiger. Whoosh!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:27

En voila ! Al uw dazen verdwenen in een week of zes Haha!

Dus we gaan voor een zelf beginnen met een dazenvangbedrijf ? Is toch een vak apart en valt niet onder de gewone ongediertebestrijding.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 21:38

Ik weet het ik weet het, er is al weken niet meer gereageerd, dat is omdat het seizoen voorbij was....maar bij deze weer geopend. Het Dazen seizoen is hier vorige week alweer begonnen en vandaag 5 a 6 dazen per paard alweer. Morgen dus de val weer op gaan zetten en ik wil er een tweede bij gaan maken maar dan een andere vorm en met een beetje expirimenteren erbij. Zoals een emmer i.p.v. een bal...

Ook de runderhorzels zijn er al een week of twee....in en in triest, volgens mij word het ieder jaar erger ongeacht de vorst en de kou.....

Hebben jullie al dazen gesignaleerd ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:39

Nee hier nog geen dazen gezien, maar de val staat klaar om neer te zetten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:55

Hier zijn ook de eerste weer gespot :(
Dazenval zetten we van de week dus ook weer in de wei.. }>

we zeiden vorige week nog 'duurt vast nog wel eventjes voor ze weer komen' Niet dus -O-

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:59

Goedenavond dames :wave: ! Long time no see ;)
Ja, hier zijn ze sinds een week weer actief |( . Wil eigenlijk nog even in dit topic terugkijken wanneer ze er vorig jaar voor 't eerst waren want het smoesje van: "we hebben geen strenge winter gehad" , gaat nu niet op :D . Voor mijn gevoel zitten ze er nu zelfs eerder maar dat weet ik dus nog nie!

Edit: heb net ff opgezocht! Vorig jaar op 10 mei hadden wij daas nr 1 gespot dus is nu toch iets later :D

Ondertussen zijn we van stal veranderd waar een hele echte originele dazenbal staat :j dus waarschijnlijk geen geknutsel meer voor mij :n ! Hij staat er nu sinds een week en de vangst is nog miniem. We kunnen nu nog wel buitenrijden, hebben er een stuk of 10 per paard dus we rijden sinds gister al weer met de nekken op gewoon om ze voor te zijn. oliebol beesten }>

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:07

hier in het oosten zijn ze er ook al weer. Zal ze vangen en in een envelop naar jullie sturen. Het wordt tijd dat ze hun plaats kennen.

verarosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:18

kan iemand mij een beschrijving geven van hoe ik een dazanval moet maken? Met name het bovenste gedeelte. Hoe krijg ik de stolp er op en gemakkelijk eraf. wat moet je doen met de gevangen dazen?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 22:57

Volgens mij staat de beschrijving al hier ergens in het Topic met foto's erbij. Er zit geen stolp op iig. het is een petfles waar je de bovenkant vanaf zaagt, zie foto's en omgekeerd in de onderkant zet of in bijvoorbeeld zoals bij mij een grote pot (augurken) Dan zit hij klem, je kunt hem er zo op en af halen en desnoods zorgen dat hij klem komt te zitten.

De dazen leg je met fles en al een nachtje in de vriezer...dan kun je er jam van maken haha....maar zijn ze dood. Ik prop altijd een stukje keukenrol in de opening voor de zekerheid.

Evelienepien, ik dacht ook dat ze eerder waren maar toch niet dan. Had helemaal het idee nog niet dat ze zouden komen. Wij kunnen nu ook nog buiten rijden gelukkig maar ik ga met tegenzin het dazenseizoen weer in.....bah. Ik had een zwart t-shirt aan en ze vonden mij ook al erg snel....Heb vandaag ook voor de eerste keer gezwommen en ook al twee dazen in de tuin gespot.
Dit seizoen heb ik twee nieuwe paarden erbij, twee friesen en ik hield mn hart vast. Uiteraard komen ze daar op af maar de friesen reageren er niet op lijkt wel. Die komen uit Hongarije en misschien was het daar nog veel erger.

We hebben een strengere winter gehad ook hier dus ik wacht in spanning af of het er meer of minder zijn dit jaar. Heb wel gelezen dat bij het juiste dazenweer, warm en regelmatig regen, er meerdere generaties uitkomen. Nou joepie !
Gisteren is precies in dat deel van het dorp wel een flinke bui gevallen en nu dus dazen....ze hebben water nodig.
Vorige week heb ik er 1 of 2 gezien.

Wat was het adres ook alweer waar ze naar toe moesten per postduif ? :D