[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:03

byjou1983 schreef:
Ik wil eigenlijk voor ieder paard een extra regendeken hebben.

Heb nu 3 x de Amigo voor ze.
Zou eigenlijk graag 3 niet al te duur als extra willen hebben.
welke regendekens zijn van goede kwaliteit?

Kun je er niet nog een paar 2e hands amigo's bij vinden of andere Horseware dekens?
Ik kijk ook altijd eerst voor gebruikte als reserve, of anders in de uitverkoop.
Ik heb voor ons nieuwe paard 3 Horseware regendekens, alle 3 2e hands en heel netjes.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:47

Even een dringende vraag: hoeveel gram is deze deken?
https://www.divoza.com/nl/harrys-horse- ... tdoordeken

In de beschrijving staat het aantal gram niet gemeld. Er staat wel 'winterdeken', maar iemand anders schrijft in de comments over een regendeken. Zou het graag willen weten, aangezien over 4 uur hun actie afgelopen is :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:50

byjou1983 schreef:

Nika :j Erg tevreden over.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:50

Westhof schreef:

In de beschrijving staat het aantal gram niet gemeld. Er staat wel 'winterdeken', maar iemand anders schrijft in de comments over een regendeken. Zou het graag willen weten, aangezien over 4 uur hun actie afgelopen is :+

Ik denk 0gram - maar er staat fleece voering dus is gelijk aan 50gram ongeveer.
Hier staat het bij agradi
https://www.agradi.nl/harrys-horse-thor ... gI6V_D_BwE

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:56

FatCat schreef:
Westhof schreef:

Ik denk 0gram - maar er staat fleece voering dus is gelijk aan 50gram ongeveer.
Hier staat het bij agradi
https://www.agradi.nl/harrys-horse-thor ... gI6V_D_BwE

Dankje! Lees bij Agradi in de comments ook wel positieve dingen over de pasvorm bij wat bredere paarden, dus ik ga de gok toch maar wagen voor mijn Haf :)

Yontheke

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:45

Ik ben gisteren in de EJ nog maar een paar dekens gaan halen om te proberen voor mijn paard met torenhoge schoft.
De EJ Hudson met schoftblokken is de winnaar. Ik vind het een verschrikkelijk lelijk deken en het is net een soepjurk maar zijn schoft blijft wel vrij liggen gelukkig. Als hij echt met zijn neus aan de grond staat raakt het deken wel de bovenste wervel maar geeft niet zo veel druk als mijn Rambo Original doet.

Ook de Harry's horse highliners bleven heel erg fijn liggen met hun lage sluiting en opstaande hals.

Ik ga het dus voorlopig met deze 2 dekens doen. Heb mijn reserve Rambo die nog nieuw inde verpakking zat maar terug gestuurd.

Nog iemand op zoek naar een Rambo original in maat 6.0 (185) met hals (en eventueel liners). Is enkel de afgelopen weken een paar dagen gebruikt.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:53

yza1987 schreef:
ik heb al verschillende merken geprobeerd. Bijvoorbeeld epplejeck eigen merk, harry horse, pagony, imperial riding, powerhorse. De meeste dekens lagen redelijk, maar toch veel druk op de schoft en ben er erg voorzichtig mee aangezien ze dr schoft al een keer open heeft gehad en ik dit niet nog een keer wil. Op de foto's zie je haar bouw:
[ [url=m/gZzW0M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su0Jcv.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zie in haar bouw heel veel overeenkomsten met mijn paard, ik heb voor mijn paard nu de Rambo Optimo en ik wil echt niet anders meer voor hem. Is erg duur maar wellicht is een ander Rambo model ook geschikt voor jouw paard, gezien de halsaanzet van je paard denk ik dat de V sluiting van Rambo wel eens geschikt zou kunnen zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:58

Yontheke schreef:
Ik ben gisteren in de EJ nog maar een paar dekens gaan halen om te proberen voor mijn paard met torenhoge schoft.
De EJ Hudson met schoftblokken is de winnaar. Ik vind het een verschrikkelijk lelijk deken en het is net een soepjurk maar zijn schoft blijft wel vrij liggen gelukkig. Als hij echt met zijn neus aan de grond staat raakt het deken wel de bovenste wervel maar geeft niet zo veel druk als mijn Rambo Original doet.

De EJ Hudson deken heb ik toevallig net verkocht. Ik vond het wel een erg mooie deken, maar de softshell bij het rode gedeelte onderaan is niet waterdicht, wat ik zelf een groot minpunt vond, omdat de borst dan nog steeds nat wordt. Vond de softshell ook trekken met lopen. Die schoftkussen vond ik wel handig ja :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:09

Weatherbeeta heeft ook schoftkussens, en is waterdicht. Alle schouders droog hier gisteravond *\o/*

Nu gauw mijn pony uit de Rhino vissen en dan blijven ze vandaag bloot tot de regen hier is.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:30

Ik heb een week geleden 2 Rambo dekens op marktplaats gekocht. Een 200 grams en een 100 grams met hals. Heb nog een amigo 0 grams, een goedkope 300 gram en een 100 gram staldeken liggen. Van de week bij divoza een 200 gram liner gekocht. Die Rambo ben ik echt super blij mee, vooral de V sluiting voor is echt een uitkomst. Wil er misschien nog een hals bij voor de 200 gram en een extra 0 grams op reserve en dan kan ik deze winter door komen. Bij de amigo regent het soms ook in op de hals.
Tweedehands is echt een uitkomst. En vermoed ook dat zo'n Rambo model wat voor yza1987 kan zijn.

Ik woon in het noorden, zonnetje en wind, de mijne staat nu nog bloot.

Afbeelding
Afbeelding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:36

Hier in het noorden ook even lekker zonder deken in het zonnetje.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:14

Nouvel schreef:
byjou1983 schreef:

Kun je er niet nog een paar 2e hands amigo's bij vinden of andere Horseware dekens?
Ik kijk ook altijd eerst voor gebruikte als reserve, of anders in de uitverkoop.
Ik heb voor ons nieuwe paard 3 Horseware regendekens, alle 3 2e hands en heel netjes.

Dat is wel een goed idee!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:39

Ik ga me eens wat meer verdiepen in die Rambo dekens. Wat maakt dan dat het de druk op de schoft verminderd? Komt dat door die V-sluiting?

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:20

bellehorses schreef:
Vandaag de bucas borstverlenger binnen gekregen. Wat een verschil zeg. Nu durf ik haar eindelijk weer de bucas om te doen op de wei zonder dat ze haar zelf bijna ophangt!

Ben nu nog opzoek naar een bucas smartex rain in 175 of 185. Iemand toevallig nog een liggen waar die vanaf wil? :o

Ik heb nog een Smartex rain big neck liggen in maat 180. Is niet helemaal volledig waterdicht op de kont na een goede regenbui..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:32

Bellehorses mag ik jou vragen hoe die borstverlener er uitziet en waar je 'm vandaan hebt?

Hier voor vannacht mijn ruin onder de Bravo (0 gr) en mijn merrie onder de Rhino (20 gr).

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:34

Koper, is de rhino origineel 20 gram of door het wassen minder geworden?
Ben ze zelf nog nooit licht gevoerd tegen gekomen, of hebben ze die dikte uit het assortiment gehaald?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:49

aniquegraaf schreef:
Ik heb nog een Smartex rain big neck liggen in maat 180. Is niet helemaal volledig waterdicht op de kont na een goede regenbui..

Ik heb inmiddels al eentje gekocht online maat bedankt voor je aanbod :)

Koper, ik zal morgen even een foto maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:05

Dank je wel bellehorses, graag :)

Djeradalover schreef:
Koper, is de rhino origineel 20 gram of door het wassen minder geworden?
Ben ze zelf nog nooit licht gevoerd tegen gekomen, of hebben ze die dikte uit het assortiment gehaald?

't Is de ongevoerde Rhino. Die is dikker dan haar andere deken. Dikkere stof en er zit nog een extra laagje tussen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:22

Als iemand nog een smartenx rain in 6.3 heeft voor een nette prijs houd ik me aanbevolen.

Eventueel te ruil tegen een (of twee) 6.6 exemplaren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:02

Waar ik de blauwe liners al zo mooi vind, misstaat zwart met oranje ook niet <3
Hier weer aan opbouwen. Heb het idee dat hij er warmer onder wordt dan de fedimax uitrijddeken. Maar die is natuurlijk ook ongevoerd.
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:06

Is dat die Optimo Jotoma?

Hier heb ik ze allebei onder dunne regendekens staan. De wei ligt heel goed beschut als het waait vanuit het noorden of noordoosten maar vandaag staan ze vol in de wind. Mijn ruin krijgt dan de merkwaardige combinatie van een superalerte geest en een moe lijf. Hij en wind gaan slechter samen dan hij en regen of kou. Met een dekentje heeft hij net wat minder last van de wind lijkt wel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:08

Oh ik zit in het verkeerde topic :D ik dacht door de post voor mij dat ik in het BOT/fedimax topic zat :+
Dit is de rambo ionic liner :j

Die van mij staat lekker beschut. Of staat met twee anderen in de schuilstal, alleen omdat de kuddeleider dat wil.. de anderen volgen braaf.
Ik heb de amigo aussi met regenliner eronder. Een dezer dagen gaat de regendeken erop.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 02-10-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:09

Ik dacht al :')

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:50

Koper, hier de foto's van de borstverlenger die ik nu heb. Ben er erg blij mee :D

Afbeelding
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:15

Dank je wel voor de foto, dat ziet er inderdaad handig uit :) Heeft de Sun Shower de zelfde soort voorsluiting als de Smartex?