[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:24

Yvank_ schreef:
Nee die zijn er niet.. Het klittenband systeem heeft alleen rambo. Amigo en rhino hebben dat niet.

De Rhino Plus is daarop de uitzondering. Amigo heeft het inderdaad niet.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:25

DromenLies schreef:
Weet je dat zeker? Ik had een amigo bravo v 100 gr met klittenband liner systeem en ook ringen voor een halsstuk. Zie daarin ook geen verschil met mn rambo.

Dan zul je de Rambo Original hebben, waaraan je de hals met 4 kleine klittenbanden vastmaakt door de ringen heen. Hier gaat het - voor zover ik begrijp - om 2 grote repen klittenband waaraan de hals vastgemaakt wordt, zonder ringen. Dat is een ander bevestigingssysteem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:26

Horseware schreef:
Yvank_ schreef:
Nee die zijn er niet.. Het klittenband systeem heeft alleen rambo. Amigo en rhino hebben dat niet.

De Rhino Plus is daarop de uitzondering. Amigo heeft het inderdaad niet.

Ja klopt :)

Maar als je een oude hals aan je nieuwe deken wil doen ga ik ervan uit dat ze een deken zoekt zonder hals :j

DromenLies

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:28

Ah oke, ik snap het. Dank Horseware!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:09

Nouvel schreef:
janine, het horseware systeem met de liners is misschien handig voor jou, dat kun je allemaal zelf wassen als ze nog eens in de bagger gaan liggen.

Vind die dekens echt erg prijzig. Mijn paard staat met nog zes andere paarden buiten en heeft niet echt vrienden in de kudde helaas. Hij heeft doorgaans weinig kleerscheuren gelukkig, maar om nu zo'n dure set aan te schaffen... Ik weet het niet...

Voor een ander paard heb ik nog een QHP deken, misschien dat ik die ook wel bij deze op doe. Dat weet ik niet goed... Vind ik moeilijk, want voor dat paard is ook af en toe een meisje en dat paard gaat zo enorm in het haar zitten, dat is ook sneu dan.

Veulen84 schreef:
Als ervaringsdeskundige met een zwijn... Zoek een deken met een buikflap. Echt, het is een verschrikking om een paard te hebben waar z'n hele buik van onder de blup zit. Bovendien, die van mij propt de modder via de onderkant zo onder z'n deken.

Ik heb aan 2 regendekens verder genoeg. 1 Afspuiten en daarna hang ik die te drogen in de stal. Volgende dag wissel ik weer terug. Bewust geen voering omdat dat langer droogt. Dat is veel te onhandig.

Hahahahaha, geweldig! Ik gok dat de mijne dat ook prima kan.
Wat voor deken heb jij met buikflap? Want daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht... Hoe houden jouw dekens zich met afspuiten dan?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:13

Wie heeft er hier een bucas deken met horseware onderdekens in gebruik? En zoja hoe bevalt dat en hoe bevestigen jullie die?
Gaat om de bucas met klitteband sluiting voor de hals.
Wil hem gaan combineren met hals dus ervaring daarin is ook welkom.
Paard word geschoren in oktober/november hangt vd haar groei af

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:15

is het niet handiger om daar de bucas onderdekens voor te gebruiken of zijn die niet voor alle bucas dekens geschikt?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:20

Nouvel schreef:
is het niet handiger om daar de bucas onderdekens voor te gebruiken of zijn die niet voor alle bucas dekens geschikt?

Ja eigenlijk wel maar de horseware liners zijn er in 100/200/300 grams en de bucas onderdeken alleen in 150 en 300 gram.
Ik heb in de uitverkoop de horseware liners gekocht in 100 en 200 grams en vind de gladde voering zo fijn.
De bucas select liners passen er goed onder hebben ook de silk feel voering(glad) maar zijn belachelijk duur
Alleen van horseware vind ik het hals systeem niet fijn
(bij me amigo hero medium plus waaide me hals steeds op bij de schoft en regende het in)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:51

oke, ja die halzen zijn met wind wel vervelend inderdaad, maar onze paarden passen de bucas dekens weer minder goed...

gewoon proberen met de liners lijkt me, merk je gauw genoeg hoe het bevalt!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:37

Liners passen prima onder de bucas dekens.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:58

Hoe lang doen jullie gemiddeld met een outdoordeken? Mijn Rhino en liners gaan het 3e seizoen in en zijn nog als nieuw :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:15

Mijn Bucas dekens zijn 3 tot 5 jaar oud en doen het nog goed.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:54

Janine1990 schreef:
Als ervaringsdeskundige met een zwijn... Zoek een deken met een buikflap. Echt, het is een verschrikking om een paard te hebben waar z'n hele buik van onder de blup zit. Bovendien, die van mij propt de modder via de onderkant zo onder z'n deken.

Ik heb aan 2 regendekens verder genoeg. 1 Afspuiten en daarna hang ik die te drogen in de stal. Volgende dag wissel ik weer terug. Bewust geen voering omdat dat langer droogt. Dat is veel te onhandig.

Hahahahaha, geweldig! Ik gok dat de mijne dat ook prima kan.
Wat voor deken heb jij met buikflap? Want daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht... Hoe houden jouw dekens zich met afspuiten dan?[/quote]

Ik heb een weahterbeeta. 1 met halve hals (die maken ze jammer genoeg niet meer in light) en 1 met een gewone hals. Ze houden zich prima. Ik doe ze niet spuiten onder hoge druk, maar gewoon met een krachtige straal.
Als ze echt in de wasmachine gaan was ik ze met waterdicht spul.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:22

JenniferU schreef:
Wie heeft er hier een bucas deken met horseware onderdekens in gebruik? En zoja hoe bevalt dat en hoe bevestigen jullie die?

Ik wil ook bij mijn bucas deken horseware liners gebruiken. Die van bucas zelf zijn echt belachelijk duur.
Ben dus ook wel benieuwd of dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:47

Volgensmij wil dat best je moet er alleen rekening mee houden dat die aan de voorkant er wat uit kan steken en niet vast kan :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:33

Veulen84 schreef:
Ik heb een weahterbeeta. 1 met halve hals (die maken ze jammer genoeg niet meer in light) en 1 met een gewone hals. Ze houden zich prima. Ik doe ze niet spuiten onder hoge druk, maar gewoon met een krachtige straal.

Hmmm, ga ik eens even naar kijken. Was me niet opgevallen dat die een buikflap hadden.
Bij de Horseware zag ik dat wel.

Tjonge, wat moeilijk zeg, keuzes keuzes... Want ik kan opzich best heel goedkoop aan normale regendekens komen (met hoge waterdichtheid). Dus het is echt een overweging zeg maar...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:40

JenniferU schreef:

Heb ik gedaan toen mijn paard het deze winter koud had (400gram nog nooit zoveel opgelegd) bucas irish nogwat

Bleef goed liggen alleen opletten dat de dekens gelijk liggen volgens mij had ik even geprutst met het klittenband zodat het vast zat!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:46

Yvank_ schreef:
Volgensmij wil dat best je moet er alleen rekening mee houden dat die aan de voorkant er wat uit kan steken en niet vast kan :)

Ze kunnen vast aan het klitteband waar ook de hals aan zit.

Dat gedeelde wist ik. Weet alleen de achterkant niet.
Omdat de klipjes benede zitten en me bilkoordogen hoger zitten

Uit een ander topic:
Tancreda4 schreef:
Ik heb de liner zo aan mijn bucas deken vast gezet;
[ Afbeelding ]

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:42

Voor mensen die nog goede dekens zoeken met de kwaliteit van Rambo:
http://www.premierequine.co.uk/PBSCCata ... ID=2013326
Ze hebben heel vaak aanbiedingen met 20% korting, zeker de moeite waard er op te wachten. Iets duurder als de Rambo duo, maar wel met ALLE dikte liners en 2 halzen.

Ik heb zelf ook de rambo optimo gehad, hier maat 185 op een paard van 1,75:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb tevens ook een Amigo bravo, en moet eerlijk zeggen dat ik deze mooie ruimte bij de borst vind geven als de optimo bij paarden met een smalle/normale borstkas. Ondanks dat die geen splitten enze hebben, en ook voldoende sterk!

En deze deken heb ik al 8 jaar, en heeft HEEL veel jonge paarden overleefd, er zitten bijtplekken in, en allemaal krassen maar de stof blijft wonderbaarlijk genoeg heel! (met buikflap en een hele fijne hals die eraf kan) Deze deken heb ik al tig keer gewassen met bucas of rambo wash, en blijft waterdicht. Heeft een beetje blokken op de schoft zodat de schoft vrij ligt en de andere liners passen er ook onder. Als ik nu een nieuwe moest kopen, werd het toch weer deze: http://www.equicenter.nl/weatherbeeta-w ... m-zwa.html

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:55

Janine1990 schreef:
Veulen84 schreef:

Hmmm, ga ik eens even naar kijken. Was me niet opgevallen dat die een buikflap hadden.
Bij de Horseware zag ik dat wel.

Tjonge, wat moeilijk zeg, keuzes keuzes... Want ik kan opzich best heel goedkoop aan normale regendekens komen (met hoge waterdichtheid). Dus het is echt een overweging zeg maar...

Niet allemaal hebben ze dat. Gewoon even kijken. Stalgenoot heeft een rode van equitheme. Die zijn een stuk goedkoper.
Wat da goedkoper betreft. Ja ik pak er liever ook gewoon 1 van het rek. Maar die blubber buik :')

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:08

Ik kom ook even binnen vallen, hoop dat dat niet erg is.

Mijn paard (KWPN, +/- 1,70 hoog, geen smal type) maar me echt helemaal gek wat betreft dekens..
Harry's horse ligt niet goed, ej (huismerk) ligt niet goed, bucas lag de eerste winter wel goed maar mijn paard is helaas de breedte wat in gegaan en afgelopen winter vond ik hem niet mooi meer liggen en ging het schuiven. Ik had een bucas power turnout extra en verder was dat wel echt ideaal, maar als het niet lekker ligt houdt het op..
Ik heb nu een QHP deken, als deken voor af en toe kan het maar ik vind de pasvorm niet goed genoeg om daar ook de winterdekens van te kopen..
Ik heb ook een amigo deken voor hem gehad, beetje dit idee: http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 982?v=True
Maar ook die paste niet (uiteindelijk heeft hij een hele lelijke snijwond gehad iets voor zijn schoft waar de deken begon zeg maar)
Nou spreekt het liner-systeem me wel erg aan.. En zat ik dus te denken aan Rambo, maar is dat slim om nog te proberen als amigo wonden veroorzaakte?
En zo ja, wat zou dan beter zijn duo of optimo? Is dat het prijsverschil waard?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:24

Twijfel twijfel morgen toch maar wel of niet een regendeken op gaan gooien. Dan wel de ongevoerde. Ik heb altijd zoiets van eenmaal de deken er op, dan hem ook op houden. Ten zij het 20 graden word maar dat zie ik niet zo snel meer gebeuren... Wat hebben jullie nu ?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:35

Hier ligt de ongevoerde regendeken met hals al 2 dagen op.. veel te veel regen en nu ook wind

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:41

Hier ook overdag de regendekens op, 's nachts op stal af.
Ik zit te dubben over morgen, ze geven 20 graden met heel veel regen... -O-

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:42

Hier ook ongevoerde regendeken op.
Staat nog 24/7 buiten, denk niet heel lang meer.