[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:57

Is het raadzaam wanneer je 2-3 keer per jaar je paard scheer een extra messenset erbij te bestellen? Ik heb zojuist de heiniger progress besteld.

Briiet

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:02

Dank jullie wel voor de tip.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:09

Wendy1989 schreef:
Is het raadzaam wanneer je 2-3 keer per jaar je paard scheer een extra messenset erbij te bestellen? Ik heb zojuist de heiniger progress besteld.

Mwa ja tja. Het is zonde om ze na elke keer te laten slijpen, maar straks issie wel in 1x bot en kun je niet verder.. Ik zou zeggen een reserve is wel handig

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:27

Mijn pony heeft nu al een bizar dikke vacht. Als ik nu zijn benen scheer, blijven die dan de hele winter volledig kaal of groeit dat deels weer bij? Zijn vacht wordt namelijk nog veel dikker .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:31

Groei weer terug doe bij die van mij voor de ergste kou vaak al buik scheren anders krijg die van mij extreem lange buikharen. Dan zijn ze weer terug gegroeid met kouder weer zonder extreem lang te zijn.

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:27

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een scheerapparaat voor deze winter maar heb er zelf weinig verstand van, vandaar opzoek naar wat advies. Mijn pony gaat deze winter voor de 3e keer geschoren worden en hoeft (tot nu toe) maar 1x per winter geschoren te worden. Ik ben niet van plan het apparaat uit te lenen dus het zal maar 1x per jaar gebruikt worden. Nu is mijn pony vrij angstig voor scheren: lees niet gemeen maar trillen/zweten en onrustig zijn. Ik ben dus opzoek naar een relatief stil apparaat. Hebben jullie ervaring met draadloze apparaten? Aangezien ik het met mijn eigen spaarcenten moet gaan kopen ben ik opzoek naar de voor mij voordeligste uitkomst, mits het een apparaat van goede kwaliteit is anders gaat het budget gewoon omhoog. Hebben jullie ervaringen of advies voor mij?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:03

Ik heb de heiniger progress sinds vandaag binnen. Deze keuze gemaakt ivm de vele goede reacties op dit apparaat. Ik heb er nog niet mee geschoren maar ziet er goed uit. Ik heb hem besteld/gekocht bij schrikdraad.com deze was het goedkoopste met deze machine (269euro incl verzendkosten) en super snelle levering (gister besteld vandaag in huis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:21

Ik heb al vaker gereageerd. Maar ik ben echt heel tevreden over mijn heiniger progress. Hij is stil, licht en scheert als een tierelier.
Ik heb hem over kunnen kopen van iemand maar wel nog helemaal nieuw voor 190,-
Na al de apparaten die ik al heb gehad, ben ik toch wel heel blij met deze. Ben zelf heel overgevoelig voor geluid en ik kan met een zwaar apparaat mijn paard ook niet in 1x scheren, door overbelasting in mn polsen. Ik heb bij de progress, niet eens perse oordopjes nodig en hij is zo licht dat ik dit keer, met een uur en een kwartier klaar was.
Fijn voor mij, fijn voor paard!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:42

Ik heb ook de progress en vond hem zeker stil!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:13

Ik heb de Heiniger X perience. Ook een redelijk stille machine.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:43

Zijn beide goede machines, xperience maakt iets meer geluid dan de Progress. Ik heb ze beide gebruikt voor 80 paarden per jaar en ze voldeden beide prima. De progress is iets goedkoper en heeft naar mijn mening iets meer onderhoud nodig. Maar dan hebben we ook over veel paarden scheren ;).

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:37

Na hoeveel keer scheren laten jullie ongeveer je messen slijpen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:50

Dat is heel verschillend. Ligt aan hoe schoon de vacht is en hoe goed het geslepen is.
Ik heb wel eens 10 paarden geschoren met 1 setje maar ook wel eens een halve :')

Sinds ik ze bij Jorna last slijpen doe ik er wel degelijk langer mee. :j

Edit: En natuurlijk geregeld oliën en Blade coolingspray gebruiken

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:19

Hoe merk je dat je messen bot zijn? gewoon als je niet meer door de vacht heen komt/strepen krijgt?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:22

Als ze bot zijn kom je inderdaad niet meer door de vacht heen (verkeerd geslepen kom je ook niet door vacht heen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:01

kaatje77 schreef:
Dat is heel verschillend. Ligt aan hoe schoon de vacht is en hoe goed het geslepen is.
Ik heb wel eens 10 paarden geschoren met 1 setje maar ook wel eens een halve :')

Sinds ik ze bij Jorna last slijpen doe ik er wel degelijk langer mee. :j

Edit: En natuurlijk geregeld oliën en Blade coolingspray gebruiken

Welke heb je dan en waar koop je die?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:00

Van Wahl. Online bij een kapperszaak €9 per bus. Koop er dan meestal 4 zodat ik geen verzendkosten moet betalen ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:13

Ik ben in twijfel om dit jaar toch zelf te gaan scheren en een scheerapparaat te kopen. Maar hoe zit dat met olieen/blade cooler? Hoe vaak doe je dat? En wat/hoe olie je precies.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:59

Even een vraagje over kleine scheermachines/tondeuses:
kan je die messen ook laten slijpen? (boven en ondermes zitten niet los van elkaar)
Of moet je elke keer een nieuw paar kopen?
Ik heb een moser/Wahl (fraadloos, niet de moser 45)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:12

Als ze niet los kunnen dan ben ik bang dat je ze niet kan laten slijpen..

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:42

Iemand hier die mij misschien van wat advies kan voorzien?

Ik ben mij aan het oriënteren op een scheermachine. Op dit moment heb ik een zogenaamde dierentondeuse van de lidl, daar krijg ik opzich wel mijn hele pony mee geschoren maar dat kost wel erg veel tijd dus eigenlijk zou ik er graag een grote bij willen. :)
Ik heb echter geen stroom op stal en moet met scheren altijd een aggregaat regelen, heel gedoe altijd. Wat dat betreft spreekt een scheermachine op accu mij eigenlijk wel aan, dat brengt voor mij veel voordelen. Echter hoor ik vooral negatieve punten van de accu scheermachine's, is het echt zo'n groot verschil met een machine op snoer of valt dat mee?

Waar ik naar op zoek ben is dus eigenlijk een scheermachine geschikt om een shetlandpony mee te scheren (dus niet al te groot), het liefst op accu en een beetje goede kwaliteit zou ook erg fijn zijn. Opties/ideeën zijn erg welkom!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:48

ikkebenhier schreef:
Even een vraagje over kleine scheermachines/tondeuses:
kan je die messen ook laten slijpen? (boven en ondermes zitten niet los van elkaar)
Of moet je elke keer een nieuw paar kopen?
Ik heb een moser/Wahl (fraadloos, niet de moser 45)

Ja hoor. Je kunt ze mbv een schroef eraf draaien, laten slijpen en er weer opzetten.

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:07

Ik heb een vraag... Een scheermachine is een aardige uitgave en wil zeker weten (zo goed als kan) dat ik met iets degelijks thuis kom. Het budget is 300-400 euro, ik heb drie pony's die alle drie geschoren moeten worden, waarvan in ieder geval twee altijd wel twee of drie keer in het winterseizoen.
Draad of draadloos maakt mij niet zoveel uit, het geluid het liefst zo beperkt mogelijk. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog tips of eventueel links? Heel erg bedankt alvast!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:15

Ik raad je de heiniger experience aan. In je budget, ik scheer ee zo'n 150 paarden per jaar mee en nooit (klopt af haha) problemen mee gehad!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:19

Iemand hier ervaring met een Kneizer apparaat?