Mijn paard staat nog steeds onder 300 gram (geschoren). Temperaturen blijven redelijk hetzelfde en hij is lekker warm onder zijn deken. Komt ongeveer 5 uur buiten. de rest in binnenstal.
Ik heb mijn pony vandaag van 360 naar 500/600 gedaan. Ze is in november geschoren dus ze heeft alweer een vachtje maar vandaag had ze het zo koud dat ik er maar een 100/200 gr deken onder heb gedaan.
simongek
Geplaatst: 19-01-13 19:11
Paard staat in open stal met oostenwind erop. Is -5 maar voelt als -10.
Ik heb vanmiddag de bucas smartex aangeschaft die gaat van -20 tot 10+ graden. Heb er ook een hals bij gekocht en ze had het buiten lekker warm hier onder.
Wat doen jullie met je oude dekens? Verkopen of doneren aan een stichting?
Ja,ik vind het ook belachelijk maar wil niet dat hij rillend in het land staat, heb zelfs zolang mogelijk gewacht met dekens op doen maar dat ging gewoon niet meer,een mnd voordat het ging sneeuwen liet hij zijn winterhaar los(wat al niet heel dik was) en staat nu in zomervacht,bijna kaal zo dun. Mijn andere paard staat onder 200gr en heeft nergens last van.
mirgino
Geplaatst: 19-01-13 20:57
vanmiddag in de paddock was hij niet warm onder zijn 250gr, maar weer op stal was hij zo weer warm eronder ben net wezen voeren en hij was heerlijk warm, heb voor vannacht de luiken dicht gedaan de wind stond erin, dat scheelt ook enorm er lag een dun laagje ijs in de waterbak. het was hier -5
Bravura
Geplaatst: 19-01-13 21:16
Brrr, het is écht koud geweest vandaag! Gevoelstemperatuur vandaag en morgen -12 / -15! Morgen krijgt mijn paard bij sneeuw en schrale wind zijn halsdeken buiten op. Onder de Bucas AIO met 100 grams onderdeken voelde hij nog prima.
shetlander geschoren staat onder 350 gram met hals en die grote van mij staat onder 570 gram.buiten stal voelt er prima onder dus komt ook niet meer op.
laran
Geplaatst: 19-01-13 21:25
Anoek heeft op dit moment 350 gram op (geschoren) Hilda heeft 200 gram (deels geschoren) en Mika heeft en regendeken op ze voelen allemaal nog lekker warm, al ben ik wel aan het twijfelen of 350 gram wel genoeg is voor anoek, ze voelt er wel warm onder maar twijfel toch een beetje
brightlin had 300gr op maar toen het was begonnen met vriezen heb ik haar er een 200 bij onder gedaa. Dit was ook wel nodig. Ze staat nu onder 500gr en is ongeschoren maar wel kort in het haar.
Vandaag gevoelstemperatuur van -13 :s Het was echt heeel koud. Ponys hebben maar kort buiten gestaan (okay alsnog ruim 6 uur). Heb qua dekens niet eens iets verwisselt alleen bij de pony zonder halsdeken er een fleeceje onder gedaan. Mijn wollige paardje had trouwens zonder deken nergens last van
Higoma145
Geplaatst: 19-01-13 23:52
de geschoren ruin staat onder 700 gram, met hals van 400 gram en de ongeschoren merrie staat onder 400 gram met 200 gram hals.
ze voelen er beide heerlijk onder en zweten totaal niet en voelen ook niet klammig aan, zelfs niet na het spelen in het bakje
Gisteen onder de 300 gram een zweetdekentje gedaan omdat ze langer buiten bleef (22:00 uur) en die op stal weer afgedaan. Op stal wordt ze weer flink warm onder de deken.
Vanochtend onder de 300 een 100 grams onderdeken gedaan. Ik ben nog nooit zo dik gegaan. Maar ze staat de hele dag buiten in de paddock en volop de wind. Gisteren voelde ze al niets te warm onder zweetdeken + 300 grams, dus vandaag gewoon onderdeken eronder en die gaat vanavond op stal weer af.
Klimop
Geplaatst: 20-01-13 12:10
Yu (ongeschoren, dunne vacht) heeft nu 300 grams op, die wind is echt ijs- en ijskoud hier volgende week als het overdag weer gaat dooien, wissel ik hem voor een 200 gr