vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:29

*\o/* *\o/* Voor iedereen die weer wat kan doen!!!
Helemaal fijn voor jullie!!

Bravur, tjo wat vervelend.! :(:)

hoe is het met de gladheid bij jullie, want dat was drama zag ik op het nieuws.

jamiroquai

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:26

En ja hoor, wat ligt hier op straat............????????????*^%$#&*(&^%$%*&(^^*% IJZEL

Hoe is het met zieke peerd?

Off topic: allemaal de beste wensen voor na 24.00 uur!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:57

vreemd het schijnt bij iedereen heel glad te zijn maar daar heb ik niets van gemerkt?
ben gewoon op de fiets naar mijn pony geweest en was helemaal niet glad!
heb vandaag eindelijk normaal in de bak kunnen rijden en voor het eerst in ongeveer een maand weer een galopje kunnen wagen!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 00:21

iedereen alvast een goed, gezond en een mooi paardenjaar toegewenst!!!

*met geen sneeuw en vries*

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:59

Het is hier weer groen *\o/* *\o/*
Nou alleen de bak nog.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:11

DDlovesIona schreef:
Het is hier weer groen *\o/* *\o/*
Nou alleen de bak nog.....

Ja hier ook, paardjes net buiten gelaten, leverde een paar fikse vreugdebokken op ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:15

Het is hier sinds vannacht pas echt aan het dooien. Net wat zout gegooid in de bak, waarschijnlijk heeft het toch geen nut, maar dan kan ik hopelijk aan het eind van de dag longeren!
Ben die sneeuw wel zat, d'r hoeft van mij geen nieuwe lading te komen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:19

Allemaal GELUKKIG NIEUW JAAR EN DE BESTE WENSEN!!!!

Met mijn paardje gaat het weer redelijk dacht ik zo. Gister ochtend heeft hij nog 2 spuiten gehad. Hij wilde niet drinken, en ik denk dat dat ook de oorzaak is geweest van die gasophoping. Hooi eten, brokken en niet drinken.... :n Met sneeuw eten krijgen ze echt niet genoeg vocht binnen. Hij krijgt nu een afgemeten emmer water 's nachts op stal, nat hooi en wat slobber. Ik zag hem vanmorgen eindelijk weer normaal drinken tussen het hooi eten door. *\o/* Het was ook te zien hoor, aan zijn mestballen; die waren eerst heel klein droog en fijngeperst met vezels van het hooi. Nu zijn het weer normale mestballen. Vandaar dat ik ook dacht dat hij te weinig water dronk. Gaskoliek schijnt momenteel bij veel paarden voor te komen doordat ze te weinig water drinken, zeker als ze overdag in de wei staan.

Het is hier nu behoorlijk dooi en het pad wordt na 1 nachtvorstje 1 grote ijsbaan verwacht ik!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:37

BESTE WENSEN!!!!!!!! :D ;) :P :9 :z *D 8-) <3

Bravura, blij dat het wat beter gaat met je paardje!!

Als de dooi echt doorzet, moeten we het topic dan sluiten? :P

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:49

De beste wensen allemaal!

Eindelijk begint het hier ook groen te worden... Met een beetje geluk kunnen we woensdag weer lessen :D!
Ik hoop dat de dooi nu gewoon blijft en dat we geen vrieskou meer krijgen maar ben er een beetje bang voor.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:03

Darkness85 schreef:
Ik heb er ook al dik een maand niet op gezeten. Tenminste dat denk ik. Wanneer begon het nou met sneeuwen? Weet iemand dat nog? De precieze datum? Ik stap gewoon elke dag 20/30 min over de weg met hem. Een beetje sneeuw is niet erg. Hij heeft geen ijzers. Dus hij glijd niet zo gouw op zn snuf. IJzel is een ander verhaal. Dan komt hij niet verder dan z'n 2,5u paddock met 2 vriendjes.

Ik heb het even gegoogled... Ergens staat: Ook al zijn er maar enkele centimeters gevallen op maandag 29 november.... Zal het dan 29 november zijn geweest? Dan ligt er al ruim een maand sneeuw |o

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:20

Voor iedereen de beste wensen voor 2011!

Hier is het nog steeds helemaal wit in weide en rijbak, onderlaag in een groot gedeelte van de wei is nu aan het ontdooien, de rijbak is wel nog bevroren die krijgt wat meer wind mee. En het regent hier al een hele poos een beetje, daardoor slinkt de sneeuwlaag nu hopelijk wel snel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:26

Volgens mij begon het bij ons op zaterdag 4 december voor het eerst te sneeuwen dat het ook echt bleef liggen. Ik moest namelijk die dag op concours en ik weet nog dat ik snel wegging omdat het begon te sneeuwen en het daar na de L2 is afgelast om de sneeuw.

En ook van mij uiteraard een heel goed en gezond 2011 gewenst!!!

Hier dooit het ook flink. Hopelijk thuis in de bak ook. Maar vannacht gaat het weer vriezen dus ik wil niet zien hoe het er dan uit ziet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:31

27 November lag er sneeuw in Groningen en toen vroor het ook al een poosje, duurt me nu allemaal veel te lang, rijbaan/paddock is nu een zwembad met ijslaag op de bodem.
Gisteren een heel stuk sneeuwvrij gemaakt en vanmorgen al uren bezig geweest met geulen hakken zodat het water de sloot in kan lopen, bah, moe. IEDEREEN EEN GEWELDIG VORST- SNEEUWVRIJ 2011.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:48

Mijn paard staat overdag 12 uur in de paddock: 1/3 beton, 2/3 zand, daar lopen ze zelf voorzichtig als ze dat nodig vinden, maar ze galloperen er ook rustig op los :P
Bij ons is er alleen een buitenbak, maar die wordt zo goed onderhouden (gestrooid, gesleept, goede drainage) dat we er zelfs met deze sneeuw/dit weer bijna altijd prima in kunnen rijden. En dan ben ik echt super super voorzichtig wat de bodem en mijn paardje betreft!

Maar natuurlijk heb ik toch liever de zomer, als de bak weer perfect is (en het wat warmer is :brr: )

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:12

Illusion1990 schreef:
Darkness85 schreef:
Ik heb er ook al dik een maand niet op gezeten. Tenminste dat denk ik. Wanneer begon het nou met sneeuwen? Weet iemand dat nog? De precieze datum? Ik stap gewoon elke dag 20/30 min over de weg met hem. Een beetje sneeuw is niet erg. Hij heeft geen ijzers. Dus hij glijd niet zo gouw op zn snuf. IJzel is een ander verhaal. Dan komt hij niet verder dan z'n 2,5u paddock met 2 vriendjes.

Ik heb het even gegoogled... Ergens staat: Ook al zijn er maar enkele centimeters gevallen op maandag 29 november.... Zal het dan 29 november zijn geweest? Dan ligt er al ruim een maand sneeuw |o

Ik weet wel dat het nog november was. Maar niet meer precies wanneer... :+

@: Eowyn04: 34 is nog helemaal niet oud joh. Niet zo miepen hoor. :Y)

@ Knollentuin: Thx voor je antw 2 pagina's geleden. :D

Ik kan nog steeds niet rijden. Onze bak is nog steeds stijf bevroren. Maar dat komt omdat onze bak echt zijknat was toen het ging vriezen. En al dat water zit er nu dus nog steeds in. Maar dan in ijsvorm. En omdat het bij ons een open vlakte is dooit t ook niet zo snel. Het waait er altijd. En tis er altijd kouder. Dus ik ben bang dat ik pas weer fatsoenlijk kan rijden tegen de lente. Maar de weg is wel goed te doen. Dus misschien dat ik binnenkort een keer een buitebritje waag over de weg.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:39

Oh ja, lekker naar buiten zonder glibberdebibber, llijkt me heerlijk! Het wordt het al aardig soppig, maar de bak is goed gedraineerd en de sneeuw heeft ook goed geisoleerd, zodat de ondergrond weinig water bevat.

Morgen maar eens gaan kijken. Door de heftige oud-en-nieuw moet ik vandaag even bijkomen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:03

:brr: |De winter is nog niet voorbij maar pas net begonnen! Een beetje dooi wil toch nog niet zeggen dat we het topic sluiten!? :D
Als het groen is mag het voor mij een tijdje groen blijven, tenminste, als er dan sneeuw moet vallen mag het wel rond 0 blijven maar niet kouder!!! {x)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:25

nou bij ons is alles weer groen... de bak is wel nog wat hard maar de sneeuw is in elk geval weg.. Nu nog paar dagen wachten totdat de toplaag weer ontdooit is en dan kunnen we weer rijden

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:53

wij hebben hier van de week door de dooi 1 dag niet kunnen rijden,de ijsplaat die onder het zand lag begon door te breken op het moment dat de paarden erop liepen,verder deze vorstperiode heel goed doorgekomen...en we staan klaar voor de volgende :D ik geloof er niks van dat we het hiermee gehad hebben := de winter is net 10 dagen begonnen....

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:00

Deze week hebben we hier nog lichte nachtvorst. ,maar volgende week blijft het s'nachts ook boven 0. Misschien gaan de waterleidingen dan ook ontdooien, of duurt dat langer. Ik wil zo graag naar buiten met m'n beessie, maar tot nu toe was de weg te glad.

Enne Knollentuin, ik voel de lente al in mijn tenen, dit kan niet meer stuk!!!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:05

haha ,ja ik voelde m ook met dat zonnetje erbij,maar ik vertrouw geen enkele fluitende vogel ...
en hier was de waterleiding er ook weer op sinds eergister ,had ik me daar toch een waterballet vannacht om half 1 op stal...heb me vandaag de halve middag de pleu...gewerkt om de twee ondergelopen boxen leeg te trekken..happy new year..nu alles weer met de hand water geven en morgen op zoek naar een bouwmarkt 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:38

Halleluja, alle ganzen vlogen vandaag in grote groepen naar het noorden, de warmte komt eraan!!!!!!!!!!!!!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:48

En paar weken geleden vertrokken ze richting het westen en toen zei pa nog: het blijft nog wel ff koud want ze vliegen naar het westen. Dus laten we hopen dat de ganzen weer gelijk hebben.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:49

Ik heb mijn paardje op natuurlijke hoefjes.. Veel grip, ik heb nog in galop op de stroeve sneeuw gereden :)
Het spek van gisteren, dat doe ik natuurlijk niet, maar wat sneeuw of brokkelig ijs..