Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:06

Bloodymary schreef:
Haha, het is toch nog echt veel te warm voor dekens. Ook 's nachts, gisterenavond om 22.00 uur was het nog 19 graden....

Klopt, maar ik heb de deken uit ellende opgedaan wegens de overvloed aan muggen. Mijn paard ging van ellende bijna op de grond liggen omdat hij overal jeuk had. Zijn deken opgedaan en hij stond gelijk weer rustig :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:08

hier was het 14 hoor ;-)
Ik wil morgen beginnen met een 0 grams.
Paarden stonden afgelopen dagen gewoon te zweten van de warmte in de wei.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:11

Bloodymary schreef:
Haha, het is toch nog echt veel te warm voor dekens. Ook 's nachts, gisterenavond om 22.00 uur was het nog 19 graden....

Hier is het vannacht 13 graden geweest en gisternacht 12.
Die van mij hebben een heerlijk dun vachtje en zweten niet snel onder de dekens. Ik kan ze gelukkig heel de dag in de gaten houden (en dus onder hun deken voelen) of ze het te warm krijgen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:50

superwoman schreef:
Bloodymary schreef:

Hier is het vannacht 13 graden geweest en gisternacht 12.
Die van mij hebben een heerlijk dun vachtje en zweten niet snel onder de dekens. Ik kan ze gelukkig heel de dag in de gaten houden (en dus onder hun deken voelen) of ze het te warm krijgen.

Maar meteen 200 gram erop doen? Paarden hebben het vaak niet eens koud.. wat doe jij er in de winter dan op als je er nu al een 200 gram op gooit? :\

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:06

Meer op gooien, ligt voor de hand.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:48

xx_Kelly_xx schreef:
Maar meteen 200 gram erop doen? Paarden hebben het vaak niet eens koud.. wat doe jij er in de winter dan op als je er nu al een 200 gram op gooit? :\

Gaat er niet om of ze het koud hebben, maar dat ze geen dikke wintervacht gaan aanmaken.
Ik pas mijn dekens aan hoe ze op het weer reageren. Je ziet snel genoeg wanneer de haren rechtop gaan en zorg ervoor dat ze zeker niet gaan zweten onder de dekens. Mijn shetjes hebben alweer een aardige teddy-vacht en echt koud is het natuurlijk nog niet geweest.

idd ladylay :D

__Carmen__

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:39

Die van mij heeft nu een ongevoerde regendeken op. Gewoon omdat ze slecht weer voorspellen voor de komende dagen en ik haar liever niet zeiknat uit de wei haal :n Er komen nu sowieso maanden aan waarin het normaal gesproken veel regent, dus het regendekentje blijft lekker op. En als het echt koud wordt gaat er een 200 grams op, bij extreme kou nog een onderdeken erbij. Ze heeft een vrij dikke vacht dus geen hele dikke dekens nodig.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:53

Vanmiddag heb ik de regendeken er weer even af gehaald.
Na en tijdens het longeren leek ze wel oververhit, ze kon haar warmte totaal niet kwijt! Dus de tuinslang erop, vond ze heerlijk. Daarna met exceemhals om de wei in. Het was al aan het regenen, nu loopt ze nog lekker zo in de bak. Volgens mij vind ze het wel lekker. Straks op stal maar drogen en daarna de regendeken er weer op.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:19

Tess heeft ook een regendekentje op, Amigo Light, zonder voering. Zo is ze beschermd tegen het ergste vieze weer en blubber. Een gevoerde krijgt ze dit jaar nog niet op. Ze is pas 3,5, hoeft nog niet zwaar aan het werk of zo dus dat ze misschien wat meer haar krijgt is geen bezwaar.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:14

Nu pas een deken opdoen tegen de wintervacht ben je al te laat, dat moet je al doen vanaf Juli. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:21

Jooon schreef:
Nu pas een deken opdoen tegen de wintervacht ben je al te laat, dat moet je al doen vanaf Juli. ;)

Wat is dat nou weer voor onzin.

Mijn paard heeft nooit een wintervacht, krijg reacties als: "Goh is die geschoren?" en ik begin pas met dekens als het 's nachts onder de 10/12 graden komt. En dat is meestal half september/begin oktober.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:25

Ik denk dat dat heel erg per paard verschilt. Er staan idd paarden bij ons op stal met heel weinig vacht, maar de pony's, ook die van mij, hebben toch al wat meer haar :) (zijn echte koudbloeden, shetlander, tinker, haflinger en die van mij is een kruising)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:25

mijn fjorden staan dus al week of 3 met ongevoerde regendeken op, ok muv die ineens snikhete dagen, vandaag heb ik beide heern een jachtmodelltej geschoren omdat ze mega dikke vacht al hebebn en na het werk als zeiknat zijn en dus de warmte zo goed als niet kwijt kunenn, ze staan nu dan gedeeltelijk geschoren onder hun 0 grams regendeken, o mijn mannen staan snachts wel op stal

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:47

Klasien schreef:
Vanmiddag heb ik de regendeken er weer even af gehaald.
Na en tijdens het longeren leek ze wel oververhit, ze kon haar warmte totaal niet kwijt! Dus de tuinslang erop, vond ze heerlijk. Daarna met exceemhals om de wei in. Het was al aan het regenen, nu loopt ze nog lekker zo in de bak. Volgens mij vind ze het wel lekker. Straks op stal maar drogen en daarna de regendeken er weer op.

Hier nog een. Ik was vandaag laat, moest haar wel trainen (al 2 dagen niets gedaan), maar ook zij bleef best een tijd warm. Ik haat regen, want krijg dan je paard op temp gestapt en droog zodat er weer een regendeken op kan. . Want ja, zo warmig durfte ik haar ook niet bloot te laten voor de nacht. Ik was om 20.00 uur op stal terug (was al ruim een half uur aan het nietsen en stappen in de binnenbak wachten tot het droog was om naar huis te gaan) en om half 10 weer in het land gezet. Ben wel even zoet geweest met stappen onder het afdak van de koeien enzo. Ik heb de tijd en vind het heerlijk in het donker op stal (gave bliksem zo de polder in kijkend) dus dat is geen straf :) Zat nog te twijfelen haar zonder te laten omdat het best warm is nog, maar dat durfte ik niet aan met regen en warme getrainde spieren die dan te snel afkoelen. Morgen ochtend gaat hij weer af overdag, zijn dan maar buitjes als het goed is. Vandaag heeft ze ook bloot gestaan ondanks de buitjes. Zachte temperaturen, weinig wind en buien zijn niet erg.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:17

Noah krijgt een deken om zodra ik met een jas aan buiten ga rijden, dus als het onder de 10 graden is. Nu staat meneer nog gewoon zonder deken buiten, kan ie best hebben, hij staat ongeveer 4-5 uurtjes per dag in de wei. Met veel regen gaat hij ipv naar op wei een uurtje in de paddock.

misschien moet ik maar wel eens mijn dekens op gaan halen, ik heb ze 2 maanden geleden laten wassen en nog steeds geen tijd gehad ze op te halen!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:22

Die van mij hebben nu al 2 of 3 dagen geen deken meer op. Heb ze er weer afgehaald. Was veel te warm.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:26

hier staan ze sinds vandaag onder een 0 grams.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:17

Mijn paard heeft sinds afgelopen nacht een zomerdeken op. Overdag heeft ze niks op, en dus alleen 's nachts een dun deken :)
Haar winterdeken krijgt ze nog lang niet op. Veel te warm nog.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:22

Hier ook 's nachts een fleece'je op. Overdag niets, daar is het nog te warm voor. En tegen een beetje regen kan ze heus wel tegen.
We proberen het scheren zo lang mogelijk uit te stellen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:26

250 grams sinds gister.
Komt van een 100/150 grams af.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:49

Dioos heeft nu een regendeken op, de afgelopen 2 warmere dagen een eczeemdeken en vanavond krijgt ze haar 100gr op. Ze heeft alleen al zo'n onwijs dikke vacht, dat wordt alweer snel scheren.

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:50

Flosje446 schreef:
Dioos heeft nu een regendeken op, de afgelopen 2 warmere dagen een eczeemdeken en vanavond krijgt ze haar 100gr op. Ze heeft alleen al zo'n onwijs dikke vacht, dat wordt alweer snel scheren.

Wat voor 100 gram deken heb je? Ik zoek een 100 grams stal/onderdeken maar kan het nergens vinden :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:55

de dunne Dominick dekens zijn ook rond de 100 grams, en super als onderdeken te gebruiken

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:00

Nouvel schreef:
de dunne Dominick dekens zijn ook rond de 100 grams, en super als onderdeken te gebruiken

oo kijk deze zijn dus niet waterdicht ( als ik het goed begrijp?) waar kun je deze kopen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:11

ze zijn er in staldeken versie en in waterdichte versie...

ik gebruik de staldeken eigenlijk altijd als onderdeken onder mijn waterdichte dekens...

www.dominick.nl