[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Ik gebruik het niet. Ook als het regent niet. Even een handdoek over mn paard en deken weer op.
Vind het belangrijk dat ze de warmte kwijt kan tijdens het werk en ik het volledige lichaam kan zien. We staan niet stil dus ze zal niet teveel afkoelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Ik gebruik er eentje met longeren of wandelen als het regent. Hij heeft een hele dikke vacht, maar kan niet tegen regen (artrose en PPID), dus ik moet hem wel droog houden zodat de regendeken weer op kan.

Ik heb er twee gehad, beide 0 grams. De eerste had een fleece voering maar dat vond ik niks. Te stroef voor een paard dat je juist flink in beweging zet. De gladde voering geeft veel minder wrijving.

Over diktes durf ik niks te zeggen. 0 gram is hier natuurlijk echt al bijna teveel met een dikke vacht. Geschoren zou je misschien denken aan een dunne voering, maar ook weer niet veel. Je hebt niet voor niks geschoren denk ik dan. Dus ik neig als advies naar 0 grams tot hooguit 50 grams en dan een gladde voering.

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Heeft iemand hier ervaring met Back on Track winterdekens/liners? Hoe is de pasvorm en wordt er daadwerkelijk een verschil gemerkt met het welltex materiaal ten opzichte van een gewone deken?
Ik twijfel een BoT liner te bestellen voor onder m’n Horseware buitendeken. De Horseware liners zitten hem helaas niet prettig. -O-

Binkie_Eline

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Ik heb voor het longeren een ongevoerde 0 grams stapmolendeken, gewoon echt voor de regen en evt wind. Heb ook een fleece gevoerde uitrijdeken, die gebruik ik wel eens met instappen maar liever gebruik ik dan een zweetdeken.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

Man ik baal dat de ionic niet in XL bestaat.

Stel dat ik een Liner een maat groter aanschaf zou dat niet helpen aangezien deze niet lang komen?

Maar dan de volgende vraag.. een gewone liner (6’3) past die dan wel onder een 6’0 XL deken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

Ik heb hier de dryliner.
En betreft breedte gaat dat wel met een liner heb ik het idee.
Maar die sluiting, mijn paard komt daar niet mee uit en drukt die zo hard naar beneden dat de deken op de schoft drukt.
En dat doet de xl liner niet

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

Nu je het zegt heb ik ook de dryliner maar die laat ik niet op zeg maar. Misschien daarom nooit wat gemerk. Maar het zou wel we bedoeling zijn dat de ionic liner altijd opligt.

Maar niet riskeren dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

Maar laat je die nooit opliggen omdat hij net niet lekker past of om en andere reden?

Jou paard is natuurlijk de mijne niet.
Als bij die van jou de halsaanzet net wat hoger zit heb je dat probleem wellicht ook niet.