[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:53

Yvank_ schreef:
Die deken is inderdaad veel te groot... Het is een onderdeken he die hoort wat kleiner te zijn. Zo gaat die in beweging gegarandeerd trekken aan de schoft.

Ok maar hij is niet echt te lang voor mijn gevoel, lastig dit.
Heb ook echt geen geld om een hele nieuwe set te kopen nu..
Als ik het geld dan heb over een paar maanden heeft ze ze vast niet meer nodig en volgend jaar is ze misschien wel in deze gegroeid -O-

ElSea

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:02

Ik vind hem ook niet mooi passen, het nekgat is te krap voor zover ik kan zien en de rest van de deken te groot. Als ik jouw paard zo zie zou ik eens de highliners van Harry's horse proberen. Mooi ruim nekgat en vallen verder ook mooi kort en compact.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:08

Ik vind de liner ook te groot. Misschien kun je tweedehands kijken? Worden regelmatig te koop aangeboden.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:16

Ik vind hem zo op de foto ook echt te groot.. Maar kan je deze liners niet verkopen en daarvan andere dekens kopen? Zie ze op FB regelmatig verkocht worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:27

Liners zijn regelmatig 2e hands te koop.
Deze is echt te groot.
Steekt 'ie ook niet uit bij je buitendeken of heb je die ook heel groot?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:03

Nouvel schreef:
Liners zijn regelmatig 2e hands te koop.
Deze is echt te groot.
Steekt 'ie ook niet uit bij je buitendeken of heb je die ook heel groot?

Dat die te groot was wist ik, was ook al op zoek naar een nieuwe maar heb er eigenlijk te weinig geld voor gezien ik wel iets van kwaliteit zou willen.

Ze heeft nu 6'3" op en die staan wel regelmatig te koop maar 6'0" bijna nooit.
Daarnaast is ze nog in de groei dus weet niet of ik het durf nu een maat kleiner te kopen met verlies om dan weer een maat groter te moeten hebben voor volgende winter :(

Dit was het eerste wat ze een beetje leek te passen ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:06

Ik heb een paar weken al mijn 6.0 horseware dekens en liners te koop gehad hier op bokt, op fb en op mp.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:07

Helaas past bij mijne deze rhino ook niet mooi :(
Bleek achteraf ook een ouder type te zijn en de sluitingen voor zitten veel te laag en te ruim
Qwa rug en kont ligt de deken heel fijn en bij de schoft ook.
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:09

Nouvel schreef:
Ik heb een paar weken al mijn 6.0 horseware dekens en liners te koop gehad hier op bokt, op fb en op mp.

Kan zeker, maar uiteraard hebben mensen dat alleen te koop als ik er niet naar op zoek ben..
Zou nu ook alleen kunnen inruilen, anders zit ik zonder want moet de oude eerst verkopen denk ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:11

liekec schreef:
Ik vind hem ook niet mooi passen, het nekgat is te krap voor zover ik kan zien en de rest van de deken te groot. Als ik jouw paard zo zie zou ik eens de highliners van Harry's horse proberen. Mooi ruim nekgat en vallen verder ook mooi kort en compact.

Die vind ik er juist uit zien of hij een heel kleine halsopening heeft op de fotos in de webshops.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:42

Heeft jouw merrie zo'n enorme hals dan azmay?
Onze lusitano en arabo fries staan ook gewoon met deze liners onder hun Rambo dekens, of met de Amigo insulators.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:43

Azmay schreef:
liekec schreef:

Die vind ik er juist uit zien of hij een heel kleine halsopening heeft op de fotos in de webshops.

Is echt heel laag. Heb zelf een paard met een hele lage halsaanzet en zelfs daar zit hij perfect. Wil je dat ik morgen een foto maak ervan?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:52

liekec schreef:
Azmay schreef:

Is echt heel laag. Heb zelf een paard met een hele lage halsaanzet en zelfs daar zit hij perfect. Wil je dat ik morgen een foto maak ervan?

Die HH hebben zitten idd erg ruim bij de nek, de mijne paste daardoor ook niet maar zou voor die van jou dan wel eens goed kunnen passen :)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:03

de liner is echt te lang. ik zou inderdaad wel 2 maten kleiner durven te gaan. De Harrys Horse Highliner vond ik ook altijd een fijne deken. De liners 2ehand zijn redelijk vaak via Facebook of marktplaats te koop en anders agradi met een kortingsbon? Laatst zag ik ook iemand die had een eenpersoonsdekbed als onderdeken gedaan en dan met een elastische singel onder de buitendeken, Misschien nog ene idee ?

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:22

smurffie schreef:
Als ze opzij schuiven is het waarschijnlijl meer een zaak van je paard recht richten. Als de bespiering heel scheef is heeft dat invloed op de dekens.

Kip of het ei ? Er is sws wel verschil tussen verschillende dekens.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:54

Net de 0 grams opgedaan
Ze stond te zweten onder de 200 grams.
Binnenkort maar eens 0 grams dominick halen. Helaas hebben ze alleen nog xs en s.

Was altijd heel tevreden over de BR 0 grams, die nu op ligt, dus kan best zo.

FloorVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:57

Heb ook even een vraagje over eczeemdekens. Mijn pony is een haflinger met een zware vorm van zomereczeem, en zou toch tegen het einde van de winter een nieuw deken willen aanschaffen. De vorige dekens heeft ze jammer genoeg allemaal kapot geschuurd. Ik zoek dus een deken met een stevige stof! Ook begeeft de velcro het bij mij heel erg snel, waardoor het halsstuk niet meer toekan. Hebben jullie tips voor een goed merk van eczeemdeken, met zo weinig mogelijk velcro en een stevige stof? Prijs heeft geen belang ;) bedankt! :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:24

Mijn pony heeft ook hh highliner en de highliner thor. Ligt hem heel goed! Ook met grazen absoluut geen dicht geknepen luchtpijp. Mijn smalle ilepiele magere paardje past ze perfect al moet hij ze wel op het smalst afgesteld hebben en dat wordt wel een beetje rommelig. Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:26

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:44

Vriendin van mij gebruikte al jaren terug de HH highliners onder haar Rhino deken, dat beviel haar goed. Maar ik zie meer tweedehands liners in de verkoop dan de highliners, maar je kan je ogen open houden voor beide opties natuurlijk. Of nog even doorbijten, hoewel je nooit weet wat het weer gaat doen in ons kleine kikkerlandje natuurlijk :=

FloorVR schreef:
Heb ook even een vraagje over eczeemdekens. Mijn pony is een haflinger met een zware vorm van zomereczeem, en zou toch tegen het einde van de winter een nieuw deken willen aanschaffen. De vorige dekens heeft ze jammer genoeg allemaal kapot geschuurd. Ik zoek dus een deken met een stevige stof! Ook begeeft de velcro het bij mij heel erg snel, waardoor het halsstuk niet meer toekan. Hebben jullie tips voor een goed merk van eczeemdeken, met zo weinig mogelijk velcro en een stevige stof? Prijs heeft geen belang ;) bedankt! :)

Is de Rambo Sweet Itich een optie? Een stuk stevigere materiaal, alleen weer niet zo ingepakt als de gewone eczeemdekens.. Zelf geen eczemer dus gelukkig geen ervaring mee.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:56

FloorVR schreef:

Absoluut snuggy hoods. Mijn halsdeken gaat nu het 3e seizoen in, en is ondanks 24/7 buiten in het seizoen als nieuw.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:12

Ik heb toevallig nog een higliner 300 gram maat 195 over voor de geïnteresseerden.

Ik ben er zelf echt super tevreden over, de enige deken die echt super op z'n plek blijft zitten. Moest de andere onderdekens altijd naar voren trekken, deze ligt na 32 uur zelfs nog perfect, en die van mij rolt, speelt en rent heel wat af.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:19

ik had een setje horseware liners overgenomen van iemand, maar helaas; zelfde probleem als ik heb met de meeste dekens; halsopening veel te groot...

Zijn 2 liners van horseware, 1 x 100 grams die is een aantal x gebruikt en 1x 200 grams die is nog nieuw. Beide zijn schoon, alleen de 100 grams heeft heel even op ons paard gelegen.
Maat 6.6 of 198... dus als er nog iemand interesse heeft? :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:45

liekec schreef:
Ik heb toevallig nog een higliner 300 gram maat 195 over voor de geïnteresseerden.

Ik ben er zelf echt super tevreden over, de enige deken die echt super op z'n plek blijft zitten. Moest de andere onderdekens altijd naar voren trekken, deze ligt na 32 uur zelfs nog perfect, en die van mij rolt, speelt en rent heel wat af.

2 maten te groot, jammer :')

Diva heeft niet eens zo'n enorme hals maar wel een lage aanzet, haar moeder heeft wel een belachelijk ruime halsopening nodig dus ik vrees dat dat bij Diva ook nog wel iets erger gaat worden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:49

ik heb juist het tegenovergestelde probleem, das ook wel heel lastig hoor :) de bucas dekens zijn tot nu toe echt de enige dekens die op hun plek blijven liggen.