Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lara schreef:Oh jee.. Een dekenvraag, of nouja..
Mijn paardlief heeft altijd schuurplekken op de borst van dekens. Gevoelig huidje is t. Alle pasvormen geven sooner or later kale plekken helaas en ook een borstbeschermer maakt het alleen maar erger. Sinds vorige winter staat hij onder bucas wat hij ontzettend lang vol houd. Maar dan krijgt hij nu -nadat hij er sinds +- oktober al onder staat- ineens wel weer schuurplekken terwijl er eigenlijk niks veranderd is.
Ik hoef geen dekenadvies maar ben wel benieuwd waarom nou juist nu? Ook omdat hij in november geschoren is en toen weer geen last had..
Lara schreef:Ik ben dus niet opzoek naar een andere deken. Heb ook al eens Horseware geprobeerd ja, het is echt door zijn gevoelige vacht. Hij heeft ook van halsters etc snel plekken.
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat hij nu binnen 2 weken ineens intense schuurplekken kan krijgen na 2/3 maanden al onder te zijn.
MoniekV schreef:Lara schreef:Oh jee.. Een dekenvraag, of nouja..
Mijn paardlief heeft altijd schuurplekken op de borst van dekens. Gevoelig huidje is t. Alle pasvormen geven sooner or later kale plekken helaas en ook een borstbeschermer maakt het alleen maar erger. Sinds vorige winter staat hij onder bucas wat hij ontzettend lang vol houd. Maar dan krijgt hij nu -nadat hij er sinds +- oktober al onder staat- ineens wel weer schuurplekken terwijl er eigenlijk niks veranderd is.
Ik hoef geen dekenadvies maar ben wel benieuwd waarom nou juist nu? Ook omdat hij in november geschoren is en toen weer geen last had..
Horseware al geprobeerd? Deze dekens passen op heel veel paarden en hebben een gladde binnenkant wat schuurplekken voorkomt.
Mijn paarden hadden ook vaak last van schuurplekken maar dat is met deze dekens verleden tijd
Riddershow schreef:Even vraagje aan ervaren dekenaarsIk heb 2 paardjes die ik onder een deken wil gaan zetten. Ze vallen deze winter wel erg terug in. Maar ze hebben dus al wel een wintervacht. Welke dikte is verstandig? Het liefst werk ik gewoon met 1 dikte deken door het jaar9winter) heen, maar wil ook niet dat ze straks het koud hebben onder een te dunne deken als de vacht geminderd is.