Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kyola schreef:SteffiiY schreef:Ja, vorige winter was het een keertje -12 gemeten toch? bah!
Ja, als het echt zo koud weer word is het max wat ik opheb 400 grams. als je nu al 200 grams op heb, en het word nog 4x zo koud.. lijkt me niet helemaal te kloppen.
Inderdaad, hoeveel dekens moet je op gaan leggen als het écht koud wordt?
aerdenhout1 schreef:Ik was gisteravond even op onze nieuwe locatie ( ik ga binnenkort een andere stal overnemen) en tot mijn grote verbazing stonden daar de meeste al onder een dek. Zelfs de Shetlander had een dek op???
Een Fries een eczeem deken en daar overheen een ander stal dek....OEI.
En dat met een temparatuur van boven de 10 graden....... ik ben er in elk geval geen voorstander van!
SteffiiY schreef:Het spijt me maar nu paarden al met een 200 grams opzetten? wat gaan jullie dan wel niet opdoen als het van de winter weer -12 word?
roxiie schreef:De een laat z'n paard nu met niks of 0 gram op staan en scheert 'm vervolgens kaal, de ander kiest er voor om nu al wat meer grams op te doen en niet te scheren.
Ieder zo z'n eigen keuze lijkt mij zo.
jesito schreef:Pantykous schreef:Het maakt ook verschil wat voor dekens je op hebt. Sinds ik Rambo's gebruik heb ik nooit meer chagrijnige dieren met dekens op doen. Gewoon omdat die zoveel beter liggen.
Die liggen alleen niet zo lekker in mijn portemonee
amber_steph schreef:Weet iemand misschien goedkope dekens in maat 205?
Is namelijk voor een paard die best mager is, en dekens nodig heeft voor de warmte.
Regendeken en zweetdeken hebben ze al