[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Ik heb een Bucas therapy deken 0 grams. Welke deken voor erop (op de 0 grams therapy deken dus :D ) raden jullie aan om zo een winterdeken te creëren? Normaal gesproken staat mijn pony onder 300 gram in de winter.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen :Y) .
Geen idee hoe en wat, maar de pony stond zonder deken op stal en de deken lag ineens voor de stal en deze was nat en modderig.
Pony was nog wel schoon, dus ze kan hem niet lang af gehad hebben...

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Even binnenvallen met ( natuurlijk) een deken vraag.
Sorry als al geweest is, kon zo snel geen antwoord vinden maar niet alles gelezen

Zoek deken voor ouderwets type Fries met flinke schouders. Niet zo zeer een zware hals. Is dan toch big Neck beste optie?
Nu geprobeerd; bucas 205 ligt redelijk, beetje lang. Bucas 195 lengte goed maar super strak om schouders echt niet fijn.
Amigo ook te strak rond schouders en niet mooi rond rug

Had bijna de fryskware gekocht maar kom er zoveel negatieve reacties tegen over de waterdichtheid en service dat ik dat niet aandurft. Paard staat 24/7 buiten dus de waterdichtheid is erg belangrijk

Als iemand DE tip heeft alvast super bedankt!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Josien_ schreef:
Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen :Y) .
Geen idee hoe en wat, maar de pony stond zonder deken op stal en de deken lag ineens voor de stal en deze was nat en modderig.

Met alle riempjes nog vast?

Dat deed onze pony vroeger ook todat we beensingels tussen de achterbenen door kruisten toen nooit meer af gedaan

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Symke schreef:
Josien_ schreef:

Met alle riempjes nog vast?

Dat deed onze pony vroeger ook todat we beensingels tussen de achterbenen door kruisten toen nooit meer af gedaan

Alles nog vast behalve twee klittenbandjes van de voorsluiting. Dat heeft ze 2 jaar geleden ook al eens gedaan, maar vorig jaar helemaal niet dus hopelijk is het weer een eenmalig ding }:0

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Josien_ schreef:

Die van mij heeft dat 1x gedaan, toen had ze het te warm

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Zou natuurlijk ook kunnen, ze had een ongevoerde regendeken op ivm regen momenteel maar gisterenmiddag was het ineens best lekker zonnig {:} .

Laura_

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:46

Ik heb die van mij gisteren ook weer afgehaald. Sowieso wil ik haar het liefst zonder hebben staan, maar zaterdag was ze niet helemaal comfortabel met de regen. Dus onder regendeken gezet. Nu weer lekker zonder en nieuwe poging. Als ze volgende week met de regen weer staat te rillen, blijft ze onder haar deken het eerste jaar. Opgegroeid in Ierland, dus zou iets gewend moeten zijn, maar blijft even aftasten zo'n eerste winter met een nieuwe pony