[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:47

Haf_Woezel schreef:
Gelijk gaan zoeken naar ionic, helaas geen XK versie :(

Nee helaas niet.
Maar de staldeken met borst verlenger gaat misschien wel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

Ik heb de Ionic liner nu een paar jaar en gebruik hem echt als 100gr deken, merk dat ze er goed warm onder blijven.

Hebben mensen hier een schoftbeschermer in hun horseware deken laten maken? Zo ja, op welke manier?
Het gaat mij vooral om bescherming van het randje wat de manen schuurt, maar mocht het ook de schoft een beetje extra beschermen is dat mooi meegenomen.

SharonIndezz

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Iemand die mij een antwoord kan geven op onderstaande vraag

Ik wil voor mijn merrie graag de Rambo Ionic 100 outdoor bestellen, maar nu is het zo dat ik twijfel over de maat, ze draagt van Amigo Hero 2.15, Bucas 2.15 is te klein/kort, maar Lemieux 2.15 is weer veel te groot :') welke maat zouden jullie adviseren?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

Oh ik bedenk me nu dat ik inderdaad de Rambo Ionic heb, die is ook echt dikker :') .
Van de Liners, waaronder de Ionic, heb ik overigens dezelfde maat als de horseware bovendekens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Ik heb een ionic liner van 50 gram en een gewone liner van 100gram. De 50 is bij mij echt wel dunner en ze voelen er kouder onder.
Merk overigens niks van het ionic effect. Vind gewoon handig om een 50 grams te hebben.

edit: ik heb het dan over de nieuwe ionic-liners. Rambo had al jaren een Ionic liner die was wel stuk dikker, volgens mij een 100gram ook (heb ik ook gehad)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

SharonIndezz schreef:
Iemand die mij een antwoord kan geven op onderstaande vraag

Ik wil voor mijn merrie graag de Rambo Ionic 100 outdoor bestellen, maar nu is het zo dat ik twijfel over de maat, ze draagt van Amigo Hero 2.15, Bucas 2.15 is te klein/kort, maar Lemieux 2.15 is weer veel te groot :') welke maat zouden jullie adviseren?

Bedoel je de horseware? Ik zie specifiek van Rambo alleen een staldeken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:33

Deze bedoel ik:

Afbeelding

Had een webshop om advies gevraagd, en die raden de 2.15 aan, net als de merrie haar amigo dekens, heb hem inmiddels besteld, ben benieuwd of hij past

Edit: Horseware dus, geen idee hoe ik aan Rambo kom :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:12

Waar wassen jullie de dekens? Ik wil de dekens eigenlijk bij het tankstation wassen met waterdicht spul van Kruidvat...

Alleen bij ons tankstation zit er automatisch al wasmiddel bij het programma. En qua temperatuur kan ik kiezen uit 15, 40 of 60 graden...

Lijkt me niet ideaal...?
Het betreft wasmachines van Wash Me.
Weet ook niet of mijn 200 grams deken in een gewone 9kg machine past...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Ik breng ze weg en de enige deken die ik wel eens zelf was is de regen vliegendeken maar dan wel met kwalitatief spul en geen kruidvat oid want daar heb ik hele slechte ervaringen mee.

Maar als je niet thuis kan wassen, wat eigenlijk heel lastig is in eigen machine te groot en zwaar, zou ik ze wegbrengen en niet in zo'n machine waar je deze keuzes hebt die niet passend zijn. Je verpest ze als je het niet goed doet of geen goede spullen gebruikt.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:59

Ik breng ze ook weg naar een speciale wasserij. Ze gebruiken daar speciaal wasmiddel (Horseware of Bucas) en ze worden aan de buitenlucht gedroogt.
Ik zou ze niet in mijn eigen wasmachine stoppen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Nee het tankstation gaat 'm dus helaas ook niet worden. Ik las (ik denk in een ander topic) diverse verhalen van mensen die zelf hun dekens wassen en waterproof maken met o.a. waterproof wasmiddel van kruidvat :) Dat wilde ik eigenlijk ook proberen... maar helaas zal dat dus niet goed gaan bij ons tankstation

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Ik vertrouwde veel wasserijtjes niet. Las overal over waterdicht maken en met een Bucas en later Horseware werd uitsluiten wassen met Bucas Wash en hooguit daarna de conditioner erop spuiten aangeraden. Heb dus een enorme waszak gekocht en was de dekens gewoon thuis in de machine. Mijn vriend vindt het vreselijk maar ik hou zo hopelijk wel mijn dekens lang goed. De liners gaan er zo in, de buitendeken gooi ik eerst wel over een hek in de tuin en spuit deze grondig af met al was Bucas wash en een borsteltje zodat de ergste zooi er wel af is voordat ie de wasmachine in gaat. En dan gewoon wat extra spoelbeurten aanzetten en op 30 graden. Gaat prima!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Maar jij hebt kleine pony toch? Die van paard past er amper in en wordt echt te zwaar. Dan sloop je wasmachine ermee.

Wij brengen ook maar bij 2 bedrijven. Eerst echt jaren bij de ene die enorm goede reviews had en nu andere die ook al bekend was. We doen het niet via 1 van de ketens, nee. Kleine bedrijven die ze komen halen en brengen, maar waar je ook zelf heen kan om er 1 te brengen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

Ik laat mijn dekens nu al een paar jaar wassen via de ruitersportzaak, totaal geen problemen mee. Gaat volgens mij wel naar zo'n keten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:07

Wij hebben iets te veel slechte verhalen gehoord en meegemaakt. Dekens die kwijt geraakt waren en gedoe over vergoeding of zelfs geen vergoeding krijgen. Of brand in de wasserij en geen vergoeding voor de dekens krijgen. Plus dat het bij ons in de buurt altijd enorm lang duurde. Echt meerdere weken tot maanden dekens weg.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:18

Wij hebben in de bijkeuken een 12 kg wasmachine staan, daar was ik altijd zelf mijn dekens. Paste zelfs de 205/215 dekens in van mijn vorige paard.

Ik was altijd met bucas wash, en gebruik daarna de bucas conditioner op de droge deken als impregneer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:20

Ik heb diverse wasserijen gebruikt met wisselend resultaat. Dekenwasserij Reeuwijk vind ik de beste.
Heb afgelopen jaar de dekens zelf gewassen in de wasmachine met bucas wash en spray van action.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:59

Ik heb altijd horseware 0 grams deken en liners. Zelfs mijn paard met 205 0 grams deken heb ik thuis kunnen wassen. Met speciale rambo wash en daarna impregneerspul van rambo. Daarna wasmachine een schoonmaakbeurt en klaar is kees!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:22

Iemand die een goede wasserij weet rondom Amersfoort? Mijn deken vorig jaar bij een wasserij laten wassen en die is niet meer waterdicht. Dure deken van een jaar oud. Dus ik durf niet zo goed meer.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:30

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik mijn dekens niet meer was zolang er geen grote vlekken in zitten. Beetje zand en haar borstel ik eraf en klaar. Zolang je ze goed opbergt en zorgt dat het kan luchten, blijven ze prima bruikbaar.

Ik heb teveel ellende en kosten gehad met dekens die vervolgens niet meer waterdicht zijn, krimpen, of inderdaad dat het enorm lang duurt. Ik vind het het niet meer waard.

Ik heb 1 deken waar een paard onder heeft staan zweten, die moet wel gewassen. Maar verder gaat het prima. Scheelt dat ze bij mij niet op stal staan, dus mest vlekken heb ik niet snel.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:55

Ik neig ook naar niet meer wassen. Heb de andere dekens van vorig jaar niet laten wassen. Afgeborsteld, tuinslang erop om schoon te spoelen. Ook hier 24/7 buiten en dus eigenlijk alleen wit zand eraf halen.