[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:32

Misschien heel blond gedacht.. Waarom ga je niet eerder weer stappen dan? Dan raakt je paard ook niet zo erg bezweet en zal hij niet heel zwaar afkoelen.

Wil je een nierdeken meenemen dan als je gaat rijden voor als je gaat stappen?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:39

Niet te veel in het zweet rijden of langer uitstappen met (uitrij)deken lijkt me.....

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:35

PanamaD schreef:
Het is enkel voor buiten rijden dus als die vrij dun is zal die snel opwaaien. Bedoeling is dat ik de deken opknoop tijdens draven etc en losknoop met stappen omdat ze te snel afkoelt.

Weet iemand hoe harry's horse valt? Is dat gat vrij groot?

Ik heb een dralon van eskadron uitrijdeken. En ik vouw hem inderdaad op na het in stappen. En met uitstappen doe hem weet terug. Soms heb je gewoon last van de koude wind. En wil ik niet dat ze kouvat. Ik vouw hem zitten op mijn paard op en zo blijft ie gewoon zitten. Als ik draaf en galoppeer

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:41

Ik heb een dralon ook en rambo uitrijdeken. Beide fijnere dikkere fleece stof :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:06

Ik rijd met erg koud weer altijd graag buiten met de Amigo Uitrijdeken, die is ook waterdicht en ligt netjes.
Voor instappen, uitstappen, rijden in de bak met koud weer gebruik ik eigenlijk weer vaker de BoT, maar die is net te krap om goed te blijven liggen, dus minder handig voor een buitenrit, ik heb enkel zweetblad, dus kan 'm nergens tussen doen.

Hier had ik 'm voor een keertje onder mijn zadel gedaan tegen het wegschuiven:

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:09

Ik gebruik op buitenrit of als het heel koud is in de bak de Amigo uitrijdeken. Als ik in de bak ga rijden pak ik meestal een gewone fleece deken, Eskadron dralons vind ik daar fijn voor.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:12

Rij liever met fleece!

Dralon, rambo en zeker BOT hebben gewoonweg een te hoge prijs voor de keren dat ik ze gebruik. Vind 60 euro echt te gek voor een rijdeken.

Het gaat er vooral om dat de zadeluitsparing groot genoeg is

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:37

Ik weet niet of dit het geschikte topic is voor deze vraag maar ik vond het een beetje onzin om er een apart topic voor te openen :P

Eindelijk een deken gevonden die ik wilde bestellen, zit er helaas een langere levertijd op. En omdatt er toch wel enige haast achter zit hoopte ik dat iemand misschien een tip heeft waar ze hem nog wel op voorraad hebben. Webshop op winkel want desnoods wil ik er best een stukje voor rijden. Anders word het toch opzoek naar wat anders maar eigenlijk wil ik deze toch wel erg graag :D

http://www.dochorse.nl/rambo-wug-heavy.html

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:42

original_ schreef:
Ik weet niet of dit het geschikte topic is voor deze vraag maar ik vond het een beetje onzin om er een apart topic voor te openen :P

Eindelijk een deken gevonden die ik wilde bestellen, zit er helaas een langere levertijd op. En omdatt er toch wel enige haast achter zit hoopte ik dat iemand misschien een tip heeft waar ze hem nog wel op voorraad hebben. Webshop op winkel want desnoods wil ik er best een stukje voor rijden. Anders word het toch opzoek naar wat anders maar eigenlijk wil ik deze toch wel erg graag :D

http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 27&lang=NL

https://www.agradi.nl/rambo-wug-turnout ... 0wod1eUEew

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:43

original_ schreef:

Ik weet niet welke maat en kleur je wilt? http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 27&lang=NL

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:45

mariekerocky schreef:
original_ schreef:

Ik weet niet welke maat en kleur je wilt? http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 27&lang=NL

Dankje! kleur paars in maat 6,6 (denk ik, lichte twijfel). STaat hier helaas niks bij over de beschikbaarheid, maar wellicht dat ze daar over de mail wel wat meer over kunnen vertellen :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:17

Let iig op dat je bij dochorse geen geld terug krijgt bij afgeprijsde artikelen.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:35

cinniz123 schreef:
Let iig op dat je bij dochorse geen geld terug krijgt bij afgeprijsde artikelen.

Wist ik niet, maar thanks voor de tip :)
Al heb ik hem nu bij die andere site besteld na daar contact mee te hebben gehad :)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:23

Ik ben er nog steeds niet uit welke deken ik nou moet kopen als 300gr aangezien horseware ze dus niet maakt.

Ben opzich ook wel fan van bucas maar dat systeem is natuurlijk heel anders in vraag mij af of een 300gr daarvan wel klopt met warmte verschil van mijn horseware dekens. Decathlon is ook prima maar ik koop dekens liever duurder voor een langere tijd en wil absoluut een hals stuk vast kunnen maken waardoor er ookal
Een hoop afvalt dus.. iemand ideeen? Ik kan natuurlijk ook een 250 gr horseware kopen?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 02:49

Is de equi-theme easy move 300 grams evt wat? Daar hebben ze ook een halsstuk voor los verkrijgbaar. Ik heb zelf de zomer variant, die is zeer robuust.

En anders evt Fedimax. Gaan tot 300 grams in verschillende uitvoeringen. Ook vrij robuust.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:06

Of een 300gr liner van Horseware, moest je al een regendeken hebben waar je die hals aan kan vastmaken?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:29

Het is ontzettend suf en in weet niet waarom want het is een top systeem maar ik heb gewoon helemaal niets met liners :+

Die andere merken ga ik even bekijken

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:59

Vandaag gewisseld vd irish high neck extra naar de bucas irish light met hals en bucas select onderdeken 150 gram met stay dry

Wat vinden jullie vd pasvorm vd select onderdeken?
Het is de big neck versie maar hij valt smaller als me irish light vind ik
Afbeelding
Afbeelding

Even ter vergelijking: dit is de select cooler normale pasvorm

Afbeelding
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:17

JenniferU schreef:
Vandaag gewisseld vd irish high neck extra naar de bucas irish light met hals en bucas select onderdeken 150 gram met stay dry

Wat vinden jullie vd pasvorm vd select onderdeken?
Het is de big neck versie maar hij valt smaller als me irish light vind ik
[ [url=m/ENXe0T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VnNElx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even ter vergelijking: dit is de select cooler normale pasvorm

[ [url=m/gK9OQb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YHOEPX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de deken niet heel mooi liggen, ik denk dat ie op de schoft gaat trekken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:29

Daar ben ik zelf ook bang voor maar doordat hij aan de bovendeken vast zit kan dat nu niet dus even aankijken hoe hij morgen ligt en anders deze aanlaten passen ;)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:13

Vandaag maar weer terug onder 200 gram gezet (ongeschoren).
Wat hebben jullie momenteel opliggen?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:33

Ik had de vriestijd 400 op maar nu weer onder 300, vond m wel erg heet aanvoelen vanmiddag. Geschoren dan.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:17

Hier ook van 400 terug naar 200,
400 was echt te warm. Paard is ongeschoren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:08

Hier 200 grams.
Ik hoop echt dat ze het daar lang mee goed doet. Want ik heb alleen nog 0 grams.
Echt jammer dat dominick niet een 100 grams heeft!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:57

Snacht nog 500 gram, gisteren overdag 300 gram. Vandaag maar even kijken of hij onder de 300 warm genoeg blijft