Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Laurahh schreef:Ik twijfel altijd over het beste scheerpatroon voor mijn Haflinger.
Ze staat 24/7 buiten (met schuilstal) en de stal eigenaar wisselt geen dekens, het is voor mij ook niet te doen om er 2x per dag heen te gaan om dekens te wisselen. Vandaar dat ik denk dat volledig scheren geen optie is?
Ze zweet vooral veel op borst, hals en singelplek.
3 jaar geleden was ze zo geschoren;
[ Afbeelding ]
Het jaar daarna iets minder ver onder de buik, als volgt;
[ Afbeelding ]
Was erg praktisch, maar vind het persoonlijk niet mooi. Helemaal omdat we wedstrijden rijden zou een beetje mooi aanzicht wel fijn zijn![]()
Maar zijn er nog andere opties? Hebben jullie nog ideeën?
Laurahh schreef:Ik twijfel altijd over het beste scheerpatroon voor mijn Haflinger.
Ze staat 24/7 buiten (met schuilstal) en de stal eigenaar wisselt geen dekens, het is voor mij ook niet te doen om er 2x per dag heen te gaan om dekens te wisselen. Vandaar dat ik denk dat volledig scheren geen optie is?
Ze zweet vooral veel op borst, hals en singelplek.
3 jaar geleden was ze zo geschoren;
[ Afbeelding ]
Het jaar daarna iets minder ver onder de buik, als volgt;
[ Afbeelding ]
Was erg praktisch, maar vind het persoonlijk niet mooi. Helemaal omdat we wedstrijden rijden zou een beetje mooi aanzicht wel fijn zijn![]()
Ik denk dat dit de juiste opties zijn om te scheren als je geen 'gedoe' wilt met dekens.
Maar zijn er nog andere opties? Hebben jullie nog ideeën?
kan je je messen ook blijven gebruiken
Heeft al meer dan dienst bewezen, doe er elk jaar een 70 tal paarden mee schat ik. Enkele jaren terug een 2de als backup gekocht.