[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:37

MoniekV schreef:
Ajpam schreef:
Nog een vraagje :D
Mijn Shetlander is niet gewend om dekens om te hebben in de wei.
Afgelopen jaren heeft ze wel altijd met deken gelopen.
Ze heeft het ontzettend warm door die dikke vacht.. Als ik haar borst dan scheer en een fleece deken (of misschien wel helemaal niks) op leg, is dat dan beter voor haar?
Ze staat nu 23/7 op stal samen met m'n andere pony, in een buitenstal.
Alvast bedankt :)

Een fleecedeken sowieso niet, dat gaat trekken.

Oh, verder heb ik alleen een regendeken en een 250 grams deken.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:59

Hier de foto's van liners op elkaar. Ik heb het nu even boven de deken gedaan en aan het ringetje vast gemaakt voor duidelijkere foto's.

Waar ik wel benieuwd naar ben, hebben jullie de dikste of dunste liner onderop?
Vanwaar die keuze?

Hij loopt nu met 400 liner+ 100 outdoor en 150 hals. De hals heb ik nu even af, rond een uur of 4 doe ik die weer op, en een extra 100 gram liner. Vannacht wordt het nog net wat kouder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kyrseltje

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:02

Super duidelijke foto's! Dankje, ik begrijp hem :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:30

400 liner en 200 hals erop nu. Paard staat nu op stal omdat alles glad en bevroren is met ongelijke bodem. Heb maar wat in de binnenbak gestapt net want hij is mij te wakker.

Liners stapelen gaat wel alleen lijkt mij de 400gr liner al vrij dik om die nog te combineren. Dan ligt er zo'n pak op, iemand hier ervaring mee?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:17

Ik maak de liners nooit van voren vast.

Want ik combineer een bucas ook met liners.
Alleen achterkant vast. En klaar is Kees.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:22

Ik zou nooit meer dan 2 dekens opgooien; liner en outdoor en thats it. 3 dekens is wel een hoop.... dan zou ik voor een dikkere liner gaan...

Ik heb ook Horseware liners in combinatie met bucas dekens. Ze kunnen eventueel nog in het klitteband vast indien nodig, maar ik heb eigenlijk alleen de voorkant vast inderdaad. Maarrrrr, hier nog steeds blote billen. Gisteren had ze wel een deken opgemoeten, maar toen was ze al zeiknat toen ik kwam... Voor de kou hoeft het niet, maar voor haar gemoedsrust had ze misschien wel op gemoeten.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:23

Slim Flowq !! Bedankt voor de foto`s ga ik ook doen.

Ik heb ze alle 2 geschoren en 1 staat er onder een 300 gram liner met 400 amgio buiten deken en hals. En de andere met 400 onderdeken en 400 buitendeken met hals.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:29

ik ga straks mijn eerste 400 gr liner bestellen voor volgend jaar. nu 3 dekens op liggen niet ideaal maar het is even niet anders. volgend jaar heb ik alles goed in orde

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:30

Hier nogsteeds onder 350+ongevoerde hals en 300+gevoerde hals, beide geschoren.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:00

ik dacht dat ik mijn vraag het beste hier even kwijt kan, zonder dat ik een heel nieuw topic moet maken.

Ik wil een zweetdeken wat ik over het zadel heen doe, en daar ga ik dan weer bovenop zitten ;) niet zo'n uitrij deken, maar echt een volledig zweetdeken. Dat deed ik vroeger ook altijd en dat ging prima. Maar nu weet ik niet meer hoe ik het toen deed met de maat. Of ik zijn eigen maat deken had, of een maatje groter.

Dus bij deze mijn vraag: voor een paard wat een dekenmaat heeft van 205, zouden jullie dan een zweetdeken van 205 of 215 kopen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:08

PineApple schreef:
ik dacht dat ik mijn vraag het beste hier even kwijt kan, zonder dat ik een heel nieuw topic moet maken.

Ik wil een zweetdeken wat ik over het zadel heen doe, en daar ga ik dan weer bovenop zitten ;) niet zo'n uitrij deken, maar echt een volledig zweetdeken. Dat deed ik vroeger ook altijd en dat ging prima. Maar nu weet ik niet meer hoe ik het toen deed met de maat. Of ik zijn eigen maat deken had, of een maatje groter.

Dus bij deze mijn vraag: voor een paard wat een dekenmaat heeft van 205, zouden jullie dan een zweetdeken van 205 of 215 kopen?

Wil je hem dan aan de voorkant weer vast maken of niet? Het is heel verschillend qua merk, de dralons van Eskadron zijn bijvoorbeeld gemaakt om over je zadel te doen.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:16

Ik rij ook zo en ik doe maatje groter.
Ik maak het wel vast aan de voorkant.

Hier geschoren shet ,ongeschoren oudje 400& jonkie 300

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:00

Ajpam ik zou niks opleggen als je alleen de borst scheer.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:25

Vandaaag heeft paardlief zonder deken gestaan in de zon en net weer 100 gram opgedaan. Ze voelde behoorlijk warm vanmorgen onder de 200 gram.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:53

PineApple: mijn merrie heeft normaal 205, ik heb een 215 zweetdeken over het zadel (western), dan kan hij voor vast met ruimte om te bewegen en doe ik achter de staart ook over de staartlus.

Vind een zweetdeken een maatje groter geen ramp omdat ze hem toch alleen maar opheeft als ik erbij ben. :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:32

wendyke schreef:
Slim Flowq !! Bedankt voor de foto`s ga ik ook doen.

Ik heb ze alle 2 geschoren en 1 staat er onder een 300 gram liner met 400 amgio buiten deken en hals. En de andere met 400 onderdeken en 400 buitendeken met hals.

ik dacht al dat ik de enige was die 700-800gram opleg :brr:
paardjes staan kort geschoren (nog maar van kerstdag) en heeft 700 of 800 gram op (verdeeld over 3 dekens) en voelt er aangenaam onder

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:50

Hallo,
Ik ga komende week mijn A pony volledig scheren. Nu ben ik aan het dubben tussen de hoeveelheid grammen die ik nodig heb. Deze week is het winterweer, vl week weer wat warmer en zo kan het dus nog zeker 3 maanden variëren. Ze staan s nachts op stal, geïsoleerd vanwege het huis gedeelte wat er aan vast staat. Vorige week stonden ze letterlijk te zweten bij 14 graden. Ik dacht zelf dat 200 gram op stal voldoende moet zijn?

Wat voor gram adviseren jullie bij dit soort weer en bij +/- 10 graden? Het wordt een Rhino Pony Plus deken iig, ik twijfel alleen over het aantal gram.
Ze zijn er in 200 en 400 gram.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:53

sylva schreef:
Hallo,
Ik ga komende week mijn A pony volledig scheren. Nu ben ik aan het dubben tussen de hoeveelheid grammen die ik nodig heb. Deze week is het winterweer, vl week weer wat warmer en zo kan het dus nog zeker 3 maanden variëren. Ze staan s nachts op stal, geïsoleerd vanwege het huis gedeelte wat er aan vast staat. Vorige week stonden ze letterlijk te zweten bij 14 graden. Ik dacht zelf dat 200 gram op stal voldoende moet zijn?

Wat voor gram adviseren jullie bij dit soort weer en bij +/- 10 graden? Het wordt een Rhino Pony Plus deken iig, ik twijfel alleen over het aantal gram.
Ze zijn er in 200 en 400 gram.

Ik zou voor de 200 gram gaan en dan er nog een liner bij, dan kun je goed aanpassen aan het weer.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:43

heeft hier iemand ervaring met de bucas freedom turnout extra of de irish turnout extra?
ze past op het moment alleen horseware mooi van voor, de rest is of te groot of te smal en schuift naar achteren. heb er nu een pagony opliggen maar daar gaat steeds de flap van los en is ze ontzettend chagerijnig als ik hem erop gooi. maar helaas hebben ze geen 300 van amigo, en wil ik liever niet een liner met een regendeken omdat ze nog jong is, en het af en toe flink tekeer gaat in de paddock :+ nu zat ik te twijfelen tussen die 2 dekens..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:50

Die van mij passen ook geen Bucas om het front. Wel Horseware. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:59

Die van mij heeft als 2,5 jarige ook onder een ongevoerde Rambo met een 100 grams liner gestaan in de winter en daar flink mee gespeeld, dat ging prima, alles bleef heel en goed liggen!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:59

Livito schreef:
heeft hier iemand ervaring met de bucas freedom turnout extra of de irish turnout extra?
ze past op het moment alleen horseware mooi van voor, de rest is of te groot of te smal en schuift naar achteren. heb er nu een pagony opliggen maar daar gaat steeds de flap van los en is ze ontzettend chagerijnig als ik hem erop gooi. maar helaas hebben ze geen 300 van amigo, en wil ik liever niet een liner met een regendeken omdat ze nog jong is, en het af en toe flink tekeer gaat in de paddock :+ nu zat ik te twijfelen tussen die 2 dekens..

Rhino en Rambo hebben wel 300 grams dekens volgens mij.

Bij mijn speelse paard blijven de liners overigens perfect liggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:04

Rhino en Rambo hebben volgens mij beide een heavy versie van 370 grams, en Amigo een medium van 250 en een heavy van 400.

Onze pony heeft een Amigo bravo 250 en die voelt er echt heel warm onder met deze temp.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:06

Zo blij, paardlief heb ik blij gemaakt met een bucas power light
1e kerstdag opgedaan en gister de hals er aan vast. ( hij kwam onder een staldeken 200 grams met 0 grams amigo regendeken vandaan)

Paard had het redelijk warm , ik gooi liever niet me staldeken eronder want daar krijgt hij schuur plekken van maar als het nogn. kouder word zal ik wel moeten.

Hij is begin november? Geschoren en staat in een buitenbox

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 01:05

heb ze beide besteld bij de paardendrogist, super handig die passervice *\o/*
mochten ze niet passen, overweeg ik idd dan de liner met een ongevoerde regendeken erover.