[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:23

Hier geschoren paard (met inmiddels alweer een redelijke vacht) onder 350 g met gevoerde hals. Manen blijven meestal heel mooi. aan het einde van het seizoen laat soms de 10 cm rond de aanzet van de hals los maar verschilt ook per jaar.

Ik overigens heel blij met de vari layer liner die ik heb gekocht. Hij lijkt een stuk warmer dan de gewone 200g liner die ik heb. Paard heeft het iig lekker warm!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:31

Hallo ik had een paar vraagjes

Bestaat er geen 300 gr horseware dekens? En dan bedoel ik geen liner?
En wat zijn de ervaringen met Felix buher in samenwerking met horseware dekens en thermomaster?

Ben op zoek naar een goede 300 gr deken en normaal heb ik altijd horseware maar ik kan het gewoon niet vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:33

Zover ik weet wel 250 :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:38

De horseware trot is 350 gram.
Maar dat is wel een deken speciaal voor dravers/smalle paarden.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:15

Caroline52 schreef:

En wat zijn de ervaringen met Felix buher in samenwerking met horseware dekens en thermomaster?

Ben op zoek naar een goede 300 gr deken en normaal heb ik altijd horseware maar ik kan het gewoon niet vinden

Volgens mij idd geen 300 gram, het wordt dan 250 gram of 400 gram.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 06:34

flappie28 schreef:
Caroline52 schreef:

Volgens mij idd geen 300 gram, het wordt dan 250 gram of 400 gram.

Ik heb een 300 grams, hij bestaat dus wel

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:41

Caroline52 schreef:

Ik heb net een 300 grams Bucas deken gekocht bij de Paardendrogist, wel zonder hals.
Bucas Freedom Turnout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:53

Je hebt 250 of 350 van horseware.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:10

@lovee was dat lang geleden of niet en waar had je m vandaan? Vindt het echt jammer dat er geen 300gr zijn

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:12

Maar niemand heeft dus ervaring met theromaster van kramer?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:19

Ik hoorde laatste van iemand dat er mensen zijn die tussen twee dekens een dekbed doen, als een paard geschoren is.
Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:21

Ja ik deed dat als halve hals zegmaar. Deken lag dan half tot op zijn rug.
Halverwege zijn manen even omklappen en dichtvouwen van voren bij zijn borst.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:23

En was dit dan een 1 persoonsdekbed?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:24

Hoi hoi,

Heb deze 220 gramd weatherbeeta na drie weken eindelijk binnen, en nou zit 'ie niet echt geweldig... hij lijkt me zowel in de lengte en hoogte te lang maar ook bij zijn borst te krap, hij kan dan geen gras eten zonder half gewurgd te worden door de borst gespen! Deze zijn niet verstelbaar, kwam ik achter (raar toch!). Heb een haak eraan gezet, had ik toevallig liggen, maar dan nog is het niet laag/wijd genoeg voor hem...

Het is maat 6"6, in Nederlandse maten heeft hij 195. Maar elk merk verschilt natuurlijk.

kan ik hier nog wat mee doen of gewoon terugsturen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De reden dat ik twijfel is omdat dit deken nummer 4 is dat niet past en ik woon op Isle of Man. De deken moet terug naar Engeland. En dit is niet goedkoop...

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:29

Ik zou m denk ik toch verkopen of terugsturen of als reserve welke merken heb je al geprobeerd?
En hoe is de bouw van je paard ? Met de andere dekens waar loop je tegen aan?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:52

Caroline52 schreef:
Ik zou m denk ik toch verkopen of terugsturen of als reserve welke merken heb je al geprobeerd?
En hoe is de bouw van je paard ? Met de andere dekens waar loop je tegen aan?

Ik heb twee QHP 195cm dekens die geweldig zitten (een regen met fleece voerinf en een 150gr).

Het probleem is zijn borst en schoft, veel merken zitten te hoog waardoor laag eten oncomfortabel is. Ik heb Rhinegold geprobeerd, Nika en nu Weatherbeeta. Ik heb ook een Saxon staldeken gehad die de gespen op z'n grootst had, bij QHP zitten ze ook op z'n grootst trouwens, Shires ook op laatste gaatje.

Hij is slank en 167 cm met flinke schoft en redelijke borst (voor een engels volbloed dan)

Rambo etc is geen optie, die zijn me te duur en ik heb een voorkeur voor vrolijke dekens :D ik heb bv ook zitten kijken naar horsegear van epplejeck...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:20

Die zou ik terug sturen. Die is te lang en doordat voor niet goed past zal het zeker naar achter gaan trekken

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:22

Zou ruilen voor een maat kleiner en dan met borstverbreder een optie zijn? Zo'n tussenstuk?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:06

woepsie90 schreef:
Zou ruilen voor een maat kleiner en dan met borstverbreder een optie zijn? Zo'n tussenstuk?

Nee tussenstuk trekt de hele deken uit model. Ik zou gewoon voor een degelijke deken met een saaie kleur gaan, ik vind pasvorm toch iets belangrijker dan een leuk kleurtje.
Maar waarom koop je er geen QHP bij als die goed zitten?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:52

woepsie90 schreef:
Hoi hoi,

Heb deze 220 gramd weatherbeeta na drie weken eindelijk binnen, en nou zit 'ie niet echt geweldig... hij lijkt me zowel in de lengte en hoogte te lang maar ook bij zijn borst te krap, hij kan dan geen gras eten zonder half gewurgd te worden door de borst gespen! Deze zijn niet verstelbaar, kwam ik achter (raar toch!). Heb een haak eraan gezet, had ik toevallig liggen, maar dan nog is het niet laag/wijd genoeg voor hem...

Het is maat 6"6, in Nederlandse maten heeft hij 195. Maar elk merk verschilt natuurlijk.

[ [url=m/Czr37o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mAiHjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PC9Bk3.jpg]Afbeelding[/url] ]

De reden dat ik twijfel is omdat dit deken nummer 4 is dat niet past en ik woon op Isle of Man. De deken moet terug naar Engeland. En dit is niet goedkoop...

Welk model van weatherbeeta heb je.?
Ik heb namelijk ook WB en vind het raar dat je zegt dat hij niet fatsoenlijk gras kan eten..

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:26

Majken schreef:
En was dit dan een 1 persoonsdekbed?

Ja

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:00

MoniekV schreef:
woepsie90 schreef:

Nee tussenstuk trekt de hele deken uit model. Ik zou gewoon voor een degelijke deken met een saaie kleur gaan, ik vind pasvorm toch iets belangrijker dan een leuk kleurtje.
Maar waarom koop je er geen QHP bij als die goed zitten?

Ik heb een 150 gr van QHP en 300 gr van ander merk. Zocht er eentje voor tussenin maar QHP heeft die niet...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:03

DoubleVv schreef:
woepsie90 schreef:
Hoi hoi,

[ [url=m/Czr37o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mAiHjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PC9Bk3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk model van weatherbeeta heb je.?
Ik heb namelijk ook WB en vind het raar dat je zegt dat hij niet fatsoenlijk gras kan eten..

Deze is het.
https://www.rideaway.co.uk/for-the-hors ... GwodHGoKEw

En hij zit voor mijn idee te hoog, hij probeerde ook te eten maar alles kwam in de knel daar onder z'n nek. Bij QHP niet, die sluit lager en heb ik ook nog eens op grootste gaatje, voor zijn gemak. De onderste gesp zit wel strak. Ik let hier altijd erg op omdat hij 24/7 in de wei staat dus moet hem geen zeer doen of belemerren...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:12

hele vieze QHP = boven
Weatherbeeta = onder

Zit stuk krapper om z'n nek dus
Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:32

@woepsue90; vind de deken niet lekker liggen en als het nog kan zou ik hem terug sturen. Te krap van voor en te lang van achter. 6"6 = 198cm dus ook iets langer dan 195.