Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ajpam schreef:Wat rijden jullie aan voor een IJslander op stal met beenblessure. Hij stond 24/7 buiten in de wind en regen met 300 gram, hij is half geschoren.
Hij staat nu zonder deken op stal, wat raden jullie aan?
MoniekV schreef:Cas123 schreef:Werkt zo een spray echt?? Pony bij ons op stal heeft geen deken op en stond te rillen als een rietje.
Het kost niet veel en richt ook geen schade aan als het niet werkt dus zeker het proberen waard. Als je pony een deken ophad zou ik hem nu niet ineens zonder zetten.
Roosyes schreef:Ajpam schreef:Wat rijden jullie aan voor een IJslander op stal met beenblessure. Hij stond 24/7 buiten in de wind en regen met 300 gram, hij is half geschoren.
Hij staat nu zonder deken op stal, wat raden jullie aan?
Zonder deken, mijn half geschoren paarden hebben geen deken op of Max 100 grams. Is het een binnen of buitenstal? Heeft hij al veel haar? Hoe voelt en staat hij er nu bij zonder deken. Mijn volledig geschoren heeft nog maar 200 grams op en dat is in de binnenstal te warm eigenlijk. Valt voor een buitenstaander dus bijna niet te beantwoorden...
Cas123 schreef:Oke dankjewel!
Nies_ schreef:Cas123 schreef:Oke dankjewel!
Die maattabellen kloppen meestal wel aardig. Neem voor een brede pony/paard een maat groter, dan kun je er in ieder geval niet heel ver vandaan zitten. Angel is 1,46 en die heeft maat 185. 175 (volgens tabellen) past ook, maar dat is op de borst aan de krappe kant en van een iets te lange deken heeft ze geen last, blijft perfect liggen
Mijn Bucas AIO is vandaag iets doorgelekt, is ook al een wat oudere en elk jaar gewassen. Komt echt door urenlang dat natte er op. Die hoosbuien van een paar weken geleden kon ie nog wel hebben. Ga hem schoonmaken en inspuiten met de spray, bij de sunshower werkte dat in ieder geval wel. Angel staat nu met de medium en 150g onderdeken, heb nog een AIO liggen, maar die is nog helemaal schoon dus dat hou ik liever zo en dit is in principe hetzelfde.
ninne1 schreef:Zat het nog een keer proberen uit te leggen![]()
Eerst de 2 liners op je paard leggen.
De klittenband van beide liners maak je open.
Van de bovenste liner sla je het klittenbandflapje naar achteren (binnenkant) , zodat je dat kan plakken op de onderste liner.
Dan pak je het klittenbandflapje van de onderste liner en doe je door het haakje van je buitendeken en kan je weer plakken op de bovenst liner.
De klipjes maak je achter gewaan vast.
Ajpam schreef:Nog een vraagje
Mijn Shetlander is niet gewend om dekens om te hebben in de wei.
Afgelopen jaren heeft ze wel altijd met deken gelopen.
Ze heeft het ontzettend warm door die dikke vacht.. Als ik haar borst dan scheer en een fleece deken (of misschien wel helemaal niks) op leg, is dat dan beter voor haar?
Ze staat nu 23/7 op stal samen met m'n andere pony, in een buitenstal.
Alvast bedankt